Przejdź

sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

MOTOTESTY







Test Peugeot 207 1.4 HDI Millesim 200


Peugeot wraz z marką Citroen tworzą francuski koncern PSA. Produkowany przez markę Peugeot model 207 to bezpośredni następca bardzo rozpowszechnionego modelu 206. Samochód został zbudowany na znacznie zmodyfikowanej i powiększonej płycie swojego starszego brata. Płyta podłogowa 207 jest wykorzystywana we wszystkich autach segmentu B, które produkuje koncern PSA.

Peugeot 207 na rynku zadebiutował w 2006 roku. Początkowo dostępny był 3- i 5-drzwiowy hatchback. W 2007 dołączył model w nadwoziu typu odmiany Coupe-Cabrio, a rok później mogliśmy już oglądać 207 w nadwoziu kombi (SW). W połowie 2009 roku odmłodzono model 207, a zmiany obejmowały przedni zderzak oraz reflektory przednie jak i tylne. Należy zwrócić uwagę, że jest to model, który szczególnie upodobały sobie kobiety.

Peugeot z okazji 200-lecia marki postanowił zaoferować swoim klientom jubileuszową wersję modelu 207 Millesim 200. Jubileuszowy model to tak naprawdę wersja wyposażona dodatkowo w przeciwmgielne przednie lampy, sportowy pakiet stylistyczny, na który składają się sportowe zderzaki w kolorze nadwozia i listwy boczne z chromowanymi wstawkami oraz aluminiowe, 15 calowe tarcze kół.

Wygląd zewnętrzny

W porównaniu z modelem 206 model 207 urósł i stał się większy zarówno wszerz jak i wzdłuż. Model pięciodrzwiowy 207 robi wrażenie pojazdu zdecydowanie większego niż ma to miejsce w rzeczywistości.

Spoglądając na samochód z boku widzimy, że linia nadwozia jest stosunkowo łagodna z delikatnym akcentem w postaci zaokrąglonej pokrywy komory bagażnika, która jednocześnie jest dobrze dopasowana do reszty nadwozia. Testowaną wersję Millesim wyróżniają listwy boczne z wykończeniem chromowym oraz 15 calowe koła ze stopów aluminium.

W 207 wzrok przyciąga przede wszystkim bardzo dynamiczny desing przodu nadwozia. Bardzo duży przedni zderzak z charakterystyczną dla modelu kratą wlotu powietrza i bardzo dużym logo producenta. Dynamiczny wygląd pojazdu podkreślają pokrywa komory silnika w kształcie klina oraz niezwykle duże reflektory przednie, głęboko zachodzące na pokrywę. Można powiedzieć, że reflektory stały się znakiem firmowym modelu 207. Na dużą pochwałę zasługuje pokrywa bagażnika z bardzo dużą szybą, pozwalającą kierowcy na bardzo łatwe i intuicyjne wykonywanie manewru cofania. Wygląd zewnętrzny modelu 207 stwarza wrażenie jakby pojazd był ciągle w ruchu.

Nasz testowy model to 5-drzwiowy hatchback w wersji jubileuszowej Millesium 200 o barwie czerwonej, prezentujący się bardzo okazale. Można stwierdzić, że 207 jest samochodem o bardzo ładnej stylistyce, choć jest to oczywiście rzecz gustu.

Wnętrze samochodu

Model 207 to typowy przedstawiciel grupy pojazdów miejskich, dlatego nie możemy się spodziewać, że jego wnętrze będzie obszerne. Kierowca zasiadając za kierownicą naszego Peugeota będzie bardzo pozytywnie zaskoczony widocznością we wszystkich kierunkach, a to za sprawą ogromnej szyby czołowej oraz dużej szyby tylnej i bardzo dobrego przeszklenia drzwi bocznych. Rozwiązanie konstrukcyjne w postaci dodania w drzwiach przednich małych bocznych okienek i jednoczesne cofnięcie zewnętrznych lusterek wstecznych, pozwoliło poprawić w sposób znaczący widoczność z tyłu pojazdu. Deska rozdzielcza jest dość czytelna, a jej wykończenie w postaci wstawek w kolorze aluminium powoduje, że wnętrze pojazdu nie jest monotonne. Wnętrze pojazdu wykonane jest ze stosukowo dobrych materiałów jak na klasę pojazdów miejskich; wszystkie elementy plastikowe są dobrze spasowane. Zestaw wskaźników nie sprawia trudności z odczytaniem podstawowych parametrów samochodu. Uzupełnieniem zestawu wskaźników jest wyświetlacz umieszczony centralnie na desce, pokazujący między innymi informacje płynące z radio-odtwarzacza, systemu Bluetooth oraz z komputera pokładowego, przedstawiające przykładowo chwilowe i średnie zużycie paliwa, zasięg, przebyty odcinek drogi itd.. Na desce rozdzielczej wzrok przykuwają białe zegary zestawu wskaźników z czerwonym podświetleniem, co mogłoby sugerować, że jest to samochód sportowy, a takim pojazdem nasza testowana 207 nie jest. Poniżej wyświetlacza w środkowej części deski rozdzielczej umieszczono radio-odtwarzacz o bardzo skromnym, jak na dziś, wyglądzie; jednak ten fakt rekompensuje nam jakość dźwięku oraz sposób obsługi radia z dodatkowym sterowaniem przy kole kierownicy. Poniżej radia producent umieścił panel sterowania klimatyzacją i ogrzewania. Sterowanie funkcjami radia, bluetooth`a oraz manualną klimatyzacją jest proste i intuicyjne, nawet osoby wsiadające do pojazdu pierwszy raz nie powinny mieć żadnych trudności. Trochę problemu może jedynie sprawiać wewnętrzna klamka otwierania drzwi. Po odsunięciu fotela do tyłu w przypadku wyższych kierowców, klamka znajduje się dalej niż na wyciagnięcie dłoni.

Tapicerka pojazdu jest dość dobrej jakości, a jej kolor jest bardzo praktyczny. Siedzenia przednie są stosunkowo wygodne i komfortowe. Osoby podróżujące z przodu nie powinny narzekać na brak miejsca zarówno na nogi jak i nad głowami. Nieco gorzej sytuacja wygląda z tyłu pojazdu, osoby wysokie mogą narzekać na brak miejsca w szczególności na nogi. Nie możemy jednak zapominać, że Peugeot 207 to auto typowo miejskie i nie powinniśmy z tyłu pojazdu spodziewać się wiele miejsca.

Dość istotną rolę w samochodzie odgrywa jego bagażnik, a w szczególności jego pojemność i łatwość załadunku. Testowany samochód Peugeot 207 może poszczycić się pojemnością na poziomie 270 litrów. Pojemność można zwiększyć do niespełna 925 litrów rozkładając tylne fotele, a dzielone asymetrycznie siedzenie pozwala na dowolne konfigurowanie przestrzeni bagażowej.

Silnik i właściwości jezdne

Peugeot 207 wyposażony może być w jeden z trzech silników benzynowych 1.4 75KM, 1.4 95KM i 1.6 122KM lub w jeden z trzech silników wysokoprężnych (diesel) HDI 1.4 70KM, 1.4 95KM oraz 1.6 90KM. Wersja testowana wyposażona była w silnik wysokoprężny HDI o objętości skokowej 1398 cm3, mocy 70 KM uzyskujący maksymalny moment obrotowy rzędu 160 Nm przy 2000 obr./min.. Turbodoładowany silnik HDI dzięki zastosowaniu układu bezpośredniego wtrysku typu common-rail to jednostka zaliczana do najnowszej generacji silników diesla. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 16,8 s co nie jest wynikiem imponującym, nie możemy jednak zapominać, że jest to auto miejskie, a jego głównym zadaniem jest oszczędne przemieszczanie się w ruchu miejskim. Wspomniany silnik napędza koła przednie i współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią o dość długim, ale precyzyjnym skoku lewarka charakterystycznym dla wszystkich małych przekładni koncernu PSA. Model 207 został wyposażone w układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem dzięki czemu jest samochodem o dużej zwrotności zapewniającym dużą precyzję prowadzenia co w sposób bezpośredni przekłada się na łatwość manewrowania w ruchu miejskim. Zawieszenie testowanego samochodu jest proste spotykane w wielu autach tego typu. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona ze stabilizatorem, z tyłu podatną na odkształcenia belkę skrętną. Pojazd prowadzi się dość pewnie, auto zachowuje kompromis między komfortem a własnościami jezdnymi.

Podsumowanie

Niepowtarzalny styl Peugeot 207 przyciąga uwagę potencjalnych klientów, model jest godnym następcą 206. Testowany samochód skierowany jest do osób lubiących poruszać się pojazdem o nieszablonowej stylistyce oraz osób ceniących charakterystykę francuskich aut. Peugeot 207 jest ciekawą ofertą na rynku przede wszystkim jako samochód miejski, pozwalający w łatwy sposób manewrować na wąskich ulicach miast, dla którego zaparkowanie na wybranym miejscu to żaden kłopot. Peugeot 207 w porównaniu ze swoim poprzednikiem to auto dające swoim użytkownikom więcej komfortu podróżowania oraz przestrzeni zarówno na bagaże jak i dla podróżujących. Silnik w jaki został wyposażony testowany pojazd charakteryzuje się niewielką dynamiką lecz na potrzeby poruszania się po mieście jest jednostką wystarczającą i zarazem oszczędną.

Peugeot 207 1.4 HDI 70KM Millesim 200 w wersji podstawowej to wydatek rzędu 49 000 zł brutto. Cena testowanego samochodu z uwzględnieniem wyposażenia dodatkowego kształtuje się na poziomie 52 000 zł brutto.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik – wysokoprężny (diesel)
- Pojemność skokowa – 1398 ccm
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 51 (70) przy 4000
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 160 przy 2000
- Rodzaj zasilania – Common rail

Osiągi
- Prędkość maksymalna (km/h) – 166
- Rozpędzanie 0 - 100 km/h (s) – 16,8”

Zużycie paliwa
- Cykl miejski (l/100 km) – 5,7
- Cykl pozamiejski (l/100 km) – 3,7
- Cykl mieszany (l/100 km) – 4,4
- Emisja CO2 (g/km) – 117

Pojemność zbiornika paliwa: 50litrów

Wymiary:
- Długość/szerokość/wysokość (mm) – 4030/1748/1472
- Rozstaw kół osi przedniej (mm) – 1475
- Rozstaw kół osi tylnej (mm) – 1466
- Rozstaw osi (mm) – 2540

Napęd: przedni

Układ kierowniczy:
- ze wspomaganiem elektrycznym
- średnica zawracania (m) – 10,6

Koła i opony
- Wymiary opon standardowych - 185/65R15
- Standardowe obręcze kół (") - 15

Masa (kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1178 kg
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 1660 kg
- Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów – 2600 kg

Pojemność bagażnika:
- Minimalna – 270 l
- Maksymalna – 923 l

Kompletacja wyposażenia
Testowany samochód to wersja kompletacji wyposażenia Millesim 200. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:
- ABS – system zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania
- System wspomagania nagłego hamowania
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Głośniki 4szt.
- Głośniki dodatkowe wysoko-tonowe 2szt.
- Immobilizer
- Klimatyzacja
- Koło zapasowe pełno-wymiarowe
- Komputer pokładowy
- Listwy boczne w kolorze nadwozia
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Radioodtwarzacz CD i MP3
- System audio Hi-Fi
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Poduszka powietrzna pasażera
- Poduszki powietrzne boczne przednie
- Siedzenia tylne dzielone asymetrycznie.
- System Bluetooth
- Światła tylne w technice LED
- Szyby przednie regulowane elektrycznie
- Światła mijania włączane automatycznie
- Światła p/mgielne przednie
- Wskaźnik wybranego biegu
- Tarcze kół aluminiowe 15"
- Wspomaganie układu kierowniczego zmienne
- Wykończenie konsoli centralnej w kolorze srebrnym
- Zagłówki siedzeń tylnych 3 szt.
- Zamek centralny zdalnie sterowany
- Złącze "USB"

Testowany samochód oprócz wyposażenia standardowego dla wersji Millesim 200 posiadał wyposażenie dodatkowe w postaci lakieru metalizowanego.

Test przeprowadzony w dniach 12 –19 października 2010r.

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o. za udostępnienie samochodu do testu. (Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

22-10-2010

powrót
>

Copyrights 2017: www.millenium.pl

>