sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOŚCI

Nowy Opel Grandland: „Greenovation” według Opla

• Topowy elektryczny SUV: przejedź Grandlandem Electric prawie 700 kilometrów (WLTP1) bez konieczności ładowania, lokalnie bezemisyjnie i z akumulatorami zgodnymi z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym

• Zrównoważony, praktyczny, wygodny: tapicerka na siedzeniach, panele drzwi i deska rozdzielcza wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu

• Design zgodny z ideą ochrony zasobów: nazwa modelu wytłoczona na pokrywie tylnej, nadwozie bez chromowanych elementów


Śmiały, prosty i zapierający dech w piersiach - nowy Opel Grandland pokazuje, co marka rozumie pod pojęciem „niemieckiej energii”. Topowy SUV charakteryzuje się inspirującym designem i innowacyjnymi rozwiązaniami, skupia się na tym, co najważniejsze pod względem działania i oferuje zelektryfikowaną wersję każdego wariantu. Nowy Grandland łączy stylowy wygląd z praktycznymi detalami i wieloma funkcjami, które wpływają na zmniejszenie śladu węglowego. Mowa tu o lokalnie bezemisyjnej jeździe oraz nadających się do recyklingu i naprawy akumulatorach, a także wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu we wnętrzu oraz braku chromowanych elementów na nadwoziu. Nowy model jest zatem przykładem „Greenovation made by Opel”.

Stylowy, zrównoważony design: wyrazisty wygląd, brak chromowanych elementów

Wygląd zewnętrzny nowego Opla ustanawia precedens. Grandland jest pierwszym modelem produkowanym seryjnie wyposażonym w podświetlane logo Opla „Blitz”, które jest zintegrowane z innowacyjną technologią „Edge Light”, tworząc nowy pas przedni 3D Vizor. Oświetlenie wykorzystuje wyłącznie energooszczędne reflektory LED, w tym wiodące w branży adaptacyjne światła Intelli-Lux HD.

Tył Grandlanda również jest przykładem połączenia stylu z ochroną zasobów. Po raz pierwszy klienci mogą zobaczyć podświetlany napis OPEL, natomiast nazwa modelu GRANDLAND nie pojawia się w formie chromowanych liter, ale zamiast tego jest centralnie wytłoczona na pokrywie tylnej - to tylko jeden z dowodów na to, że projektując nadwozie Grandlanda marka Opel zrezygnowała z chromowanych aplikacji.

Praktyczny, wygodny, zrównoważony: zastosowanie we wnętrzu materiałów z recyklingu

Podczas projektowania konstruktorzy zwracali uwagę na każdy szczegół, aby znaleźć rozwiązania chroniące zasoby w celu zmniejszenia śladu węglowego, a jednocześnie wprowadzić na drogi przyszłościowy, atrakcyjny i wygodny SUV. Kokpit i kabina, podobnie jak nadwozie nowego Grandlanda zostały zaprojektowane tak, aby były oszczędne pod względem wykorzystania zasobów naturalnych. Dostępne w standardowym wyposażeniu fotele Intelli-Seats, z wgłębieniem biegnącym przez środek siedziska w celu zmniejszenia nacisku na kość ogonową, zapewniają relaksującą przyjemność z jazdy. Są nie tylko wyjątkowo wygodne, ale także produkowane w sposób zrównoważony. Zgodnie z podejściem „Greenovation” stosowanym przez Opla, wszystkie obicia i tapicerka wnętrza wykonane są w 100 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu. Dotyczy to zarówno foteli, jak i paneli drzwi, deski rozdzielczej i konsoli środkowej. Dostępne są trzy rodzaje całkowicie wegańskich tapicerek, a wykończenie z Alcantary opiera się w 50 procentach na materiałach pochodzących z recyklingu.

Projektanci nowego Grandlanda nie poprzestali jednak na tym. Duży nacisk położono nie tylko na to, aby widoczne elementy i komponenty były wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub nadających się do recyklingu, ale to samo podejście zastosowano również dla części pozostających poza zasięgiem wzroku. Przykładowo, do konstrukcji Grandlanda zostały wykorzystane aluminium i stal pochodzące z odzysku.

Łącznie ponad 500 kilogramów masy Grandlanda składa się z surowców odzyskanych oraz odnawialnych.

Redukcja emisji CO2: Nowy Grandland zelektryfikowany w każdym wariancie

Oczywiście, marka Opel stosuje podejście „Greenovation” również w odniesieniu do układów napędowych; każdy Grandland jest zelektryfikowany, w wersji hybrydowej z technologią 48 V, w pełni elektrycznej lub w późniejszym okresie również jako hybryda typu plug-in, zmniejszając w ten sposób emisję CO2. Umożliwia to platforma STLA Medium zaprojektowana specjalnie z myślą o modelach z napędem elektrycznym i po raz pierwszy wykorzystana przez markę Opel w nowym Grandlandzie. Nowa konstrukcja pozwala na zastosowanie wyjątkowo płaskiego pakietu akumulatorów o pojemności do 98 kWh. W ten sposób nowy Grandland Electric będzie w przyszłości mógł przejechać do około 700 kilometrów bez lokalnej emisji i bez zatrzymywania się na ładowanie (WLTP1). Gdy spada temperatura, wysoce wydajna pompa ciepła, która jest oferowana w wyposażeniu standardowym, ma pozytywny wpływ na zasięg.

Kolejnym czynnikiem minimalizującym ślad węglowy są same akumulatory. Są one częścią promowanej przez markę Opel gospodarki o obiegu zamkniętym, która opiera się na tak zwanych czterech „R”: Repair, Remanufacture, Reuse i Recycle (naprawa, ponowne użycie, odnawianie i recykling). W tym celu, w zakładzie produkcyjnym w Eisenach gdzie produkowany jest nowy Grandland utworzono „Battery Shop” (wydział baterii).

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

________________________________________
[1] Zasięg określony zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w codziennych warunkach eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, korzystania z ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego przygotowania termicznego.

19.09.2024


Copyrights 2017: www.millenium.pl