sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Najmocniejsze Porsche Cayenne to hybryda plug-in

Porsche nadal konsekwentnie koncentruje siê na elektromobilnoœci – po linii modelowej Panamera teraz równie¿ gama Cayenne wzbogaca siê o flagowy wariant w postaci hybrydy plug-in. Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé czerpi¹ swoj¹ moc systemow¹ o wartoœci 500 kW (680 KM) z inteligentnej interakcji 4-litrowego silnika V8 (404 kW/550 KM) oraz jednostki elektrycznej (100 kW/136 KM) po³¹czonej z 8-biegow¹ przek³adni¹ Tiptronic S. Systemowy maksymalny moment obrotowy wynosz¹cy 900 Nm jest dostêpny tu¿ powy¿ej obrotów biegu ja³owego. Obie odmiany przyspieszaj¹ od zera do 100 km/h w 3,8 s i osi¹gaj¹ maksymaln¹ prêdkoœæ 295 km/h. Wyj¹tkowe osi¹gi id¹ tu w parze z wysokim poziomem efektywnoœci: Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mog¹ przejechaæ do 40 km przy zerowej lokalnej emisji spalin. Œrednie zu¿ycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,7-3,9 l/100 km, a energii elektrycznej – 18,7-19,6 kWh/100 km.

Poza dwoma topowymi wariantami w gamie hybryd Porsche debiutuje nowe Cayenne E-Hybrid Coupé o mocy systemowej 340 kW (462 KM), momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasiêgu w trybie elektrycznym. Ponownie mo¿na zamawiaæ tak¿e Cayenne E-Hybrid, teraz wyposa¿one w filtr cz¹stek sta³ych.

Prêdkoœæ do 135 km/h wy³¹cznie „na pr¹dzie”

Podobnie jak wszystkie hybrydy plug-in Porsche, nowy topowy wariant w rodzinie Cayenne równie¿ jest jednym z najbardziej sportowych pojazdów w segmencie premium – i to z powodu, a nie pomimo zastosowania hybrydowego napêdu. Silnik elektryczny w Cayenne Turbo S E-Hybrid znajduje siê pomiêdzy jednostk¹ V8 a 8 biegow¹ przek³adni¹ Tiptronic S. Oba motory s¹ ze sob¹ po³¹czone za poœrednictwem sprzêg³a rozdzielaj¹cego, umieszczonego wewn¹trz modu³u hybrydowego (ECA – Electric Clutch Actuator, z ang. elektryczny si³ownik sprzêg³a). W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpêdziæ pojazd do maksymalnej prêdkoœci 135 km/h. Mo¿na u¿ywaæ go równie¿ w innych trybach, w celu dodatkowego zwiêkszenia mocy. Do ich wyboru s³u¿y pokrêt³o standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus). Porsche zapo¿yczy³o tê strategiê „do³adowania” z supersportowego modelu 918 Spyder.

Akumulator litowo-jonowy o pojemnoœci 14,1 kWh zamontowano pod pod³og¹ baga¿nika. Za pomoc¹ standardowej pok³adowej ³adowarki AC (pr¹du przemiennego) o mocy 7,2 kW, przy u¿yciu 400-woltowego po³¹czenia z bezpiecznikiem 16 A, mo¿na go „zatankowaæ do pe³na” w ci¹gu 2,4 godziny. £adowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka (230 V, 10 A) trwa 6 godzin. Co wiêcej, proces ³adowania mo¿na zaplanowaæ za poœrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystaj¹c z aplikacji Porsche Connect (na smartfony i zegarek Apple® Watch).

System stabilizacji przechy³ów, zawieszenie pneumatyczne i ceramiczne hamulce w standardzie

Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé maj¹ bogate wyposa¿enie standardowe, obejmuj¹ce m.in.: system stabilizacji przechy³ów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokadê mechanizmu ró¿nicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny uk³ad hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe obrêcze z lekkich stopów o wzorze Aero wraz z nak³adkami nadkoli w kolorze nadwozia, wspomaganie uk³adu kierowniczego Plus i pakiet Sport Chrono. Adaptacyjne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne w po³¹czeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia szerokie spektrum typowej dla Porsche dynamiki jazdy oraz komfortu. Na ¿yczenie dostêpne s¹ równie¿ m.in. felgi z lekkich stopów o œrednicy do 22 cali czy skrêtna tylna oœ.

Pe³na ³¹cznoœæ i klimatyzacja pomocnicza w standardzie

Wszystkie odmiany Cayenne s¹ standardowo wyposa¿one w pe³ny pakiet funkcji z zakresu ³¹cznoœci, w tym nawigacjê online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentn¹ obs³ugê g³osow¹ online i rozbudowane us³ugi Porsche Connect z wyszukiwark¹ publicznych stacji ³adowania. Dodatkowe opcje dla wszystkich wersji Cayenne od pocz¹tku nowego r. modelowego obejmuj¹ bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay®, nowe porty USB-C oraz kieszeñ na smartfon z funkcj¹ ³adowania indukcyjnego. Wszystkie hybrydy Porsche seryjnie oferuj¹ klimatyzacjê pomocnicz¹, któr¹ mo¿na sterowaæ zdalnie bezpoœrednio poprzez PCM oraz za pomoc¹ aplikacji Porsche Connect; pozwala ona ogrzewaæ lub sch³adzaæ kabinê pojazdu nawet wtedy, gdy zap³on nie jest w³¹czony.

Wszystkie modele Cayenne s¹ wyposa¿one w LED-owe reflektory, tempomat z funkcj¹ ogranicznika prêdkoœci, oparty na kamerze uk³ad ochrony pieszych oraz asystenta parkowania z przodu i z ty³u (w Cayenne Coupé – z kamer¹ cofania). Lista opcjonalnych dodatków obejmuje matrycowe reflektory LED, ekran head-up, asystenta jazdy nocnej z kamer¹ termowizyjn¹ oraz cyfrowego pilota Porsche InnoDrive, ³¹cz¹cego funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa, rozpoznawania znaków drogowych, aktywnego prowadzenia pasem ruchu, asystenta skrzy¿owañ i hamowania awaryjnego.

Podwójny debiut: Cayenne Coupé jako hybryda z silnikiem V6 oraz V8

Wraz z Cayenne Coupé firma Porsche uzupe³ni³a swoj¹ cenion¹ gamê SUV-ów o jeszcze bardziej sportowy wariant. Najwa¿niejsze cechy coupé to bardziej wyraziste linie z unikaln¹ lini¹ dachu i stylizacj¹ tylnej partii nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, tylna kanapa wyprofilowana na kszta³t dwóch pojedynczych siedzeñ oraz dwie ró¿ne konstrukcje dachu: oferowany w standardzie panoramiczny, sta³y dach ze szk³a lub opcjonalny dach z w³ókna wêglowego. Podobnie jak SUV, tak i SUV coupé jest teraz dostêpny w dwóch ró¿nych wersjach hybrydowych: w po³¹czeniu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo, a tak¿e z 3-litrow¹ jednostk¹ V6 turbo – jako nowe Cayenne E-Hybrid Coupé. Wariant ten rozwija moc systemow¹ 340 kW (462 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obni¿aj¹cych masê w³asn¹) i osi¹ga prêdkoœæ maksymaln¹ 253 km/h. Œrednie zu¿ycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 3,1-3,2 l/100 km, a zu¿ycie pr¹du – 17,7-18,7 kWh/100 km. Zasiêg w trybie wy³¹cznie elektrycznym wynosi do 43 km.

Ceny

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne mo¿na ju¿ zamawiaæ. Ich ceny rozpoczynaj¹ siê od 440 tys. z³ za Cayenne E-Hybrid i 469 tys. z³ za Cayenne E-Hybrid Coupé. Cayenne Turbo S E-Hybrid kosztuje od 843 tys. z³, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. z³.

Porsche 13-08-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl