sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Sportowy, elegancki, oszczêdny: nowy Opel Corsa

• Bestseller: Opel Corsa szóstej generacji równie¿ z silnikiem wysokoprê¿nym i benzynowym

• Przyjemnoœæ z jazdy: zaawansowane silniki, nisko osadzone fotele, sportowe w³aœciwoœci jezdne

• Oszczêdna: niska masa, niskie zu¿ycie paliwa, znakomita elastycznoœæ

• Do wyboru: sportowa GS Line, komfortowa Corsa Elegance

• Typowy Opel: adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED® i fotele z funkcj¹ masa¿u

• Innowacje dla ka¿dego: oœmiobiegowa przek³adnia automatyczna i zaawansowane systemy wspomagaj¹ce kierowcê


Szósta generacja Opla Corsy na ostatniej prostej. Zaledwie kilkanaœcie dni po prezentacji wersji wyposa¿onej w napêd akumulatorowy, Opel zapowiada Corsê z klasycznymi silnikami spalinowymi, które charakteryzuj¹ siê wiêksz¹ sprawnoœci¹, wy¿szym poziomem zaawansowania i jeszcze lepsz¹ dynamik¹. Sprzeda¿ piêciodrzwiowego samochodu o d³ugoœci 4,06 m niemieckiego producenta rozpocznie siê od wersji ze szczególnie ekonomicznymi silnikami benzynowymi i silnikami wysokoprê¿nymi o mocy od 55 kW (75 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie opcje napêdu cechuj¹ siê umiarkowanym spalaniem i dostarczaj¹ wiele przyjemnoœci z jazdy (zu¿ycie paliwa wed³ug NEDC[1]: cykl miejski 5,4–3,7 l/100 km; cykl pozamiejski 4,1–2,9 l/100 km; cykl mieszany 4,6–3,2 l/100km, 105–85 g/km CO2; zu¿ycie paliwa wed³ug WLTP[2]: cykl mieszany 6,4–4,0 l/100 km, 144–104 g/km CO2; wszystkie dane maj¹ charakter wstêpny).

„Reakcja na prezentacjê w pe³ni elektrycznej Corsy e — elektrycznego samochodu dla ka¿dego — jest fenomenalna” — powiedzia³ dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Nie inaczej bêdzie z Cors¹ z klasycznymi silnikami spalinowymi. Napêd spalinowy czy elektryczny? W firmie Opel, dziêki wieloenergetycznej platformie, wszystko jest mo¿liwe w jednym modelu. Decyzjê podejmuje klient”.

Ofertê skrzyni biegów uzupe³nia oœmiostopniowa przek³adnia. Ogólne sportowe wra¿enie podkreœla lekka konstrukcja i nisko osadzony fotel kierowcy. Ponadto samochód charakteryzuje siê bardzo wysokim poziomem bezpieczeñstwa biernego. In¿ynierowie dopracowali równie¿ zawieszenie i uk³ad kierowniczy. Równie atrakcyjnie prezentuj¹ siê zaawansowane systemy wspomagaj¹ce, innowacyjny system multimedialny i doskona³y stosunek ceny do osi¹gów. W modelu Corsa, po raz pierwszy w tym segmencie, dostêpna jest tak¿e oœmiobiegowa przek³adnia automatyczna o wysokiej kulturze pracy.

Ju¿ wkrótce rozpocznie siê przyjmowanie zamówieñ na nowego Opla Corsê na polskim rynku. W standardowym wyposa¿eniu samochód oferuje liczne systemy wspomagaj¹ce, takie jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzaj¹cy z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych.

Oprócz w pe³ni elektrycznej Corsy-e, któr¹ ju¿ mo¿na zamawiaæ, dostêpne bêd¹ równie¿ samochody z silnikami wysokoprê¿nymi i benzynowymi w wersji Edition, Elegance i typowo sportowej GS Line.

Nowe silniki: idealna równowaga pomiêdzy efektywnoœci¹ a osi¹gami

Zupe³nie nowa oferta silników Corsy szóstej generacji ma na celu zaoferowanie klientom idealnej równowagi miêdzy efektownoœci¹ a przyjemnoœci¹ z jazdy. W porównaniu z obecnymi jednostkami napêdowymi, nowe silniki cechuje znacznie zmniejszone zu¿ycie paliwa i ograniczenie emisji spalin przy zachowaniu podobnej mocy.

• Ulepszenia wprowadzono ju¿ w podstawowym silniku 1.2 o mocy 55 kW (75 KM) — zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym wg NEDC wynosi 4,1 l/100 km (wstêpne wartoœci zu¿ycie paliwa wed³ug NEDC1: cykl miejski 4,9–4,8 l/100 km; cykl pozamiejski 3,7 l/100 km; cykl mieszany 4,1 l/100 km, 94–93 g/km CO2; zu¿ycie paliwa wed³ug WLTP2: cykl mieszany 6,1¬–5,3 l/100 km, 136¬–119 g/km CO2). Oznacza to znaczn¹ poprawê w porównaniu z dotychczasowym modelem z silnikiem 1.2 o mocy 51 kW/70 KM i wartoœciami zmierzonymi w cyklu mieszanym NEDC: 5,9–5,6 l/100 km i 134–128g/km CO2.

• Wy¿sze osi¹gi oferuje nagradzana rodzina silników trzycylindrowych z turbodo³adowaniem i bezpoœrednim wtryskiem paliwa (Silnik roku 2015¬–2018) — równie¿ o pojemnoœci skokowej 1.2. Silniki wykonane w ca³oœci z aluminium wytwarzaj¹ moc 74 kW (100 KM) lub 96 kW (130 KM). Z silnikiem o mocy 74 kW (100 KM) nowa Corsa zu¿ywa 4,4–4,2 l/100 km w cyklu mieszanym NEDC (zu¿ycie paliwa wg NEDC1: cykl miejski 5,3–5,1 l/100 km; cykl pozamiejski 4,0–3,6 l/100 km i cykl mieszany 4,4–4,2 l/100 km, 101–96 g/km CO2 oraz 6,4¬–5,3 l/100 km, 137–121 g/km CO2 w cyklu mieszanym WLTP2, wszystkie dane liczbowe maj¹ charakter wstêpny). Poprzednio stosowana jednostka 1.4, równie¿ o mocy 74 kW (100 KM), zu¿ywa³a paliwo w iloœci 5,8–5,4 l/100 km w cyklu mieszanym NEDC (WLTP: 6,7–6,5 l/100 km, 151–146 g/km CO2). Nawet najmocniejsza wersja silnikowa 96 kW (130 KM), która nie ma swojego odpowiednika w dotychczasowej generacji Corsy, charakteryzuje siê umiarkowanymi wstêpnymi wartoœciami zu¿ycia paliwa i emisji (NEDC1: cykl miejski 5–4 l/100 km; cykl pozamiejski 4,1–4,0 l/100 km; cykl mieszany 4,6–4,5 l/100 km, 105–103 g/km CO2; WLTP2: cykl mieszany 6,4–5,6 l/100 km, 144–127 g/km CO2).

D³ugi poziomy odcinek krzywej momentu obrotowego silników benzynowych: znakomita elastycznoœæ

Wysoka sprawnoœæ i dynamiczne osi¹gi to cechy charakterystyczne nowych silników benzynowych. Tarcie wewnêtrzne i straty wskutek tarcia zosta³y zredukowane do minimum. Turbosprê¿arka równie¿ reaguje natychmiast, znacznie zwiêkszaj¹c moment obrotowy ju¿ przy niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy silnika 1.2 o mocy 74 kW (100 KM) wynosi 205 Nm; jednostka napêdowa o mocy 96 kW (130 KM) osi¹ga nawet 230 Nm. Poniewa¿ wiêkszoœæ maksymalnego momentu obrotowego dostêpna jest w szerokim zakresie, oba silniki wyró¿niaj¹ siê znakomit¹ elastycznoœci¹. Co najmniej 95 procent maksymalnego momentu obrotowego powstaje przy prêdkoœci obrotowej w zakresie od 1500 do 3500 obr./min – co w po³¹czeniu z nisk¹ mas¹ pojazdu, doskona³¹ aerodynamik¹ i zoptymalizowanymi prze³o¿eniami skrzyni biegów przynosi bardzo dobre w³aœciwoœci jezdne.

Poprawa sprawnoœci w ca³ym zakresie obrotów znajduje swoje odzwierciedlenie w osi¹gach. Podczas gdy nowa Corsa z silnikiem o mocy 96 kW (130 KM) rozwija prêdkoœæ maksymaln¹ 208 km/h, jej poprzednik potrzebowa³ 15 procent wiêcej mocy (110 kW / 150 KM), aby osi¹gn¹æ 207 km/h. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 8,7 s nowy model jest o 0,2 sekundy szybszy ni¿ jego poprzednik. Równie imponuj¹ce wra¿enie sprawia wersja z silnikiem 1.2 turbo o mocy 74 kW (100 KM). Prêdkoœæ maksymalna 188 km/h jest o 3 km/h wy¿sza ni¿ w przypadku poprzednika o podobnej mocy. W zale¿noœci od skrzyni biegów przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje oko³o 10 sekund – czyli o jedn¹ sekundê mniej ni¿ u poprzednika (wszystkie wartoœci wstêpne).

Oprócz silników ulepszenia uk³adu napêdowego obejmuj¹ równie¿ skrzynie biegów.

• Podstawowy silnik o mocy 55 kW (75 KM) jest standardowo wyposa¿ony w piêciobiegow¹ przek³adniê manualn¹.

• W przypadku jednostki napêdowej o mocy 74 kW (100 KM) klienci mog¹ wybieraæ miêdzy szeœciobiegow¹ przek³adni¹ manualn¹ a p³ynnie dzia³aj¹c¹ oœmiostopniow¹ przek³adni¹ automatyczn¹. Adaptacyjne programy prze³¹czania i technologia Quickshift stanowi¹ najnowoczeœniejsze rozwi¹zania w segmencie rynku Corsy. Kierowcy mog¹ zmieniaæ biegi samodzielnie manetkami przy kierownicy.

• Flagowy silnik 96 kW (130 KM) 1.2 Direct Injection Turbo jest ³¹czony zawsze z oœmiostopniow¹ przek³adni¹ automatyczn¹.

Nowoczesna technologia i wysoka sprawnoϾ

Do trzech silników benzynowych do³¹czy³ teraz ¿wawy silnik wysokoprê¿ny 1.5 o mocy 74 kW (102 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm (orientacyjne zu¿ycie paliwa wed³ug NEDC1: cykl miejski 3,8–3,7 l/100 km; cykl pozamiejski 3,0–2,9 l/100 km; cykl mieszany 3,3–3,2 l/100 km, 87–85 g/km CO2; zu¿ycie paliwa wed³ug WLTP2: cykl mieszany 4,6–4,0 l/100 km, 122–104 g/km CO2; wartoœci wstêpne).
Z myœl¹ o optymalnym oczyszczaniu spalin uk³ad redukcji emisji, który sk³ada siê z pasywnego katalizatora utleniaj¹cego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cz¹stek sta³ych (DPF), zamontowano jako pojedynczy, kompaktowy modu³ jak najbli¿ej silnika. Absorber NOx dzia³a jako katalizator rozruchu zimnego silnika, ograniczaj¹c emisjê tlenków azotu w temperaturach poni¿ej wartoœci aktywacji termicznej uk³adu selektywnej redukcji katalitycznej.

Zwolennicy elektromobilnoœci mog¹ oczywiœcie zamówiæ Corsê-e. Dziêki wspólnej platformie modu³owej (CMP) ró¿ne uk³ady napêdowe mog¹ byæ oferowane na jednej platformie.

Najl¿ejsza wersja wa¿y mniej ni¿ 1000 kg

Oprócz ¿wawych silników o du¿ej mocy, do znakomitej dynamiki Corsy przyczynia siê równie¿ jej lekka konstrukcja. Najl¿ejsza wersja kolejnej generacji modeli nie przekracza nawet sugestywnej granicy 1000 kg. Piêciodrzwiowy samochód bez kierowcy wa¿y zaledwie 980 kilogramów. To o 108 kg mniej od poprzedniego modelu. Mimo podobnej d³ugoœci (4,06 m) masa pojazdu jest ni¿sza o oko³o 10 procent. Sama karoseria jest l¿ejsza o oko³o 40 kilogramów, a kompaktowe trzycylindrowe silniki wa¿¹ o oko³o 15 kilogramów mniej ni¿ czterocylindrowe jednostki poprzedniej generacji. Aluminiowa maska silnika jest o 2,4 kg l¿ejsza w porównaniu ze stalow¹ mask¹ w poprzedniej Corsie. Kuracji odchudzaj¹cej poddano równie¿ siedzenia. Zoptymalizowanie ich konstrukcji zmniejszy³o masê samochodu o kolejne 10 kg.

Sportowa stylistyka nowej Corsy kojarzy siê z dynamik¹ — zw³aszcza w egzemplarzach z dwukolorowym nadwoziem. Linia dachu nawi¹zuje do sylwetki coupé — zosta³a obni¿ona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wp³ynê³o na iloœæ miejsca nad g³ow¹ kierowcy i pasa¿era na przednim fotelu. Kierowca siedzi 28 mm ni¿ej. Nisko po³o¿ony œrodek ciê¿koœci pozytywnie wp³ywa na w³aœciwoœci jezdne i dynamikê. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczaj¹c przyjemnoœci z jazdy.

Demokratyzacja technologii: zaawansowane systemy wspomagaj¹ce i matrycowe reflektory

W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagaj¹ce, które klienci znaj¹ tylko z pojazdów wy¿szych klas. Jednym z przyk³adów s¹ adaptacyjne, nieoœlepiaj¹ce matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie ma³ych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przedni¹ kamer¹ wysokiej rozdzielczoœci najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wi¹zkê œwiat³a do sytuacji w ruchu drogowym i do warunków otoczenia.

Najnowoczeœniejsze systemy wspomagaj¹ce, takie jak system rozpoznawania znaków drogowych lub radarowy tempomat adaptacyjny oraz sterowana czujnikami ochrona boczna, oferuj¹ zauwa¿alne wzmocnienie bezpieczeñstwa. Ten ostatni system ostrzega o zagro¿eniu zetkniêcia boków samochodu z przeszkodami (np. s³upkami, œcianami) podczas manewrów wykonywanych z prêdkoœci¹ poni¿ej 10 km/h. W ofercie znajduj¹ siê równie¿ systemy monitorowania martwego pola z boku oraz ró¿ne systemy wspomagaj¹ce parkowanie — od pilota parkowania a¿ po panoramiczn¹ kamerê cofania 180°. W Corsie debiutuje te¿ asystent pasa ruchu. Je¿eli system wykryje niezamierzon¹ zmianê pasa ruchu, ostrzega on kierowcê migaj¹c¹ kontrolk¹ i wibracjami kierownicy zachêcaj¹cymi do korekty toru jazdy..

Oferta rozwi¹zañ multimedialnych w nowej Corsie obejmuje m.in. systemy Multimedia i Multimedia Navi z 7–calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10 calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczoœci. Ponadto w Corsie jako opcja dostêpna bêdzie tak¿e nowa us³uga telematyczna „OpelConnect”. Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualnymi cenami paliwa oraz bezpoœrednie po³¹czenie z pomoc¹ drogow¹ w razie awarii i po³¹czeniami alarmowymi sprawiaj¹, ¿e dla kierowców i pasa¿erów podró¿e staj¹ siê jeszcze bardziej relaksuj¹ce.

Do wyboru: typowo sportowa Corsa GS Line, komfortowa Corsa Elegance

Nowa Corsa oferowana bêdzie w czterech wersjach wyposa¿enia. Nawet wersja podstawowa ma wiele rozwi¹zañ technicznych i dodatków zwiêkszaj¹cych komfort i bezpieczeñstwo. Systemy wspomagaj¹ce obejmuj¹ na przyk³ad system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzaj¹cy, inteligentny tempomat, asystenta pasa ruchu i rozpoznawanie znaków ograniczenia prêdkoœci. Wersje powy¿ej podstawowej, trzy linie wyposa¿enia skierowane s¹ do ró¿nych grup klientów o odmiennych oczekiwaniach. W wersji Corsa Edition dodano najpopularniejsze opcje wyposa¿enia dodatkowego, wyposa¿enie w Corsie Elegance ma zapewniæ jak najwiêkszy komfort, a Corsa GS Line oferuje dodatkowe opcje sportowe. Takie podejœcie do wersji wyposa¿enia, które po raz pierwszy zastosowane jest w modelu Corsa, wkrótce obejmie równie¿ inne modele Opla.

W Corsie Elegance, fotel pasa¿era z przodu regulowany szeœciu kierunkach, pod³okietnik ze schowkiem oraz reflektory LED o wygl¹dzie charakterystycznym dla Opla i œwiat³a przeciwmgielne LED sprawiaj¹, ¿e podró¿ staje siê jeszcze bardziej relaksuj¹ca. Chromowane wykoñczenia, atrakcyjnie wygl¹daj¹ce przeszycia i inne szczegó³y sprawiaj¹, ¿e wersja Elegance staje siê szczególnie atrakcyjna. Sportowe ambicje GS Line jako dynamicznego wariantu modelu s¹ oczywiste – zarówno wewn¹trz, jak i na zewn¹trz. Sportowe fotele dla kierowcy i pasa¿era z przodu oraz aluminiowe sportowe peda³y, czarna podsufitka i czerwone elementy ozdobne na desce rozdzielczej podkreœlaj¹ sportowe wra¿enie. GS Line jest natychmiast rozpoznawalna dziêki chromowanej rurze wydechowej i sportowo wygl¹daj¹cym zderzakom z przodu i z ty³u. W trybie Sport uk³ad kierowniczy i przepustnica reaguj¹ jeszcze dynamiczniej. Inne najwa¿niejsze cechy stylistyki obejmuj¹ s³upek B w b³yszcz¹cym czarnym kolorze oraz ró¿ne opcje personalizacji, w tym szeroki wybór kó³, ca³kowicie cyfrowy kokpit, skórzane fotele lub nadwozie z kontrastuj¹cym dachem w kolorze czarnym lub bia³ym.

Opel 28.06.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl