Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY





Test Audi A4 Allroad 2.0 TDI S-tronic

A4 jest najpopularniejszym modelem Audi w Europie. Aktualna generacja B9 debiutowa³a na rynku dwa lata temu. W ubieg³ym roku do limuzyny, avanta i sportowych wersji S4 do³¹czy³ uterenowiony wariant Allroad – luksusowe kombi, które dziêki napêdowi quattro i zwiêkszonemu przeœwitowi jest ciekaw¹ alternatyw¹ dla popularnych SUV’ów i crossover’ów.

Wygl¹d zewnêtrzny

Nowe modele z grupy Volkswagena bardzo czêsto projektowane s¹ w myœl zasady ewolucja bez rewolucji. Tak jest równie¿ w przypadku nowego Allroada, którego design jest rozwiniêciem projektu B8.

W B9 zmodyfikowano m.in. os³onê ch³odnicy singleframe, zderzaki, reflektory przednie i tylne, lusterka boczne, spoiler tylny oraz kilka innych detali. Wersja allroad ró¿ni siê od „zwyk³ej” A4 m.in. wiêkszym o 34 mm przeœwitem, dodatkowymi plastikowymi os³onami biegn¹cymi wokó³ ca³ego nadwozia, srebrnymi nak³adkami zderzaków, innym kszta³tem zderzaka przedniego oraz zarezerwowan¹ tylko dla tej wersji os³on¹ ch³odnicy z pionowymi chromowanymi listwami. Wygl¹d zewnêtrzny mo¿emy dodatkowo uatrakcyjniæ opcjonalnym pakietem optycznym w tonacji aluminium (listwy ozdobne wokó³ szyb oraz relingi w kolorze srebrnym), lakierem specjalnym lub 19-calowymi aluminiowymi felgami. Uterenowione nadwozie wygl¹da proporcjonalnie, elegancko i nowoczeœnie.

Wnêtrze pojazdu

Przestrzeñ pasa¿erska modelu z Ingolstadt to po³¹czenie minimalizmu i maksymalnej ergonomii. Pomimo tego, ¿e Audi posiada bardzo bogate wyposa¿enie z zakresu komfortu, bezpieczeñstwa i systemów multimedialnych ich obs³uga jest intuicyjna. Na szczycie konsoli centralnej umieszczono wyœwietlacz MMI. Na ekranie o przek¹tnej 8.3 cala prezentowane s¹ informacje m.in. z nawigacji, sparowanego telefonu, komputera pok³adowego czy systemu audio. Sterowanie systemem MMI odbywa siê za pomoc¹ wygodnego pokrêt³a oraz przycisków funkcyjnych. Pokrêt³o umieszczono na konsoli centralnej tu¿ przed sp³aszczon¹ dŸwigni¹ automatycznej skrzyni biegów, której kszta³t idealnie nadaje siê jako podpórka pod nadgarstek podczas korzystania z funkcjonalnoœci multimedialnego kombajnu. Obok po prawej stronie znalaz³o siê tradycyjne pokrêt³o do sterowania podstawowymi funkcjami zestawu audio - proste, banalne, ale jak¿e u¿yteczne i wygodne rozwi¹zanie. Przenoszenie sterowania wszystkimi funkcjami pojazdu na ekrany dotykowe nie zawsze zdaje egzamin i w przypadku radioodtwarzacza oraz klimatyzacji zwyk³e pokrêt³a nadal sprawdzaj¹ siê najlepiej.

Przed trójramienn¹, pokryt¹ skór¹ kierownic¹ w miejscu tradycyjnych zegarów znajdziemy 12.3-calowy ekran - Virtual Cockpit. W zale¿noœci od konfiguracji na poziomym wyœwietlaczu mo¿emy zobaczyæ klasyczny zestaw zegarów: du¿y prêdkoœciomierz, obrotomierz oraz centralnie wyœwietlane informacje z komputera pok³adowego lub systemu audio. Mo¿emy równie¿ zmieniæ proporcje, zredukowaæ wielkoœæ zegarów i na ca³ym ekranie wyœwietliæ np. mapê nawigacji.

Przestrzeñ pasa¿erska Audi teoretycznie przeznaczona jest dla piêciu osób. W praktyce w A4 komfortowo bêd¹ podró¿owa³y cztery doros³e osoby. Z przodu wygodne fotele o szerokim zakresie regulacji niezale¿nie od postury kierowcy i pasa¿era zapewniaj¹ optymalny komfort, z ty³u wy¿si pasa¿erowie mog¹ narzekaæ na brak miejsca na kolana, a wysoki centralny tunel nie zachêca do podró¿owania na œrodkowym miejscu.

Za dzielonym asymetrycznie (20/40/20) oparciem tylnej kanapy wygospodarowano przestrzeñ o kubaturze 505 litrów. Po z³o¿eniu oparcia pojemnoœæ baga¿nika wzrasta do 1510 litrów.

Silnik i w³aœciwoœci jezdne

Zwieñczeniem ciekawego designu zewnêtrznego i wzorowo wykoñczonej przestrzeni pasa¿erskiej jest doskonale zgrany kwartet sk³adaj¹cy siê z dynamicznego silnika, dobrze zestrojonego zawieszenia, szybkiej automatycznej skrzyni biegów i napêdu quattro. Dwulitrowy diesel generuje moc 190 KM i moment obrotowy 400 Nm. Wartoœci te pozwalaj¹ rozpêdziæ wa¿¹ce 1715 kg kombi do 100km/h w 7.8 sekundy i osi¹gn¹æ prêdkoœæ maksymaln¹ 220 km/h. Silnik wspó³pracuj¹cy z p³ynnie i b³yskawicznie reaguj¹c¹, dwusprzêg³ow¹ skrzyni¹ S-tronic zapewnia optymalne osi¹gi w ka¿dych warunkach. Zestrojenie zawieszenia pomimo 18-calowych felg jest kompromisem pomiêdzy dobrym t³umieniem niedoskona³oœci nawierzchni, a precyzj¹ i pewnoœci¹ prowadzenia. Napêd quattro w po³¹czeniu ze zwiêkszonym przeœwitem zapewnia doskona³¹ trakcjê w warunkach zmniejszonej przyczepnoœci oraz pozwala bezpiecznie zjechaæ z utwardzonych szlaków i dotrzeæ tam gdzie koñcz¹ siê mo¿liwoœci typowych rodzinnych kombi. Dodatkowym atutem allroada jest system Audi drive select z piêcioma trybami pracy: comfort, auto, dynamic, efficiency, individual oraz offroad. Wybór ka¿dego z nich determinuje pracê silnika, skrzyni biegów, wspomagania kierownicy, rozdzia³ napêdu czy dzia³anie systemów kontroli trakcji.

Podsumowanie

Nabywca uterenowionej wersji Audi A4 musi liczyæ siê z wydatkiem minimum 198 900 z³. Allroad dostêpny jest z dieslem o mocy 190 KM oraz silnikiem benzynowym generuj¹cym moc 252 KM. W obu wariantach w standardzie otrzymamy skrzyniê S-Tronic oraz napêd quattro. Jak ta oferta wygl¹da na tle konkurencji? Atrakcyjnie choæby z tego powodu, ¿e oprócz Audi A4 Allroad i Volvo V60CC, najbli¿sza konkurencja sygnowana szachownic¹ b¹dŸ gwiazd¹ w tym segmencie nie ma nic do zaoferowania swoim klientom.

Dane techniczne:

Silnik – diesel
- PojemnoϾ skokowa Р1968 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 140 (190) od 1750 do 3000
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 400 przy 1750 - 3000

Pojemnoœæ zbiornika paliwa: 61 litrów

Wymiary
- D³ugoœæ (mm) – 4721
- WysokoϾ (mm) Р1495
- Szerokoœæ bez lusterek (mm) –1841
- Rozstaw osi (mm) – 2805

Napêd
- quattro

Uk³ad kierowniczy
- ze wspomaganiem

Ko³a i opony
- Wymiary opon standardowych – 255/55
- Standardowe obrêcze kó³ – 17” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa w³asna pojazdu gotowego do jazdy – 1715
- Dopuszczalna masa ca³kowita pojazdu – 2245

Pojemnoœæ baga¿nika: 505 l

Tekst i zdjêcia: Dariusz Wo³oszka – Info-Ekspert

Serdecznie dziêkujemy firmie Volkswagen Group Polska Sp. z o.o za udostêpnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

23.03.2017

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>