Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY






Test Renault Megane Coupe 2.0 16V TCe Dynamique


Renault Megane to model zaliczany do pojazdów segmentu C produkowany przez francuski koncern od 1995 r. Pojazd obecnie oferowany jest w wersjach nadwoziowych typu hatchback, coupe, coupe-cabrio oraz kombi. Poprzednie modele Megane produkowane by³y równie¿ w wersji sedan w chwili obecnej tê wersjê nadwoziow¹ reprezentuje model Fluence.


Pod koniec 2008 r. wesz³a na rynek pocz¹tkowo w wersji nadwoziowej hatchback trzecia generacje Renault Megane. Do oferty Renault w Polsce testowana wersja Megane Coupe do³¹czy³a na pocz¹tku 2009 roku.

Renault Megane Coupe dysponuje obecnie w nastêpuj¹cymi silnikami:
1. Benzynowe - 1.6/110 KM, 1.4 TCE/130 KM, 2.0/140 KM (tylko z "automatem" CVT) oraz 2.0 TCE/180 KM,
2. Wysokoprê¿ne (Diesel): 1.5 dCi/85KM, 2.0 TCE/180 KM,.

W zale¿noœci od zastosowanego silnika samochód wyposa¿any jest w trzy rodzaje skrzyñ biegów: 5 biegowa mechaniczna dla silnika 1.5 dCi/85KM, dla pozosta³ych silników 6 biegowa mechaniczna z wyj¹tkiem silnika 2.0/140 KM, dla którego producent przewidzia³ skrzynie biegów automatyczn¹ bezstopniow¹ typu CVT.

Obecnie Renault Megane Coupe oferowany jest w trzech podstawowych wersjach kompletacji wyposa¿enia – Expression, Dynamique, SL Exception oraz limitowanych wersjach kompletacji wyposa¿enia – Color Edition, Exception oraz GT Robert Kubica.

Wygl¹d zewnêtrzny

Patrz¹c na Renault Megane Coupe nie sposób nie zauwa¿yæ dynamicznej linii nadwozia, która z góry sugeruje, ¿e mamy do czynienia z samochodem o charakterystyce sportowej. Przód samochodu wzorowany jest na modelu Laguna z lampami zachodz¹cymi na b³otniki oraz niewielkim przednim grillem. Aluminiowe wstawki umieszczone pod reflektorami nadaj¹ mu niepowtarzalnego i wyj¹tkowego charakteru.

Patrz¹c z boku na samochód widzimy zdecydowane linie bry³y nadwozia. Prawie p³aska przednia szyba tworz¹ca ³agodny ³uk z lini¹ dachu oraz gwa³townie opadaj¹cy ty³, ma³a powierzchnia szyb bocznych oraz du¿e aluminiowe tarcze kó³ to wszystko mówi nam, ¿e mamy do czynienia z samochodem sportowym przykuwaj¹cy wzrok na ulicy. Ty³ samochodu jego pokrywa baga¿nika z ma³¹ szyb¹, oryginalne tylne lampy potwierdzaj¹ wra¿enie, ¿e jest to rasowe coupe.

Wnêtrze samochodu

Wnêtrze pojazdu ju¿ na samym pocz¹tku wyró¿niaj¹ du¿e drzwi, przez które dostajemy siê do œrodka pojazdu, wykoñczenie samochodu jest doœæ stonowane. Fotele przednie s¹ dobrze wyprofilowane i ka¿da osoba znajdzie dla siebie wygodn¹ pozycjê. Profil oparcia fotela doœæ poprawnie utrzymuje kierowcê pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrêtów. Bardzo przyjemnym elementem wnêtrza jest kierownica samochodu: ma³a, a zarazem gruba, obszyta miêkk¹ skór¹, co w efekcie powinno podobaæ siê ka¿demu u¿ytkownikowi tego pojazdu. Elementem wnêtrza, do którego musimy siê przyzwyczaiæ jest nowoczesny wyœwietlacz prêdkoœciomierza deski rozdzielczej umieszczony poœrodku gdy natomiast z jego lewej strony razi analogowy obrotomierz.

Drobne elementy wykoñczenia wnêtrza wykonane ze stopów aluminium o¿ywiaj¹ je powoduj¹c, ¿e wnêtrze nie jest monotonne. Obs³uga wszelkich przycisków i pokrête³ na konsoli centralnej jest ³atwa i intuicyjna. Jedynym elementem wyró¿niaj¹cym ten pojazd jest miejsce umieszczenie w³¹cznika tempomatu i ogranicznika prêdkoœci z prawej strony dŸwigni hamulca rêcznego, gdzie taki w³¹cznik w innych pojazdach znajdziemy najczêœciej przy kierownicy lub górnej czêœci konsoli centralnej.

Du¿a szyba przednia nie ogranicza widocznoœci do przodu, natomiast inaczej to ma miejsce, gdy spogl¹damy w ty³ - ma³a tylna szyba oraz grube s³upki zdecydowanie ograniczaj¹ widocznoœæ, co jest jednak typowe dla samochodów typu coupe W samochodach tych bowiem podró¿ na tylnej kanapie z zasady nie nale¿y do przyjemnoœci i w tym przypadku jest podobnie: osoby doœæ wysokie nie bêd¹ usatysfakcjonowane z podró¿y na tylnym siedzeniu. Baga¿nik (344 litrów) ma jak na ten typ pojazdu przyzwoit¹ pojemnoœæ oraz regularne kszta³ty, niewielkim jednak utrudnieniem mo¿e byæ doœæ w¹ski otwór za³adunkowy.

Silnik i w³aœciwoœci jezdne

Testowana wersja Renault Megane Coupe by³a wyposa¿ona w najmocniejsz¹ wersj¹ silnikow¹ dostêpn¹ na rynku tj. turbodo³adowany benzynowy silnik 2.0Tce o mocy 180 KM oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest uzyskiwany ju¿ od 2250 obr./min. Jednostka szybko reaguje na dodawanie gazu, a silnik ju¿ od obrotów biegu ja³owego wykazuje chêæ do wzmo¿onej pracy, dziêki czemu samochód jest doœæ zrywny. Prawdziw¹ radoœæ z jazdy mamy jednak przy wy¿szych prêdkoœciach obrotowych silnika, które pozwalaj¹ w pe³ni wykorzystaæ jego moc i osi¹gn¹æ prêdkoœæ100 km/h w czasie 7,8 s. Napêd przekazywany jest na przednie ko³a poprzez 6-biegow¹, manualn¹ skrzyniê biegów oferowan¹ w kompletacji standardowej. Poszczególne prze³o¿enia skrzyni biegów uruchamia siê lekko i pewnie, skrzynia dzia³a bez zarzutów.

Osi¹gi pojazdu s¹ wiêcej ni¿ zadowalaj¹ce. Producent podaje, ¿e przy tych osi¹gach spalanie ma byæ na umiarkowanym poziomie, niestety osoby lubi¹ce dynamiczn¹ jazdê musz¹ liczyæ siê jednak z wiêkszym zapotrzebowaniem na paliwo.

Testowane Renault Megane Coupe jest wyposa¿one w obni¿one o 12 mm i usztywnione zawieszenie. Jego charakterystykê osi¹gniêto poprzez zastosowanie twardszych przednich i tylnych amortyzatorów oraz wiêkszej sztywnoœci sprê¿yn. Dziêki obni¿eniu zawieszenia obni¿y³ siê œrodek ciê¿koœci pojazdu, co poprawia zdecydowanie sposób prowadzenia samochodu. Dziêki zastosowanym nastawom zawieszenia pokonywanie nierównoœci drogi nie sprawia wielu problemów, czego mo¿na by³oby spodziewaæ siê po samochodzie o sportowej charakterystyce; uzyskano po prostu kompromis pomiêdzy sportem, a komfortem.

Podsumowanie

Podsumowuj¹c test mo¿na powiedzieæ, ¿e osoby poszukuj¹ce samochodu sportowego, o charakterystycznej linii nadwozia, pojazdu z bardzo dobrymi w³aœciwoœciami jezdnymi a jednoczeœnie niedrogiego mog¹ zwróciæ uwagê na Renault Megane Coupe w wersji Dynamique z silnikiem 2.0 16V TCe o mocy 180KM i dokonaæ zakupu. W skrócie mo¿emy powiedzieæ, ¿e Renault Megane Coupe jest pojazdem charakteryzuj¹cym siê dynamicznym zachowaniem na drodze zapewniaj¹cym niezapomniane wra¿enia z jazdy a jednoczeœnie jest pojazdem niedrogim. Koncernowi Renault przy tworzeniu modelu Megane Coupe uda³o siê po³¹czyæ styl, komfort, nowoczesn¹ technologiê oraz wysokie osi¹gi przy zachowaniu mo¿liwie wielu praktycznych cech niezbêdnych na co dzieñ. Koszt zakupu samochodu Renault Megane Coupe 2.0 16V TCe 180 Dynamique w wersji podstawowej to 73 500 z³. brutto, natomiast koszt zakupu testowanego pojazdu uwzglêdniaj¹c wyposa¿enia dodatkowe to suma z³ oko³o 85 000.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik
2.0 TCE/180 KM
PojemnoϾ skokowa Р1998 ccm,
Œrednica cylindra x skok t³oka (mm) – 82,7 x 93,
Liczba cylindrów / zaworów – 4/16,
Stopieñ sprê¿ania – 9,3 : 1,
Maksymalna moc kW CEE (KM) przy (obr./min) - 132 (180) przy 5500,
Maksymalny moment obrotowy Nm CEE przy (obr./min) – 300 przy 2250,
Rodzaj wtrysku – wielopunktowy,
Uk³ad kierowniczy - ze zmiennym, elektrycznym wspomaganiem,
Œrednica zawracania (m) – 10,95,

Osi¹gi
Prêdkoœæ maksymalna (km/h) – 230,
Rozpêdzanie 0 - 100 km/h (s) - 7"80 ,
1000 m ze startu zatrzymanego (s) - 28"50,

Zu¿ycie paliwa i emisja CO2 wg Dyrektywy Europejskiej nr 93/116 (w l/100 km i g/km)
Emisja CO2 (g/km) - 178 ,
Cykl miejski (l/100 km) - 10,2 ,
Cykl pozamiejski (l/100 km) - 6,1 ,
Cykl mieszany (l/100 km) - 7,6 ,


Zawieszenie
Przednie - typu McPherson z trójk¹tnym wahaczem dolnym,
Tylne - belka skrêtna,

Uk³ad hamulcowy
Przód: tarcze wentylowane œrednica (mm) – 296,
Ty³: tarcze pe³ne œrednica (mm) - 260,

Ko³a i opony
Wymiary opon standardowych - 225/45 R17 ,
Standardowe obrêcze kó³ (") - 7,0 J 17 ,

Masa (kg)
Masa w³asna pojazdu gotowego do jazdy - 1320 ,
Maksymalna dopuszczalna masa ca³kowita - 1830 ,
Maksymalna dopuszczalna masa ca³kowita zestawu pojazdów - 3130 ,
Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy hamowanej - 1300 ,
Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy niehamowanej – 695.

Kompletacja wyposa¿enia

Testwany samochód to wersja kompletacji wyposa¿enia Dynamique. Pojazd w tej wersji standardowo wyposa¿ony jest miêdzy innymi w:
- ABS - system zapobiegaj¹cy blokowaniu kó³,
- Filtr p/py³kowy,
- Fotel kierowcy z regulacj¹ odcinka lêdŸwiowego,
- Fotel kierowcy z regulacj¹ wysokoœci,
- Fotel pasa¿era z regulacj¹ wysokoœci,
- Immobilizer,
- Karta kodowa Renault,
- Kierownica i dŸwignia zmiany biegów pokryte skór¹,
- Kieszenie w oparciach foteli przednich,
- Klimatyzacja automatyczna 2 strefowa,
- Kolumna kierownicy regulowana,
- Komputer pok³adowy,
- Kurtyny powietrzne boczne,
- Lusterka zewnêtrzne podgrzewane i reg. elektrycznie,
- Lusterka zewnêtrzne w kolorze nadwozia,
- Lusterko wewnêtrzne dwupozycyjne,
- Napinacze przednich pasów bezpieczeñstwa,
- Napinacze tylnych pasów bezpieczeñstwa,
- Oœwietlenie progów drzwi przednich,
- Oœwietlenie progów drzwi tylnych,
- Pod³okietnik centralny przedni,
- Poduszka powietrzna kierowcy,
- Poduszka powietrzna pasa¿era z mo¿liwoœci¹ od³¹czenia,
- Poduszki powietrzne boczne przednie,
- Radioodtwarzacz 4x15W CD+MP3,
- Siedzenia tylne dzielone i sk³adane 60/40,
- Sterowanie radiem w kierownicy,
- Sygnalizacja niezapiêtych pasów przednich,
- System elektronicznej kontroli toru jazdy ESP,
- System przeciwpoœlizgowy przy przyspieszaniu ASR,
- Szyby przednie regulowane elektr.,
- Œwiat³a mijania w³¹czane automatycznie,
- Œwiat³a p/mgielne przednie,
- Tarcze kó³ aluminiowe 17",
- Tempomat z ogranicznikiem prêdkoœci,
- Wspomaganie uk³adu kierowniczego zmienne elektr.,
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu,
- Zamek centralny zdalnie sterowany,
- Zestaw naprawy opon.

Testowany samochód oprócz wyposa¿enia standardowego dla wersji Dynamique posiada³ wyposa¿enie dodatkowe w postaci:

- Czujnik parkowania – ty³,
- Karta kodowa Renault bezdotykowa,
- Lusterka zewnêtrzne sk³adane elektrycznie,
- Z³¹cze AUX i USB,
- System Bluetooth,
- Ko³o zapasowe pe³nowymiarowe,
- Reflektory ksenonowe z doœwietlaniem ³uków ze spryskiwaczami,
- Automatycznie w³¹czane œwiat³a mijania,
- Lakier metalizowany.

Test przeprowadzony w dniach 18-23 czerwca prasa/2010r.
Tekst i zdjêcia: Robert Kulczyk - INFO-EKSPERT
Serdecznie dziêkujemy firmie Renault Polska Sp. z o.o. za udostêpnienie samochodu do testu.

24-06-2010

powrót
>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>