sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Flota Innowacji zelektryzowa³a bran¿ê

Elektryfikacja firmowego car parku, niskoemisyjna mobilnoœæ, globalne i krajowe trendy w zakresie nowych technologii motoryzacyjnych – to tylko niektóre z zagadnieñ poruszanych podczas konferencji Flota Innowacji organizowanej przez magazyn FLOTA.

Spotkanie otworzy³ Maciej Mazur, dyrektor zarz¹dzaj¹cy PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych), który wyg³osi³ prelekcjê „Elektromobilnoœæ – wyzwania dla Polski”. Maciej Mazur poruszy³ takie zagadnienia, jak: regulacje prawne dotycz¹ce pojazdów elektrycznych w Polsce, przewidywania dotycz¹ce rozwoju elektromobilnoœci, a tak¿e opowiedzia³ o strefach czystego transportu i przyk³adzie Krakowa jako miasta, w którym zaledwie przez chwilê – z uwagi na zbyt du¿e obostrzenia – funkcjonowa³a Strefa Czystego Transportu.

Kolejny panel dotyczy³ „Globalnych trendów w mobilnoœci i ich wp³ywie na modele biznesowe w motoryzacji”. Prelekcjê wyg³osi³a dr Alicja Paw³owska, ekspert ds. elektromobilnoœci, Ministerstwo Œrodowiska. Dr Alicja Paw³owska podkreœli³a m.in., jak szybko zmieniaj¹ca siê technologia wp³ywa na korzystanie ju¿ nie z samochodów, a z us³ugi mobilnoœci. – Cieszy fakt, ¿e na sali widzê sporo nowych osób. To znak, ¿e elektormobilnoœæ jest coraz wa¿niejsza, tak¿e we flotach – powiedzia³a na zakoñczenie.

Ryszard Cota, prezes zarz¹du Info-Ekspert mówi³ z kolei o „Wartoœciach rezydualnych samochodów z napêdem alternatywnym”. Nie brak³o tu pytañ przedstawicieli bran¿y fleet managenentu o to, jak ustaliæ wartoœæ rezydualn¹ pojazdu z napêdem elektrycznym, który nie jest jeszcze produkowany seryjnie. – Ka¿dy szacunek jest obarczony ryzykiem b³êdu, mamy jednak narzêdzia, dziêki którym mo¿emy to ryzyko minimalizowaæ – mówi³ Ryszard Cota.

Przedostatni panel by³ poœwiêcony ecodrivingowi – wyg³osi³ go Adam Knietowski, dyrektor Szko³y Bezpiecznej Jazdy Renault, który opowiada³ m.in. o problemie m³odych, niedoœwiadczonych kierowców, którzy decyduj¹ siê na podró¿ elektrycznym autem dostêpnym choæby w ramach carsharingu, a nie s¹ przygotowani na jego przyspieszenie czy mo¿liw¹ prêdkoœæ. Adam Knietowski podkreœli³, jak bardzo wa¿na jest w tym zakresie edukacja oraz szkolenia.

Ostatni przed przerw¹ panel wyg³osi³ Kamil Sobkiewicz, za³o¿yciel fundacji Na Pr¹d oraz ekspert ds. elektromobilnoœci w grupie Energa, który poruszy³ zagadnienie rozwoju infrastruktury ³asowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Przy³¹cza do ³adowarek, idealny punkt do ³adowania, rozporz¹dzenia, którymi trzeba siê kierowaæ, a tak¿e aspekty formalno-prawne – o to miêdzy innymi pytali eksperta goœcie zgromadzeni na sali.

Tu¿ po przerwie przyszed³ czas na debatê „Ekologiczna przysz³oœæ we flotach – szanse i zagro¿enia”. Wziêli w niej udzia³: Micha³ Wekiera, dyrektor wykonawczy Prawo, Przemys³, Technika w Polskim Zwi¹zku Przemys³u Motoryzacyjnego; dr hab. in¿. Wojciech Gis, prof. ITS; Mariusz Wnukiewicz, szef marketingu miniauta.pl oraz Aleksander Rzepecki, Mercedes Electric Vehicles Manager Central Europe. Moderatorem dyskusji by³ Kamil Sobkiewicz.

Po czêœci merytorycznej by³ czas na œcie¿kê diagnostyczn¹, która pozwoli³a na pokazanie zalet pojazdów z napêdem alternatywnym oraz jazdy testowe. Uczestnicy mogli przetestowaæ najnowsze modele aut elektrycznych – zarówno na placu na terenie Instytucie Transportu Samochodowego, jak i przed Instytutem.

Konferencja odby³a siê w Instytucie Transportu Samochodowego, który prowadzi, koordynuje i popularyzuje badawczo-wdro¿eniow¹ dzia³alnoœæ naukow¹ w dziedzinie transportu samochodowego. Istot¹ dzia³ania ITS s¹ wielodziedzinowe rozwi¹zania obejmuj¹ce ekonomikê i organizacjê transportu, certyfikacje, telematykê, psychologiê, badania: dopuszczaj¹ce pojazdy do ruchu, materia³ów eksploatacyjnych, akcesoriów wyposa¿enia i czêœci pojazdów, a ponadto recykling pojazdów i zu¿ytych materia³ów eksploatacyjnych.

01.10.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl