sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Mimo wymiany gamy modelowej Mercedes-Benz nadal numerem 1 w segmencie premium

• W pierwszej po³owie 2019 r. Mercedes-Benz dostarczy³ na œwiecie 1 134 729 samochodów (-4,6%)

• Nowe rekordy za drugi kwarta³ i pierwsz¹ po³owê roku we Francji, Hiszpanii, Polsce, Chinach oraz w Wietnamie

• W czerwcu klienci odebrali 196 230 aut z gwiazd¹ (-3,7%)

• "Po trudnej pierwszej po³owie roku Mercedes-Benz nadal znajduje siê na czele segmentu
premium. W szczególnoœci cieszy nas du¿a popularnoœæ nowych modeli z rodziny aut kompaktowych. W trzecim kwartale spodziewamy siê impulsu sprzeda¿owego ze strony nowych SUV-ów z gwiazd¹" – powiedzia³a Britta Seeger, cz³onek zarz¹du Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzeda¿ Mercedes-Benz Cars

Po pierwszych szeœciu miesi¹cach roku Mercedes-Benz nadal jest liderem wœród marek samochodów premium w wysoce konkurencyjnym, globalnym otoczeniu, i to mimo trwaj¹cych wymian modeli. Od stycznia do czerwca producent przekaza³ klientom 1 134 729 samochodów (-4,6%). Spadek sprzeda¿y jednostkowej w pierwszej po³owie roku nast¹pi³ g³ównie ze wzglêdu na trwaj¹ce wymiany modeli w segmencie SUV-ów, a wiêc o najwiêkszym wolumenie. W drugim kwartale Mercedes-Benz dostarczy³ ³¹cznie 573 856 aut (-3,5%). Impuls sprzeda¿owy w ci¹gu minionych trzech miesiêcy to przede wszystkim zas³uga nowych kompaktów, w tym Klasy A Limuzyna (na ca³ym œwiecie) oraz Klasy B i CLA Coupé (w Europie). W czerwcu firma spod znaku trójramiennej gwiazdy sprzeda³a 196 230 pojazdów (-3,7%). W pierwszej po³owie roku Mercedes-Benz utrzyma³ wiod¹c¹ pozycjê w segmencie premium na rynkach takich jak: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Szwajcaria, Portugalia, Szwecja, Dania, Finlandia, Czechy, Luksemburg, Grecja, Korea Po³udniowa, Japonia, Australia i Kanada.

„Po trudnej pierwszej po³owie roku Mercedes-Benz nadal znajduje siê na czele segmentu premium. W szczególnoœci cieszy nas du¿a popularnoœæ nowych modeli z rodziny aut kompaktowych. W trzecim kwartale spodziewamy siê impulsu sprzeda¿owego ze strony nowych SUV-ów z gwiazd¹” – powiedzia³a Britta Seeger, cz³onek zarz¹du Daimler AG odpowiedzialna za marketing i sprzeda¿ Mercedes-Benz Cars. „W lipcu w naszych salonach pojawi siê dwóch prawdziwych »ulubieñców«: nowy GLC i GLC Coupé. GLC, który od kilku lat jest najbardziej wolumenowym modelem wœród naszych SUV-ów, otrzyma³ w najnowsze inteligentne systemy wspomagania kierowcy i jest standardowo wyposa¿ony w MBUX. To samo dotyczy GLC Coupé”.

Sprzeda¿ jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach

W pierwszej po³owie roku w regionie Europy sprzedano 457 595 nowych Mercedesów (-4,0%), z czego 147 355 w rodzimych Niemczech (-2,7%). W czerwcu sprzeda¿ jednostkowa wzros³a w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Rosji, Portugalii, Holandii i Danii. Ponadto w pierwszej po³owie roku Mercedes-Benz ustanowi³ nowe rekordy sprzeda¿y jednostkowej we Francji, Hiszpanii, Polsce i Danii.

W regionie Azji i Pacyfiku w pierwszej po³owie roku producent ze Stuttgartu sprzeda³ 478 254 samochody (-3,1%). W Chinach – na g³ównym rynku tego obszaru – sprzeda¿ od stycznia do czerwca wzros³a o 1,3%, do 344 657 sztuk. Dostawy w czerwcu by³y nieco wy¿sze ni¿ przed rokiem; w Pañstwie Œrodka klienci odebrali 57 018 pojazdów (+0,1%). Sprzeda¿ jednostkowa w Korei Po³udniowej wzros³a w ubieg³ym miesi¹cu o 2,1%, a w Wietnamie w pierwszej po³owie roku ustanowiono nowy rekord liczby dostaw.

W regionie NAFTA w minionym miesi¹cu dostarczono 30 808 pojazdów (-4,1%). Na g³ównym rynku tego obszaru, w Stanach Zjednoczonych, utrzymano poziom z ubieg³ego roku – dostarczono 26 196 samochodów. Sprzeda¿ jednostkowa Mercedes-Benz w USA w pierwszej po³owie roku wynios³a 147 396 pojazdów (-7,2%).

Sprzeda¿ jednostkowa Mercedes-Benz – poszczególne modele

Sprzeda¿ jednostkowa kompaktowych Mercedesów w pierwszej po³owie roku wzros³a o 4,2%, do 313 000 egzemplarzy Klas A i B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA. Ponad 57 000 kompaktowych aut sprzedanych w czerwcu oznacza wzrost r/r o 13,7%. W ubieg³ym miesi¹cu na ca³ym œwiecie zarejestrowano wysoki popyt na now¹ Klasê A (+47,0%). Równie¿ nowy CLA Coupé w drugim miesi¹cu po wprowadzeniu na europejski rynek odnotowa³ tu silny, dwucyfrowy wzrost popularnoœci (+66,6%).

W pierwszej po³owie roku klientom na ca³ym œwiecie dostarczono ponad 206 000 egzemplarzy Klasy C w wersjach Limuzyna i Kombi (-1,8%). W tym samym okresie sprzeda¿ jednostkowa Klasy C Limuzyna z wyd³u¿onym rozstawem osi wzros³a o 4,7%. Czerwcowe dostawy Klasy C Kombi r/r by³y o 23,4% wy¿sze, a w ca³ym pierwszym pó³roczu wzros³y o 3,4%.

Z powodu wymian modeli sprzeda¿ SUV-ów z gwiazd¹ w ci¹gu pierwszych szeœciu miesiêcy tego roku by³a ni¿sza od rekordowego poziomu odnotowanego w ub.r. – od stycznia do czerwca 2019 r. do nabywców trafi³o oko³o 367 000 egzemplarzy GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS-a i Klasy G (-13,3%). Mimo to jedn¹ trzeci¹ wszystkich Mercedesów sprzedanych na œwiecie w pierwszej po³owie roku stanowi³y SUV-y. W pierwszym pó³roczu swoich 40. urodzin Klasa G ustanowi³a nowy rekord sprzeda¿y, a w czerwcu jej dostawy by³y ponad dwukrotnie wy¿sze ni¿ w analogicznym miesi¹cu 2018 r.

Smart

W pierwszej po³owie tego roku klientom na ca³ym œwiecie przekazano 60 318 dwu- i czterodrzwiowych samochodów smart (-8,1%). W Europie ich sprzeda¿ jednostkowa w ci¹gu pierwszych szeœciu miesiêcy wzros³a o 0,6%. Du¿¹ popularnoœci¹ smart cieszy³ siê zw³aszcza w Niemczech – zwiêkszenie liczby dostaw w pierwszym pó³roczu (+12,8%) pozwoli³o ustanowiæ tam marce nowy rekord. We Francji i Szwajcarii sprzeda¿ smartów od stycznia do czerwca br. wzros³a o ponad 10%.

Mercedes 18.07.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl