sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowa Kia XCeed – miejski crossover, który ³¹czy zalety SUV-ów i aut kompaktowych

Nowy crossover marki Kia, tzw. CUV (od Crossover Utility Vehicle), prezentuje siê bardziej dynamicznie ni¿ klasyczne SUV-y, ale oferuje równie przestronne wnêtrze jak one. Podwy¿szona pozycja za kierownic¹ w Kia XCeed zapewnia przy tym lepsz¹ widocznoœæ zza kierownicy ni¿ w typowych rodzinnych hatchbackach. XCeed bêdzie dostêpny z cyfrowym zestawem wskaŸników o przek¹tnej 12,3 cala i pakietem zaawansowanych systemów zarówno z zakresu bezpieczeñstwa, jak i ³¹cznoœci ze œwiatem zewnêtrznym oraz multimedialnych. Gdy po wakacjach nowy miejski crossover wejdzie do sprzeda¿y, bêdzie jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów kompaktowych.

- Kia oferuje wiêkszy wybór modeli w segmencie C ni¿ jakikolwiek inny producent aut

- Kia XCeed stanowi alternatywê dla typowych samochodów typu SUV

- porównywalna przestronnoœæ wnêtrza i pojemnoœæ baga¿nika jak w SUV-ach, ale przy bardziej kompaktowych rozmiarach nadwozia

- jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów w swojej klasie

- dynamiczne w³aœciwoœci jezdne zapewniaj¹ nadwozie o mniejszych rozmiarach, ni¿sza masa w³asna i ni¿ej po³o¿ony œrodek ciê¿koœci ni¿ w SUV-ach

- wysoki komfort podró¿owania gwarantuj¹ nowe hydrauliczne odbojniki

- do napêdu s³u¿¹ wy³¹cznie silniki z turbodo³adowaniem; hybrydowy zespól napêdowy typu plug-in bêdzie dostêpny w póŸniejszym okresie

- w sprzeda¿y wy³¹cznie w Europie w III. kwartale 2019 r., z 7-letni¹ gwarancj¹ na 150.000 km

Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedzia³: „Kia XCeed odpowiada na rosn¹ce zapotrzebowanie na samochody, które oferuj¹ wiêcej emocji zarówno pod wzglêdem wygl¹du, jaki i prowadzenia ni¿ SUV-y. Dla nabywców wa¿ne s¹ jednak przestronnoœæ i funkcjonalnoœæ, któr¹ oferuj¹ wiêksze auta. Nowy CUV marki Kia spe³nia te potrzeby nie tylko dziêki atrakcyjnej i nowoczesnej stylistyce, ale równie¿ za spraw¹ przestronnego i funkcjonalnego nadwozia. Kia XCeed ³¹czy zalety zarówno hatchbacka, jak i SUV-a, jednoczeœnie oferuj¹c nabywcom w Europie coœ œwie¿ego i odmiennego”.

„Najnowsze auto w gamie marki Kia wyznacza œmia³y, nowy kierunek dla rodziny modeli Ceed i pokazuje szeroki zakres mo¿liwoœci w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Segment ten jest drugim co do wielkoœci na rynku europejskim i wiele wskazuje na to, ¿e bêdzie nabiera³ znaczenia w nadchodz¹cych latach. Szeroka oferta modeli z rodziny Ceeda sprawia, ¿e Kia zapewnia nabywcom wiêkszy wybór w klasie kompaktowych samochodów rodzinnych ni¿ jakikolwiek inny producent” – dodaje Emilio Herrera.

Kia XCeed bêdzie produkowana w zak³adzie w ¯ylinie na S³owacji, gdzie ju¿ powstaj¹ piêciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzeda¿ XCeeda w Europie rozpocznie siê w trzecim kwartale 2019 roku. Podobnie jak pozosta³e modele marki Kia najnowszy cz³onek rodziny modeli Ceed bêdzie w standardzie oferowany z 7-letni¹ gwarancj¹ lub na 150.000 kilometrów.

Design nadwozia i wnêtrza

Sportowy, miejski crossover jako alternatywa dla typowych SUV-ów
Nowa Kia XCeed – charakteryzuj¹ca siê stylowym, wyrazistym i nowoczesnym designem – stanowi alternatywê dla tradycyjnych modeli typu SUV. Samochód zosta³ zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie w Niemczech, pod kierownictwem Gregory'ego Guillaume'a – wiceprezesa ds. designu w Kia Motors Europe.

Kia XCeed prezentuje siê bardziej dynamicznie ni¿ jej wy¿si rywale i jednoczeœnie oferuje coœ innego ni¿ pozosta³e modele z rodziny Ceeda. Jedynymi elementami nadwozia, które zosta³y wykorzystane z piêciodrzwiowego hatchbacka s¹ przednie drzwi.

Z profilu uwagê przykuwa d³uga maska, której linia p³ynnie przechodzi w liniê wyznaczon¹ przez przednie s³upki, co nadaje XCeedowi sportow¹ sylwetkê z przysadzistym ty³em. O ile rozstaw osi – wynosz¹cy 2.650 mm – jest taki sam, jak w przypadku innych modeli z rodziny Ceeda, o tyle przedni i tylny zwis w Kia XCeed zosta³y nieznacznie przed³u¿one w porównaniu do zwisów piêciodrzwiowego hatchbacka – o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z ty³u (do 840 mm).

Mocno pochylona pokrywa baga¿nika, sprawia, ¿e XCeed widziany od ty³u przypomina sportowe fastbacki. KrawêdŸ baga¿nika znajduje siê przy tym o 60 mm wy¿szej ni¿ w hatchbacku. Kia XCeed bêdzie dostêpna, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obrêczami kó³ z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze – odpowiednio – 205/60 R16 lub 235/45 R18 zapewniaj¹cymi bardzo dobr¹ przyczepnoœæ.

Podwy¿szone nadwozie XCeeda sprawia, ¿e CUV prezentuje siê równie okazale, jak pozosta³e SUV-y marki. Przeœwit CUV-a wynosi 174 mm przy ko³ach 16-calowych i 184 mm w wypadku kó³ 18-calowych, a to ju¿ o 42 mm wiêcej ni¿ w piêciodrzwiowym Ceedzie. Nak³adki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadaj¹ autu wygl¹d typowy dla SUV-ów. Podobnie jak metalizowana atrapa os³ony podwozia w tylnym zderzaku.

Kia XCeed bêdzie oferowana w 12 kolorach nadwozia do wyboru. Wœród nich znajduje siê nowy, ¿ywy kolor Quantum Yellow, który w rodzinie Ceeda jest zarezerwowany dla CUV-a.

Nowoczesne wnêtrze Kia XCeed przywodzi na myœl skojarzenia z bliŸniaczymi modelami z rodziny Ceeda. Wzrok przyci¹ga mocno wyprofilowana konsola œrodkowa delikatnie zwrócona w stronê kierowcy. Ni¿ej usytuowany fotel ni¿ w typowych, wy¿szych SUV-ach razem z wiêkszym przeœwitem ni¿ w klasycznych hatchbackach, sprawiaj¹, ¿e Kia XCeed zapewnia kierowcom jednoczeœnie sportow¹ pozycjê do jazdy i zapewnia lepsz¹ widocznoœæ drogi przed autem (wiêcej informacji na ten temat znajduje siê w rozdziale „Wnêtrze”).

Umieszczony w górnej czêœci deski rozdzielczej dotykowy, panoramiczny ekran systemu multimedialnego ma przek¹tn¹ 10,25 cala. Pod nim znajduj¹ siê zestaw dotykowych przycisków, pokrête³ i prze³¹czników do sterowania poziomem g³oœnoœci, ogrzewaniem i wentylacj¹. Ergonomicznie urz¹dzone i funkcjonalne miejsce pracy kierowcy pozwala na szybk¹ zmianê ustawieñ najwa¿niejszych parametrów niemal bez odrywania wzroku od drogi.

Wnêtrze jest wykoñczone miêkkimi w dotyku materia³ami dobrej jakoœci z satynowym, chromowanym dekorem na desce rozdzielczej. Ca³oœæ prezentuje siê elegancko i daje poczucie przebywania w ekskluzywnym miejscu. Do wyboru jest szeroka gama tkanin wykoñczeniowych, w³¹cznie z tapicerk¹ skórzano-materia³ow¹ oraz z tapicerk¹ wykonan¹ z prawdziwej skóry.

Do Kia XCeed przewidziano pakiet elementów wnêtrza lakierowany w ¿ó³tym kolorze, zarezerwowanym dla CUV-a. Z czarn¹ tapicerk¹ kontrastuj¹ szwy w kolorze ¿ó³tym, które znajduj¹ siê nie tylko na fotelach, ale równie¿ na tapicerce drzwi.

FunkcjonalnoϾ

Schowki i baga¿nik jak w SUV-ie, ale o bardziej kompaktowym nadwoziu i o sportowej sylwetce
Kia XCeed zosta³a zaprojektowana tak, aby jej kabina, schowki i baga¿nik by³y przestronne jak w SUV-ie, ale ca³y samochód mia³ bardziej kompaktowe rozmiary. Plasuj¹c siê miêdzy piêciodrzwiowym Ceedem a Ki¹ Sportage, XCeed zapewnia przestronnoœæ wnêtrza i pojemnoœæ baga¿nika takie, jak najlepiej sprzedaj¹ce siê SUV-y w Europie.

Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedzia³: „Dynamiczny design i sportowa sylwetka nowej Kia XCeed sprawiaj¹, ¿e CUV marki Kia bêdzie cieszy³ siê du¿¹ popularnoœci¹. Tym bardziej, ¿e – mimo kompaktowych rozmiarów – oferuje on przestronne i funkcjonalne wnêtrz z wieloma praktycznymi schowkami”.

Nadwozie Kia XCeed ma d³ugoœæ 4.395 mm, czyli jest o 85 mm d³u¿sze ni¿ nadwozie piêciodrzwiowego Ceeda i o 90 mm krótsze ni¿ nadwozie Sportage’a. Wysokoœæ auta wynosi 1.495 mm, co oznacza, ¿e XCeed jest o 48 mm wy¿szy od Ceeda i o 140 mm ni¿szy od Sportage. Takie proporcje nadwozia zapewniaj¹ XCeedowi ni¿ej po³o¿y œrodek ciê¿koœci ni¿ w Kia Sportage i wy¿sz¹ pozycjê do jazdy ni¿ w Ceedzie.

Kia XCeed – skonstruowana w oparciu o Ceeda, jeden z najbardziej przestronnych modeli w klasie samochodów kompaktowych – oferuje obszerne wewnêtrze dla pasa¿erów z przodu i z ty³u. Podwy¿szone nadwozie XCeeda sprawia, ¿e fotele i tylna kanapa znajduj¹ siê o 42 mm wy¿ej ni¿ w Ceedzie, co u³atwia wsiadanie i wysiadanie. Przeszklony dach, który nie opada zbyt mocno zapewnia pasa¿erom z ty³u sporo miejsca nad g³ow¹ i du¿o œwiat³a.

Za spraw¹ d³u¿szego tylnego zwisu baga¿nik XCeeda jest d³u¿szy ni¿ w Ceedzie i ma pojemnoœæ 426 litrów (VDA), czyli o 31 litrów wiêksz¹ ni¿ baga¿nik Ceeda i tylko nieco mniejsz¹ ni¿ baga¿nik w Sportage, bestsellerowym SUV-ie marki Kia w Europie. Po z³o¿eniu oparcia tylnej kanapy pojemnoœæ przedzia³u baga¿owego wzrasta do 1378 litrów. Du¿¹ funkcjonalnoœæ wnêtrzu XCeeda zapewnia podzia³ siedzeñ z ty³u w proporcji 40:20:40 oraz elektrycznie podnoszona i zamykana pokrywa baga¿nika Smart Power Tailgate, a tak¿e pod³oga baga¿nika, która mo¿e byæ zamontowana na jednej z dwóch wysokoœci.

Nowoczesne technologie

Bezpieczeñstwo, ³¹cznoœæ ze œwiatem zewnêtrznym i multimedia – XCeed jest jednym z najnowoczeœniejszych samochodów w swojej klasie
Dziêki zaawansowanym technologiom z zakresu bezpieczeñstwa, ³¹cznoœci ze œwiatem zewnêtrznym i rozbudowanym systemom multimedialnym Kia XCeed jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie i bogato wyposa¿onych samochodów w swojej klasie. Liczne systemy asystuj¹ce zapewniaj¹ bardziej bezpieczniejsz¹ i mniej stresuj¹c¹ jazdê, a ich obs³uga jest intuicyjna.

XCeed jest jednym z pierwszych samochodów marki Kia dostêpnych w Europie, który oferowaæ bêdzie innowacyjny system UVO Connect. Wygodny dostêp do jego licznych funkcji zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przek¹tnej 10,25 cala umieszczony wysoko na œrodku deski rozdzielczej oraz smartfon. UVO Connect obejmuje nowy system Kia Live, który do dzia³ania oraz do pobierania aktualizacji i danych na ¿ywo wykorzystuje w³asn¹ kartê eSIM. System zapewnia kierowcom dostêp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozie pogody, interesuj¹cych miejscach (POI), informacji dotycz¹cych dostêpnoœci miejsc parkingowych i cen za parkowanie. Integralnym elementem systemu UVO Connect jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami dzia³aj¹cymi w systemach Android i iOS (Apple). Aplikacja zapewnia u¿ytkownikom dostêp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podró¿y. Umo¿liwia równie¿ przes³anie do samochodu trasy zaplanowanej przed podró¿¹ wygodnie na komputerze w domu oraz sprawdzenie lokalizacji auta.

System multimedialny z nawigacj¹ i ekranem dotykowym o przek¹tnej 10,25 cala (opcja) posiada interfejs umo¿liwiaj¹cy korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto oraz standardowo jest wyposa¿ony w ³¹cze Bluetooth, które umo¿liwia jednoczesne pod³¹czenie dwóch urz¹dzeñ. Istnieje mo¿liwoœæ podzielenia ekranu nawet na trzy mniejsze, co jednoczeœnie pozwala kierowcy kontrolowaæ wskazówki nawigacji, a pasa¿erowi – na przyk³ad – przegl¹daæ playlistê i sprawdzaæ prognozê pogody. Wygl¹d ekranu mo¿na dostosowaæ do indywidualnych preferencji za pomoc¹ ró¿nych wid¿etów. W zale¿noœci od wersji wyposa¿enia XCeed jest tak¿e dostêpny z systemem multimedialnym, którego prac¹ steruje siê za poœrednictwem 8-calowego ekranu dotykowego. System ten równie¿ obs³uguje aplikacje Android Auto i Apple CarPlay.

Do XCeeda, podobnie jak do innych modeli z rodziny Ceeda, Kia oferuje tak¿e system audio JBL Premium z technologi¹ Clari-Fi, dwustrefow¹ klimatyzacjê, podgrzewane i elektrycznie sk³adane lusterka boczne, podgrzewan¹ kierownicê, podgrzewan¹ przedni¹ szybê oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.

Kia XCeed, jako pierwszy model z rodziny Ceeda, bêdzie równie¿ dostêpna z 12,3-calowym wyœwietlaczem wskaŸników Supervision. Cyfrowy wyœwietlacz o rozdzielczoœci 1920x720 pikseli zastêpuje tradycyjny zestaw wskaŸników z prêdkoœciomierzem i obrotomierzem, który jest stosowany w wiêkszoœci modeli marki Kia. Jednoczêœciowy i bezramkowy ekran wyœwietla ostre cyfrowe tarcze prêdkoœciomierza i obrotomierza. Pomiêdzy cyfrowymi tarczami znajduje siê wielofunkcyjny wyœwietlacz komputera pok³adowego. W tej czêœci mog¹ byæ prezentowane kolejne wskazania nawigacji, a tak¿e informacje z systemu audio lub o rozmowie telefonicznej oraz kontakty i szczegó³owe dane na temat podró¿y. Tu wyœwietlane s¹ tak¿e alarmy diagnostyczne i powiadomienia zwi¹zane z dzia³aniem ró¿nych systemów bezpieczeñstwa i asystuj¹cych kierowcy oraz z aktualnym natê¿eniem ruchu i z nawigacj¹. Wielofunkcyjny wyœwietlacz centralny pokazuje równie¿ sygna³y o zmêczeniu kierowcy. Nowy zestaw wskaŸników Supervision bêdzie dostêpny jako opcja i zastêpuje klasyczne zegary z 4,2-calowym kolorowym ekranem TFT LCD.

Do XCeeda Kia oferuje liczne systemy asystuj¹ce i wspomagaj¹ce bezpieczeñstwo. Nale¿¹ do nich aktywny tempomat (Smart Cruise Control z funkcj¹ Stop & Go), system ostrzegania o pojazdach znajduj¹cych siê w martwym polu widzenia lusterek (Blind-spot Collision Warning), system autonomicznego hamowania z funkcj¹ rozpoznawania pieszych (Forward Collision Warning with car and pedestrian detection), system wspomagania parkowania (Smart Parking Assist), systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i asystent zmiany œwiate³ (High Beam Assist). W XCeedzie dostêpne s¹ równie¿ czujnik zmêczenia kierowcy (Driver Attention Warning) oraz asystent jazdy w korku (Lane Following Assist). Ten ostatni system automatycznie kontroluje nie tylko przyspieszanie i hamowanie, ale równie¿ kieruje autem. System LFA „widzi” zarówno samochody, które jad¹ przed XCeedem, jak i pasy na jezdni, dziêki czemu potrafi utrzymaæ samochód na pasie ruchu i zachowaæ bezpieczn¹ odleg³oœæ do poprzedzaj¹cego auta.

Jak ka¿da Kia sprzedawana w Europie równie¿ XCeed jest standardowo wyposa¿ony w system zarz¹dzania stabilnoœci¹ auta (Vehicle Stability Management). System ten zapewnia stabilne zachowanie samochodu zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakrêtów, kontroluj¹c jego zachowanie za poœrednictwem elektronicznego uk³adu stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control), gdy tylko zarejestruje utratê przyczepnoœci jednego z kó³.

Komfort jazdy i precyzja prowadzenia

Dynamiczne w³aœciwoœci jezdne i wysoki komfort resorowania
Nowy miejski crossover marki Kia charakteryzuje siê wyj¹tkowo dynamicznymi w³aœciwoœciami jezdnymi i wysok¹ precyzj¹ prowadzenia, jak na samochód o zwiêkszonym przeœwicie i podwy¿szonym nadwoziu. Dziêki nowym elementom zawieszenia, które odró¿niaj¹ XCeeda od pozosta³ych modeli z rodziny Ceeda, nowy crossover marki Kia jest bardziej komfortowy i prowadzi siê pewniej ni¿ tradycyjne modele typu SUV. Prototypowe egzemplarze XCeeda by³y testowane w ka¿dych warunkach pogodowych i drogowych – zarówno na alpejskich prze³êczach, jak i na szybkich autostradach w Niemczech, na w¹skich lokalnych drogach oraz w zat³oczonych centrach miast. Auta by³y testowane w Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz w wielu innych krajach, dziêki czemu nowy crossover marki Kia doskonale czuje siê na drogach w ka¿dym miejscu w Europie.

Miejski CUV marki Kia – za spraw¹ innego tuningu zawieszenia i zastosowania nowych podzespo³ów, których nie ma w pozosta³ych modelach z rodziny Ceeda – charakteryzuje siê nieco innymi w³aœciwoœciami jezdnymi i równie wysok¹ precyzj¹ prowadzenia jak bliŸniacze modele. Pomimo podwy¿szonego nadwozia, XCeeda prowadzi siê w sposób bardziej dynamiczny ni¿ typowe rodzinne SUV-y. Oprócz zestrojenia zawieszenia sprzyjaj¹ temu bardziej kompaktowe rozmiary auta, ni¿ej po³o¿ony œrodek ciê¿koœci i mniejsza masa w³asna.

XCeed, jako jedyny model z rodziny nowego Ceeda, jest wyposa¿ony w hydrauliczne odbojniki, które standardowo s¹ montowane w zawieszeniu przedniej osi wszystkich wersji CUV-a. Gumowy odbojnik wewn¹trz amortyzatorów unosi siê w p³ynie, co zapewnia wysoki komfort jazdy po drogach o s³abej nawierzchni. Hydrauliczne odbojniki lepiej radz¹ sob¹ z amortyzowaniem wiêkszych wstrz¹sów i zapewniaj¹ bardziej p³ynn¹ reakcjê podczas rozprê¿ania amortyzatorów, przez co zapobiegaj¹ nieprzyjemnym wstrz¹som nadwozia, gdy zawieszenie zostanie szybko œciœniête i wraca do stanu równowagi. Hydrauliczne odbojniki przyczyniaj¹ siê równie¿ do szybszych reakcji uk³adu kierowniczego i zwiêkszenia stabilnoœci nadwozia oraz t³umi¹ ha³as towarzysz¹cy pracy zawieszenia w czasie jazdy po nierównoœciach.

Z wyj¹tkiem nowych hydraulicznych odbojników pozosta³e elementy niezale¿nego zawieszenia nowego modelu s¹ identyczne, jak w hatchbacku, ProCeedzie i Ceedzie kombi. Z uwagi na przeœwit wiêkszy o 42 mm w porównaniu z przeœwitem standardowego Ceeda (w zale¿noœci od rozmiaru kó³), zastosowano sprê¿yny przedniego i tylnego zawieszenia, które s¹ – odpowiednio – o 7% i 4% bardziej miêkkie ni¿ w hatchbacku, aby zapewniæ wiêkszy komfort podró¿owania w ka¿dych warunkach.

Z wyj¹tkiem jednostki odpowiedzialnej za pracê silnika wspomagania uk³adu kierowniczego komputer, który steruje prac¹ XCeeda pozosta³ taki sam jak w Ceedzie. Wspomaganie uk³adu kierowniczego w CUV-ie zmieniono tak, aby zapewniæ szybsz¹ pocz¹tkow¹ reakcjê na komendy wydawane kierownic¹. Dziêki temu, mimo wy¿szego zawieszenia, kierowcy mog¹ cieszyæ siê tak samo szybkimi reakcjami kó³ na obrót kierownicy i stabilnoœci¹ nadwozia porównywaln¹ ze stabilnoœci¹ nadwozia piêciodrzwiowego Ceeda. Nieznacznie zwiêkszono równie¿ si³ê wspomagania uk³adu kierowniczego, aby zapewniæ jego l¿ejsz¹ pracê, co ogranicza zmêczenie kierowcy na d³u¿szych trasach i podczas manewrowania autem przy niskich prêdkoœciach.

Kia XCeed jest oferowana, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obrêczami kó³ z lekkich stopów i z oponami – odpowiednio – Michelin lub Continental SportContact 5, które gwarantuj¹ wysoki poziom przyczepnoœci oraz sportowe osi¹gi. System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) umo¿liwia regulacjê si³y wspomagania uk³adu kierowniczego, szybkoœci reakcji na wciœniêcie peda³u przyspieszenia oraz – w wypadku modeli wyposa¿onych w przek³adniê z dwoma sprzêg³ami – prêdkoœæ zmiany biegów. Do wyboru s¹ tryb „Normal” i „Sport”.

Jednostki napêdowe

Do wyboru gama silników turbodo³adowanych, hybryda typu plug-in pojawi siê póŸniej

Kia XCeed jest równie¿ oferowana z 1.6-litrowym silnikiem Smartstream o mocy 136 KM– najoszczêdniejszym i najczystszym silnikiem wysokoprê¿nym kiedykolwiek produkowanym przez markê Kia.

Z wyj¹tkiem 1,0-litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozosta³e mog¹ wspó³pracowaæ, do wyboru, z 6-biegow¹ przek³adni¹ mechaniczn¹ lub 7-biegow¹, automatyczn¹ z dwoma sprzêg³ami. Silnik o pojemnoœci 1,0 l wspó³pracuje z mechaniczn¹ skrzyni¹ biegów o szeœciu prze³o¿eniach. System Start & Stop nale¿y do wyposa¿enia seryjnego wszystkich wersji silnikowych.

Podobnie jak w wypadku innych modeli tak¿e do XCeeda Kia bêdzie oferowaæ niskoemisyjne zelektryfikowane uk³ady napêdowe, w tym 48-woltow¹ hybrydê typu mild oraz hybrydê typu plug-in, które zostan¹ wprowadzone do oferty na pocz¹tku 2020 roku.

Produkcja i sprzeda¿

Kia XCeed jest zaprojektowana i produkowana w Europie, i dla europejskich klientów
Produkcja XCeeda rozpocznie siê ju¿ w sierpniu w zak³adzie Kia w ¯ylinie na S³owacji. Samochód bêdzie produkowany na tej samej linii, na której ju¿ powstaj¹ Ceed w wersji hatchback i kombi oraz shooting brake ProCeed. Sprzeda¿ Kia XCeed rozpocznie siê tu¿ po wakacjach. Nowy miejski CUV, jak ka¿dy inny model marki Kia, standardowo bêdzie objêty 7-letni¹ gwarancj¹ lub do przebiegu 150.000 km.

Kia 28.06.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl