Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY







Test Isuzu D-Max 1.9 DC LS+ AT

Istniejąca od ponad 100 lat marka ISUZU należąca do koncernu General Motors ma obecnie w ofercie na polskim rynku jedynie jeden model D-MAX. Jest to pojazd zaprojektowany z myślą o osobach aktywnych. Pełni on rolę nie tylko samochodu dostawczego przeznaczonego do pracy, ale wyposażony w podwójną kabinę może stać się znakomitym pojazdem na wyprawy w nieznane jak i do codziennego użytku. Nadwozie typu pickup w japońskiej marce zadebiutowało w 1963 roku a model nosił nazwę WASP, dopiero w 2002 kolejna odmiana tego auta otrzymała nazwę D-MAX. Obecna generacja zaprezentowana została podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w grudniu 2011 roku by niespełna dwa lata temu przejść niewielki facelifting. Należy zwrócić uwagę, że auto posiada znakomite właściwości terenowe, przez co jazda w trudnych warunkach nie powinna sprawiać mu większych trudności. Mimo że do sprzedaży producent przygotował jeden model to oferta jest dość zróżnicowana. Potencjalny klient ma do wyboru trzy odmiany nadwozia: z pojedynczą, wydłużoną lub podwójną kabiną do tego aż osiem wersji kompletacji standardowej wyposażenia. Na rynku model niema łatwo. Musi się mierzyć z bardzo silną konkurencją w segmencie w postaci takich aut jak: Mitsubishi L200, Nissan Navara, SsangYong Actyon Sports, Toyota Hilux czy też Volkswagen Amarok.


Wygląd zewnętrzny

Prezentowany Isuzu D-Max na drodze wyróżnia się masywnym, muskularnym nadwoziem typu pickup wyposażonym w podwójną kabinę. Auto mierzy 5295 mm długości, 1860 mm szerokości oraz 1795 mm wysokości. Wymiary testowanego auta wraz z rozstawem osi 3095 mm, dużym prześwitem 235 mm oraz elementami wykończeniowymi pakietu Fury robią wrażenie na innych uczestnikach ruchu. Do cech wyróżniających prezentowaną wersję należy zaliczyć: zderzak tylny w kolorze czarnym, felgi oraz progi boczne w kolorze grafitowym, atrapę przednią w kolorze grafitowym, czerwone logo Isuzu oraz lusterka boczne w kolorze czarnym. Niewielka zmiana wyglądu, jaką przeprowadził producent w 2017 roku obejmowała głównie detale. Zmianie w przedniej części uległy przednie reflektory, w których umieszczono światła jazdy dziennej wykonane w technologii LED, nieco zmieniono kształt zderzaka oraz opraw świateł przeciwmgielnych. Linia boczna uwidacznia gabaryty modelu, wrażenie to potęgują elementy charakterystyczne dla aut terenowych: czarne nadkola, stopień, aluminiowe tarcze kół, klamki czy też czarne orurowanie pokrywy przestrzeni ładunkowej. Tylna część nadwozia nie uległa praktycznie żadnym zmianom jedynie pokrywa skrzyni ładunkowej otrzymała inne przetłoczenia. W konstrukcji kabiny zastosowano stale wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, zoptymalizowano strefę kontrolowanego zgniotu, wzmocniono drzwi boczne, co wszystko razem sprawia, że nowy D-MAX jest bezpieczny i wytrzymały.


Wnętrze samochodu

Facelifting objął również wnętrze prezentowanego auta, modyfikacji uległy zestaw zegarów prędkościomierza i obrotomierza, pomiędzy którymi umiejscowiony jest na nowo zaprojektowany wyświetlacz komputera pokładowego. Należy pamiętać, że D-Max stworzony został głównie do pracy, nie przeszkodziło to jednak producentowi stworzyć w miarę komfortową i estetycznie wykończoną kabinę auta. Przestrzeni jest pod dostatkiem zarówno w pierwszym jak drugim rzędzie siedzeń. Szerokie drzwi oraz uchwytu umieszczone na przednim słupku zapewniają łatwość zajmowania miejsc na fotelach przednich. Są one szerokie, dość wygodne a profil ich oparcia zapewnia poprawne trzymanie sylwetki podczas pokonywania zakrętów. Autem bez większym problemów i w sposób wygodny może podróżować pięć osób. Stylistycznie wnętrze jest stonowane, dominuje czarna kolorystyka z nielicznymi czerwonymi akcentami oraz detalami wykończeniowymi w kolorze aluminium, co nieznacznie go ożywia. Estetycznie wykonana prosta w konstrukcji deska rozdzielcza w części środkowej rozdzielona została dużą konsolą centralną, na której umieszczono panel systemu audio oraz manualnej klimatyzacji. Elegancji wnętrzu dodają elementy pokryte czarna miękką skórą z czerwonym przeszyciem. Należą do nich koło kierownicy, podłokietniki w drzwiach, podłokietnik centralny oraz pokrywa schowka na desce rozdzielczej po stronie pasażera. Jak przystało na pojazd użytkowy jest on bardzo funkcjonalny, świadczy o tym obfitość uchwytów i praktycznych, pojemnych schowków. Wnętrze jest mocno przemyślane przez konstruktorów. Kabina pozbawiona typowego bagażnika wyposażona została w możliwość podnoszenia tylnej kanapy i składania oparć siedzeń tylnych, Rozwiązanie to pozwala tworzyć dodatkową przestrzeń ładunkową we wnętrzu auta. Podstawową przestrzeń ładunkową prezentowanego pojazdu tworzy skrzynia ładunkowa o bardzo dużej ładowności do aż 1165 kg. Dla pojazdu z podwójna kabiną charakteryzuje się ona długością 1,55 m , szerokością 1,53 m oraz wysokością 0,46 m. Obfita propozycja wyposażenia dodatkowego w postaci różnorodnych pakietów pozwala stworzyć potencjalnemu klientowi auto dostosowane do jego indywidualnych potrzeb. Nowy D-Max nie koniecznie musi pełnić funkcje jedynie samochodu dostawczego przeznaczonego do pracy.


Silnik i właściwości jezdne

Isuzu to jeden z największych producentów wydajnych jednostek napędowych stosowanych w różnych markach pojazdów. Wieloletnie doświadczenie oraz chęć stworzenia silnika wysokoprężnego spełniającego najsurowsze wymagania obowiązujących obecnie norm emisji spalin spowodowały powstanie nowej jednostki napędowej, która zstąpiła wysłużoną już jednostkę 2,5 l Twinturbo. Nowy czterocylindrowy, rzędowy turbo diesel RZ4E-TC Hi-power o pojemności skokowej 1898 ccm charakteryzuje się mocą 163 KM oraz maksymalnym momentem 360Nm, który osiąga w zakresie 2000-2500 obr./min. Ciekawostką jest to, że jednostka spełnia normę emisji spalin EURO 6 bez wykorzystania powszechnie obecnie stosowanej technologii AdBlue. W przekazywaniu momentu na koła jezdne pośredniczy 6 stopniowa przekładnia automatyczna, działa poprawnie i płynnie jednak czasami odczuwalna jest zwłoka zmiany przełożenia. Prezentowany pojazd posiada układ napędowy 4X4, gdzie standardowo napędzane są koła osi tylnej (2H) a po włączeniu trybu 4H następuje dołączenie osi przedniej. Podczas jazdy w trudnym terenie w celu zwiększenia mobilności auta możemy załączyć zredukowany napęd 4L, co powoduje, że nawet duże przeszkody nie stanowią dla niego problemu. Konstrukcja zawieszenia to z przodu zawieszenie niezależne oparte na dwóch wahaczach tył natomiast na sztywnym moście oraz resorach piórowych. Zostało zestrojone dość miękko, dobrze tłumi nierówności drogi jednak przy niewielkim obciążeniu skrzyni ładunkowej podczas szybkiego pokonywania zakrętów mogą wystąpić odczuwalne przechyły nadwozia. Model prowadzi się jak typowy SUV, dobrze radzi sobie zarówno na gładkiej nawierzchni jak i bezdrożach.


Podsumowanie

Isuzu D-MAX przeznaczony jest dla aktywnych osób potrzebujących auta zarówno do pracy jak i wypoczynku. Model jest pojazdem wszechstronnym, przystosowanym do pracy w prawie każdych warunkach. Potwierdzeniem tego faktu jest wyposażenie w napęd 4X4, pojemną skrzynię ładunkową oraz możliwość uciągu przyczepy o masie do 3,5 tony. Zakup najtańszej odmiany to wydatek opiewający na kwotę 87 950 złotych netto. Cena ta dotyczy pojazdu z pojedynczą kabiną w kompletacji wyposażenia L.


Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – wysokoprężny (Diesel)
• Pojemność skokowa (ccm) - 1898
• Maksymalna moc kW (KM) – 120 (163)
• Maksymalny moment obrotowy Nm w zakresie (obr./min) – 360 w zakresie 2000-2500
• Rodzaj zasilania – CommonRail
• Norma emisji spalin – EURO 6
• Emisja CO2 (gr/km) cykl mieszany - 205

Zużycie paliwa
• Cykl miejski (l/100 km) – 9,3
• Cykl pozamiejski (l/100 km) – 6,9
• Cykl mieszany (l/100 km) – 7,8

Wymiary
• Długość (mm) – 5295
• Szerokość (mm) – 1860
• Wysokość (mm) – 1795
• Rozstaw osi (mm) – 3095
• Rozstaw kół osi przedniej (mm) – 1570
• Rozstaw kół osi tylnej (mm) – 1570
• Zwis przedni (mm) – 895
• Zwis tylny (mm) – 1305
• Prześwit (mm) – 235


Napęd
• 4X4

Układ kierowniczy
• ze wspomaganiem

Koła i opony
• Wymiary opon standardowych - 255/60 R18
• Standardowe obręcze kół (") - 18

Masy
• Masa własna pojazdu gotowego do jazdy (kg) – 1995
• Dopuszczalna masa całkowita pojazdu (kg) – 3000
• Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (kg) – 6000
• Ładowność (kg) - 1080
• Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem (kg) – 3500
• Dopuszczalna masa przyczepy bez hamulca (kg) - 750

Kompletacja wyposażenia
Testowany samochód to wersja kompletacji wyposażenia LS+. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:
• ABS - system zapobiegający blokowaniu kół
• Fotel kierowcy z regulacja wysokości
• Głośniki 6 szt.
• Immobilizer
• Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą
• Klamka tylnej klapy chromowana
• Klimatyzacja automatyczna
• Kolumna kierownicy regulowana
• Kurtyny powietrzne boczne
• Listwa chromowana na pokrywie silnika
• Lusterka chromowane
• Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
• Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie
• Mechanizm różnicowy elektroniczny o ograniczonym poślizgu eLSD
• Osłona chłodnicy chromowana
• Podłokietnik siedzeń tylnych
• Poduszki powietrzne boczne
• Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
• Progi boczne z chromowanym wykończeniem
• Radioodtwarzacz CD + MP3
• Reflektory przednie projekcyjne
• System dystrybucji siły hamowania elektroniczny EBD
• System kontroli trakcji ESC
• System kontroli trakcji TCS
• System kontroli zjazdu HDC
• System Live Surround
• System ułatwiający ruszanie na wzniesieniu HSA
• Szyba tylna ogrzewana
• Szyby przednie regulowane elektrycznie
• Szyby tylne regulowane elektrycznie
• Światła do jazdy dziennej LED
• Światła p/mgielne przednie
• Światła tylne LED
• Tempomat
• Wspomaganie układu kierowniczego
• Wykończenie zderzaka tylnego chromowane
• Wyświetlacz wielofunkcyjny
• Zamek centralny zdalnie sterowany
• Zderzak przedni w kolorze nadwozia
• Złącze "USB"

Testowany samochód oprócz wyposażenia standardowego posiadał wyposażenie dodatkowe w postaci:
• Amortyzator klapy tylnej
• Hak holowniczy
• Pokrywa przestrzeni ładunkowej z tworzywa w kol. nadwozia na siłownikach gazowych
• Stopnie boczne
• Wyłożenie skrzyni ładunkowej z tworzywa sztucznego
• Zabudowa przestrzeni ładunkowej "Sport lid" z orurowaniem

Test przeprowadzony w dniach 11-16 kwietnia 2019r.
Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie Isuzu Automotive Polska za udostępnienie samochodu do testu.


(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

Info-Ekspert 24-06-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl

>