Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY







Test Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Skoda od sześciu lat jest liderem na polskim rynku motoryzacyjnym. Samochody z Mlada Boleslav cieszą się nieustającą popularnością zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych. Atrakcyjność oferty podtrzymywana jest przez ogłaszane co kilka miesięcy zmiany modelowe, faceliftinigi lub wprowadzenie nowych specjalnych wariantów wyposażenia. Rok po debiucie trzeciej generacji czeskiego bestsellera – Octavii, paleta modelowa Skody została poszerzona o uterenowioną wersję Scout.

Wygląd zewnętrzny

Skoda Octavia jest jednym z największych modeli w segmencie kompaktów. Wariant Scout dzięki licznym modyfikacjom designu zewnętrznego sprawia wrażenie pojazdu jeszcze większego, z pogranicza segmentów C i D. Zwiększony o 31 mm prześwit, zmienione zderzaki, dedykowane dla tej wersji, dwukolorowe 17-calowe felgi, biegnące wokół całego nadwozia, praktyczne, plastikowe nakładki i dolne, srebrne osłony zderzaków to cechy charakterystyczne Scouta. Pomimo zmienionego wyglądu zewnętrznego uterenowione nadwozie czeskiego kombi zachowało wszystkie atuty standardowej Octavii – odpowiednie proporcje, funkcjonalność oraz stonowany, uniwersalny design, który doceniają miłośnicy marki.

Wnętrze pojazdu

Kabina Skody wita nas przestronnością i atrakcyjnym, adekwatnym do segmentu wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Na ozdobnych nakładkach progów, trójramiennej kierownicy, dźwigni zmiany biegów oraz oparciach foteli znajdziemy sygnaturę modelu Scout. Niezależnie od wzrostu podróżujących zarówno na przednich fotelach jak i na tylnej kanapie w komfortowych warunkach będą podróżowały cztery osoby. Miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane z uwzględnieniem maksymalnej ergonomii. Wszystkie elementy (pokrętła i przyciski) zostały umieszczone w zasięgu ręki, a ich obsługa jest prosta i intuicyjna. Na trójramiennej, pokrytej skórą kierownicy osadzono przyciski do sterowania m.in. systemem audio, komputerem pokładowym lub podłączonym telefonem. Pomiędzy dużymi, czytelnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza znalazł się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Główne miejsce na konsoli centralnej przypadło opcjonalnemu (dopłata 7400 zł) 8 – calowemu ekranowi systemu nawigacji Columbus. Na kolorowym, dotykowym wyświetlaczu prezentowane są również informacje z radioodtwarzacza, komputera pokładowego, czujników parkowania lub opcjonalnej kamery cofania. Poniżej znajdziemy tradycyjną konsolę sterowania automatyczną, dwustrefową klimatyzacją oraz gniazda Aux i USB. Pomiędzy przednimi siedziskami wygospodarowano miejsce na praktyczny zamykany schowek, dwa miejsca na napoje oraz podłokietnik ze schowkiem.

Uzupełnieniem przestronnej przestrzeni pasażerskiej jest przepastny bagażnik o kubaturze 610 litrów. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do 1740 litrów.

Silnik i właściwości jezdne

Sercem testowego Scouta był ekonomiczny i dynamiczny silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3. Dwulitrowy diesel generuje moc 150 KM i moment obrotowy 340 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić ważące 1451 kg kombi do pierwszych 100 km/h w 9.1 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 207 km/h. Zawieszenie uterenowionej Skody dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności, oferując przy tym stabilne, nieobarczone nadmiernymi przechyłami nadwozia prowadzenie w każdych warunkach. W codziennej eksploatacji (tryb mieszany) po pokonaniu 100 km z 55 litrowego baku paliwa ubywa ok 7 litrów oleju napędowego. Każdy Scout wyposażony jest w napęd na cztery koła. W normalnych warunkach 96% momentu obrotowego przekazywane jest na oś przednią. W sytuacji utraty przyczepności aż 90% momentu (do 85% na jedno koło) może być przeniesione na oś tylną. Wszystko odbywa się automatycznie, płynnie i praktycznie niezauważalnie dla kierowcy. Prześwit wynoszący 171 milimetrów (Honda CR-V - 165 mm, Hyundai ix35 – 170 mm, Skoda Yeti – 155 mm), w połączeniu kątem natarcia - 16,7° i kątem zejścia - 13,8° pozwala bezpiecznie zjechać z utwardzonych szlaków. Dodatkowym atutem Octavii Scout jest opcjonalny system Drive Set Up pozwalający wybrać jeden z czterech trybów jazdy (Normal, Sport, Eco oraz Individual) determinujących reakcję silnika na gaz, siłę wspomagania kierownicy lub pracę klimatyzacji.

Podsumowanie

Octavia to najpopularniejszy model Skody w Polsce. Ceny Octavii Scout zaczynają się od 115 400 zł. Czeski model dostępny jest z trzema silnikami: 1.8 TSI 180KM, 2.0 TDI 150KM i 2.0 TDI 184KM współpracującymi z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną. Na tle konkurencji (Seat Leon X-Perience, Opel Insignia Country Tourer) to ciekawa oferta która może być kompromisem pomiędzy tradycyjnym kompaktem a crossoverem lub SUV’em.

Dane techniczne

Silnik – diesel
- Pojemność skokowa – 1968 cm3
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 110 (150)
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 340 w zakresie 1750 do 3000

Pojemność zbiornika paliwa: 55l

Wymiary
- Długość (mm) – 4685
- Wysokość (mm) – 1531
- Szerokość bez lusterek (mm) –1814

Napęd
- 4x4

Układ kierowniczy
- ze wspomaganiem

Koła i opony
- Wymiary opon standardowych – 225/50 R17
- Standardowe obręcze kół – 17” (aluminiowe)

Masa(kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1451
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2096

Pojemność bagażnika: 610 l

Kompletacja wyposażenia standardowego
• ACS (funkcja pokolizyjna: automatyczne odblokowanie centralnego zamka, odcięcie dopływu paliwa, włączanie świateł awaryjnych)
• Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności
• Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem (2 składane kluczyki)
• Chromowana ramka grilla
• Chromowane klamki wewnętrzne
• Climatronic – klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, z czujnikiem AQS
• Cztery głośniki z przodu
• Cztery głośniki z tyłu
• Cztery składane uchwyty w podsufitce
• Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
• Dekor Scout
• Dezaktywacja poduszki bezpieczeństwa pasażera z przodu
• Dywaniki
• Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
• Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
• Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem
• ESP z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, XDS+, HBA, DSR, TSA, CBC
• Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość wraz z regulacją pod lędźwie
• Funkcja Start Stop i odzyskiwania energii
• Immobiliser
• Kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi
• Kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelami przednimi
• Konsola centralna z zamykanym schowkiem
• Kurtyny powietrzne
• Lampki do czytania z przodu i z tyłu
• Light Assistant z czujnikiem deszczu (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light)
• Lusterka zewnętrzne w kolorze aluminium i klamki w kolorze nadwozia
• Maxi–DOT (komputer pokładowy)
• Mocowanie pod montaż systemu siatek
• Multicollision Brake – hamulec antykolizyjny
• Obręcze kół ze stopów lekkich17”
• Opony 225/50 R17
• Oświetlenie części bagażowej – dwie lampki
• Pakiet na bezdroża
• Podłokietnik z przodu Jumbo Box
• Podłokietnik z tyłu ze schowkiem i przejściem do bagażnika
• Podpowiedź zmiany biegów
• Poduszka kolanowa kierowcy
• Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu
• Przednie reflektory przeciwmgłowe Black
• Przegroda wnęki nadkola – lewa strona bagażnika
• Przestrzeń bagażowa z 4 haczykami na torby
• Przyciemniane szyby
• Przygotowanie pod telefon GSM (Bluetooth, bez obsługi głosowej, połączenie z anteną zewnętrzną, "Phone box" – wzmacnianie sygnału GSM, uchwyt na multimedia)
• Radio Swing (kolorowy ekran dotykowy 5”, wejście SD, USB, AUX-in)
• Reflektory halogenowe
• Relingi dachowe w kolorze czarnym
• Schowek na okulary
• Schowek przed pasażerem z przodu – oświetlony, chłodzony
• Składanie oparcia tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej
• Skrobaczka do szyb w pokrywie wlewu paliwa
• Spryskiwacze reflektorów przednich
• Sygnalizacja niezamkniętych drzwi
• Światła do jazdy dziennej Day Light
• Tapicerka – Scout
• Tempomat
• TPM – system kontroli ciśnienia w ogumieniu
• Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (radio + telefon) z małym pakietem skórzanym
• Uchwyt na kwity parkingowe
• Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy
• Wycieraczka Aero tylnej szyby
• Zestaw naprawczy do kół
• Zwijana roleta nad przestrzenią bagażową

Wyposażenie dodatkowe
• Alarm z funkcją monitorowania wnętrza, czujnikiem przechyłu
• Drive Set Up – wybór profile jazdy
• Driver Activity Assistant – funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy
• HHC – system wspomagania ruszania pod wzniesienia
• Lakier metalizowany
• Maxi–DOT z kolorowym wyświetlaczem
• Podgrzewane fotele przednie
• Sound System CANTON (10 głośników, cyfrowy equalizer, moc 570 W)
• System nawigacji COLUMBUS z mapą Europy (kolorowy ekran dotykowy 8”, DVD, kolorowy Maxi-DOT, SMART LINK
• Zestaw siatek mocujących w bagażniku (2 pionowe i 1 pozioma)

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie Volkswagen Group Polska Sp. z o.o za udostępnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

12.10.2015

> > >

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>