Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Renault Koleos 2.0 Blue dCi X-Tronic 4WD Initiale Paris

Druga generacja Renault Koleos, miała swoją światową premierę w kwietniu 2016 roku w Chinach. Na Starym Kontynencie po raz pierwszy zaprezentowano ją pięć miesięcy później, podczas paryskiego salonu „Mondial de l'Automobile”. Do polskich salonów nowy Koleos trafił latem następnego roku. Niespełna trzy lata po debiucie model przeszedł face-lifting polegający na delikatnej korekcie stylistyki przedniej oraz tylnej części nadwozia. Najnowszy Koleos współdzieli modułową płytę podłogową CMF-C/D m.in. z bliźniaczym technicznie Nissanem X-Trail. Od początku produkcji samochód powstaje w południowo-koreańskiej fabryce w Bustan.

Wygląd zewnętrzny

Nadwozie Koleosa II generacji to klasyczna, typowa w segmencie, dwubryłowa propozycja. Jednak masywne proporcje sylwetki osadzonej na 19-calowych obręczach kół ze stopów metali lekkich, dedykowanych dla testowanej wersji Initiale Paris, nie pozwalają pozostać na drodze anonimowym. Subtelne przetłoczenia nadkoli podkreślają muskularny, nadany przez stylistów, charakter. Rozpoznawalność i przynależność do rodziny Renault zapewnia przednia część pojazdu z reflektorami Full LED Pure Vision, w kształcie litery "C", zachodzącymi aż na zderzak i dominujący na chromowanym grillu duży logotyp marki. Grawer umieszczony poniżej oraz na drzwiach przednich jednoznacznie identyfikują topową wersję – Initiale Paris. Kompozycja tylnej części to oryginalny i atrakcyjny, znany z pozostałych modeli marki, układ wąskich zintegrowanych lamp rozdzielonych w centralnej części chromowanym rombem. Indywidualność modelu podkreślają, również chromowane, poziome listwy na przednich błotnikach, będące optycznym przedłużeniem świateł do jazdy dziennej. Nawiązaniem do stylistyki SUV-ów są czarne dodatki w dolnej części nadwozia oraz wykonane w aluminiowej kolorystyce dolne osłony przodu i tyłu nadwozia. Paleta kolorystyczna producenta zawiera niemetalizowaną Biel Arktyczną, siedem lakierów metalizowanych oraz specjalny lakier Amethyste, dostępny wyłącznie dla wersji wyposażenia Initiale Paris.

Wnętrze pojazdu

Zewnętrzne gabaryty Koleosa zwiastują obszerne wnętrze i rzeczywiście, przestrzeń w środku nie powinna rozczarować nawet najbardziej wymagających. Swobodne zajmowanie miejsc zarówno na fotelach przednich, jak i w tylnym rzędzie zapewniają duże, otwierające się niemalże pod kątem prostym, wysokie drzwi. Estetyka i jakość wykonania wykazują aspiracje designerów w kierunku standardów premium. Podgrzewane, wentylowane, elektrycznie regulowane fotele przednie, wyposażony w funkcje masażu i pamięć ustawień fotel kierowcy oraz podgrzewane fotele boczne w drugim rzędzie są uzupełnieniem długiej listy udogodnień z zakresu komfortu. Centralne miejsce na konsoli zajmuje 8,7-calowy ekran dotykowy za pomocą którego możemy sterować m.in. nawigacją, systemem R-Link2 lub nagłośnieniem Bose® Surround Sound System z 12 głośnikami oraz funkcją aktywnej redukcji szumów (Active Noise Cancelling). Poniżej umieszczono panel dwustrefowej automatycznej klimatyzacji oraz nawiewu powietrza. Pomiędzy komfortowymi fotelami kierowcy i pasażera znajduje się szeroki podłokietnik zintegrowany z funkcjonalnymi schowkami i uchwytami na kubki. W przypadku podróżowania dwóch pasażerów na tylnej kanapie po rozłożeniu oparcia środkowego mają oni do dyspozycji równie wygodny podłokietnik z uchwytami. Centralny zespół zegarów i wskaźników z 7-calowym ekranem TFT, informuje kierowcę o niezbędnych parametrach oraz komunikatach systemów zwiększających bezpieczeństwo. Intuicyjne sterowanie całością zapewnia wielofunkcyjna kierownica wraz z umieszczonym bezpośrednio pod nią joystickiem obsługującym multimedia. Spójność stylistyki podkreślają chromowane matowe wykończenia uzupełnione dodatkami w kolorze fortepianowej czerni. Podwójne przeszycia tapicerki ze skóry Nappa wraz z subtelnie rozmieszczonymi etykietami Initiale Paris podkreślają estetyczną koncepcję wnętrza testowanego egzemplarza. Podróżujący mają do dyspozycji bagażnik o pojemności 579 litrów. Po złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć, rodzinny SUV Renault, oferuje 1795 litrów przestrzeni bagażowej. Jej konfigurację ułatwia sterowany z bagażnika, system Easy Break. Ergonomia, komfort i estetyka to niewątpliwe atuty wnętrza pojazdu.

Silnik i właściwości jezdne

Napęd testowanego egzemplarza stanowi dwulitrowy diesel o mocy 190 KM i momencie obrotowym 380 Nm, pozwalający na osiągnięcie prędkości 100 km/h w ciągu 10,1 s. W ofercie znajduje się, również zasilana olejem napędowym, jednostka o mocy 150 KM, generowanych z pojemności 1749 cm3. Obie jednostki współpracują z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią X-Tronic. Dla mniejszego silnika dedykowany jest napęd na przednią oś. Mocniejsza wersja dostępna jest wyłącznie z napędem All Mode 4x4-i, przenoszonym w zależności od wybranej opcji na przednią lub obie osie. W trybie Auto, komputer sterujący może skierować na tylną oś do 40% momentu. Dodatkową funkcją napędu, dostępną do prędkości 40 km/h, jest blokowanie centralnego dyferencjału i rozdział momentu 50/50. Tak skonfigurowany układ sprawdza się podczas jazdy w optymalnych warunkach drogowych oraz w sytuacji ograniczonej przyczepności. Katalogowe dane, takie jak kąt natarcia wynoszący ponad 18º i kąt zejścia 24,8º, zachęcają do sprawdzenia możliwości Koleosa poza utwardzonymi szlakami. W połączeniu z równomiernie rozłożonym momentem oraz prześwitem 190 mm pozwalają na pokonywanie przeszkód terenowych niedostępnych dla większości napędów AWD. Zawieszenie samochodu jest kompromisem pomiędzy komfortem, oczekiwanym od przedstawicieli segmentu D pojazdów terenowo-rekreacyjnych, a sztywnością niezbędną dla zachowania bezpieczeństwa i właściwości jezdnych w terenie. Szczególnie funkcjonalny, w mierzącym 4673 mm długości pojeździe, jest Easy Park System, przejmujący podczas parkowania kontrole nad układem kierowniczym. W trybie jazdy Eco, przy zachowaniu odrobiny dyscypliny podczas przyspieszania, zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7 litrów na każde 100 km. Jednostka napędowa wraz z układem przeniesienia zaproponowana w testowanym wariancie jest optymalnym zestawieniem dla poszukujących dynamiki w ruchu miejskim, komfortu podczas podróży oraz odrobiny adrenaliny w terenie.

Podsumowanie

Podstawowa wersja wyposażenia Zen, z silnikiem o mocy 150 KM dostępna jest już od 123 tys. złotych. Prezentowana wersja Initiale Paris to wydatek minimum 167 900 zł. Zasadnicze różnice kompletacji wyposażenia obejmują przede wszystkim rozwiązania podnoszące komfort oraz dodatki stylistyczne. Startowa lista, z zakresu bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy, zawiera między innymi boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące klatkę piersiową, poduszki kurtynowe, system kontroli pasa ruchu, aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz system ostrzegania o kolizji. Koleos jest bez wątpienia interesującą propozycją łączącą zalety obszernego, komfortowego wnętrza, rozpoznawalnej stylistyki nadwozia oraz uniwersalnych właściwości jezdnych.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – diesla
• Pojemność skokowa (ccm) – 1 995
• Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 140 (190) przy 3 500
• Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 380 przy 1 750

Osiągi
• Prędkość maksymalna (km/h) – 198
• Przyspieszenie 0-100 km/h (s) – 10,1

Zużycie paliwa według WLTP
• W cyklu mieszanym (l/100km) – 6,9÷7,0
• Emisja CO2 (g/km) – 180÷184

Pojemność zbiornika paliwa - 60 litrów

Wymiary
• Długość (mm) – 4 673
• Wysokość (mm) – 1 667
• Szerokość z lusterkami (mm) – 1 843
• Rozstaw osi (mm) – 2 705
• Prześwit (mm) – 190
• Zwis przedni (mm) – 930
• Zwis tylny (mm) – 1038
• Kąt natarcia (º) – 18,2
• Kąt zejścia (º) – 24,8
• Średnica zawracania między krawężnikami (m) – 11,4

Pojemność bagażnika
• Standardowa (litry) – 579
• Maksymalna (litry) – 1795

Wyposażenie
Testowany samochód to wersja Initiale Paris, na wyposażeniu której znajdują się między innymi:
• ABS z układem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
• System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
• System wspomagania ruszania pod górę (HSA)
• Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
• Boczne poduszki powietrzne z przodu chroniące klatkę piersiową
• Poduszki kurtynowe
• Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
• Sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
• System kontroli ciśnienia w oponach
• System kontroli martwego pola
• System kontroli pasa ruchu (LDW)
• Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych
• System wykrywania zmęczenia kierowcy
• System ostrzegania o kolizji
• Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
• System mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na tylnych bocznych miejscach
• 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
• Pasy na przednich miejscach z regulacją wysokości
• System multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7”
• Nagłośnieniem Bose® Surround Sound System z 12 głośnikami
• Funkcja Active Noise Cancelling (aktywna redukcja szumów)
• Fotele przednie z regulacją elektryczną, podgrzewane z funkcją wentylacji
• Manualna regulacja długości siedziska
• Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, masażem i pamięcią ustawień
• Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym
• System kontroli bezpiecznej odległości oraz aktywny regulator prędkości
• Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7'' ekranem TFT
• System ostrzegania o nadmiernej prędkości
• Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
• System wspomagania parkowania Easy Park Assist z kamerą cofania
• Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
• Światła do jazdy dziennej LED
• Światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów
• Światła Full LED Pure Vision
• Światła tylne LED
• Czujnik światła i deszczu
• Elektrochromatyczne bezramkowe lusterko wewnętrzne
• Karta Renault Hands Free
• Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
• Nawiew klimatyzacji na tylne siedzenia
• Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
• Szyby boczne klejone
• Szyby tylne przyciemniane
• Elektrycznie regulowane i składane podgrzewane lusterka boczne
• Oświetlenie ambientowe wnętrza
• Skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości
• Konsola centralna z podłokietnikiem ze schowkiem i miejscami na kubki
• Podłokietnik centralny z tyłu (składany, z miejscami na kubki)
• System składania oparć 2. rzędu Easy Break
• Tapicerka skórzana Nappa
• Zagłówki przednie typu Relax
• Elektrycznie, bezdotykowo otwierana klapa bagażnika (EASY TRUNK ACCESS)
• Oznakowanie INITIALE PARIS
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich 19”, wzór INITIALE PARIS
• Chromowane obramowania szyb bocznych
• Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
• Osłony nadkoli w kolorze czarnym
• Boczne listwy ochronne drzwi w kolorze czarnym, z chromowaną wstawką w dolnej części
• Chromowane ozdobne imitacje końcówek rur wydechowych
• Chromowane zewnętrzne klamki drzwi
• Relingi dachowe
• Antena w kształcie płetwy rekina

Dodatkowo pojazd wyposażony był w dach panoramiczny, elektrycznie otwierany w części przedniej, lakier metalizowany Czerwony Millesime oraz Pakiet zimowy zawierający podgrzewaną szybę przednią, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele boczne w drugim rzędzie.

Test przeprowadzono w dniach 06 ÷ 12 marca 2020r.

Tekst i zdjęcia: Cezary Spychała – Info-Ekspert.

Serdecznie dziękujemy firmie Renault Polska Sp. z o.o. za udostępnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

27.05.2020


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>