sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Przeskok na wy¿szy poziom: Nowa wersja Audi Q7

Mocny wygl¹d: stylistyka zewnêtrzna

Audi Q7 prezentuje najnowszy jêzyk stylistyczny czterech pierœcieni, z typowymi dla siebie elementami modelu typu SUV. W przodzie wyraŸnie widaæ du¿¹, oœmiok¹tna os³onê ch³odnicy Singleframe z szeœcioma pionowymi listwami porz¹dkuj¹cymi jej strukturê. W ten sposób Audi Q7 wygl¹da na jeszcze mocniejsze. Dwuczêœciowe boczne wloty powietrza maj¹ jeszcze bardziej wyraziste kszta³ty, podobnie jak obszar progów, podkreœlaj¹cy spory przeœwit tego du¿ego SUV’a, a co za tym idzie jego w³aœciwoœci terenowe. Reflektory – opcjonalnie mog¹ to byæ reflektory diodowe HD Matrix ze œwiat³em laserowym Audi – swoim kszta³tem i sygnatur¹ œwietln¹ podkreœlaj¹ szerokoœæ tego du¿ego samochodu. Chromowana, widoczna z daleka listwa umieszczona na przeprojektowanym tyle auta, tworzy wizualne po³¹czenie pomiêdzy p³askimi œwiat³ami tylnymi o bardzo technicznym wygl¹dzie, podkreœlaj¹c jednoczeœnie poziome linie stylistyczne. Projektanci uzyskali tu wyj¹tkowy wygl¹d z napiêtymi, p³askimi powierzchniami, rozci¹gaj¹cymi siê na ca³¹ szerokoœæ ty³u, zw³aszcza w okolicach miejsca na monta¿ tablicy rejestracyjnej. Audi Q7 prezentuje siê wyj¹tkowo, jeœli wyposa¿one zosta³o w opcjonaln¹ liniê stylistyczn¹ nadwozia: S line. Dolny spojler na przednim zderzaku, sportowo podkreœlona, lakierowana os³ona podwozia z ty³u oraz 19-calowe felgi kó³ s¹ wyposa¿eniem standardowym.


Sportowe na asfalcie, mocne poza nim: zawieszenie

Audi wyraŸnie udoskonali³o dynamiczne atrybuty modelu Q7. Elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechy³u jest tu dostêpny opcjonalnie. Amortyzatory z mo¿liwoœci¹ regulacji stopnia t³umienia redukuj¹ ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia siê na optymalnej kompensacji przechy³u – tendencja samochodu do pochylania siê w zakrêcie jest tu znacznie zredukowana.

Równie¿ opcjonalnie dostêpny jest uk³ad czterech kó³ skrêtnych. Przy niskich prêdkoœciach ko³a tylne skrêcaj¹ o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do k¹ta skrêtu kó³ przednich, wp³ywaj¹c w ten sposób na wiêksz¹ zwrotnoœæ pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same ko³a skrêcaj¹ w kierunku tym samym co ko³a przednie, zwiêkszaj¹c stabilnoœæ auta.

Dziêki po³¹czeniu tych zaawansowanych technicznie uk³adów, Audi Q7 jest niezwykle precyzyjne i ³atwe w manewrowaniu oraz zwrotne w ruchu miejskim i na ostrych zakrêtach. Natomiast na drogach szybkiego ruchu prezentuje oblicze nadzwyczaj komfortowego i niezawodnego d³ugodystansowego SUV-a, zw³aszcza w po³¹czeniu z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Pozwala ono na regulacjê wysokoœci zawieszenia i wraz ze standardowym napêdem na cztery ko³a quattro przygotowuje Audi Q7 do jazdy w terenie, po nieutwardzonych drogach. Odpowiedni tryb „offroad” ustawiany jest systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. W systemie tym ustawiæ mo¿na w sumie siedem ró¿nych trybów jazdy. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. W opcjonalnej linii S line znaleŸæ mo¿na nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport, obni¿aj¹ce karoseriê podczas jazdy o 15 mm.

Technika mild-hybrid w standardzie: napêd

Wszystkie jednostki napêdowe Audi Q7 wspó³pracuj¹ z oœmiobiegow¹, automatyczn¹ skrzyni¹ biegów tiptronic i ze sta³ym napêdem na cztery ko³a quattro. Na pocz¹tku sprzeda¿y dostêpne bêd¹ w ofercie dwa silniki wysokoprê¿ne. We wrzeœniu do³¹cz¹ do nich silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in. Standardowo montowana tu technika mild-hybrid odgrywa kluczow¹ rolê w wydajnoœci tych silników. W toku normalnej eksploatacji mo¿e ona zredukowaæ spalanie nawet o 0,7 litra na 100 km. Serce systemu, czyli alternator – rozrusznik RSG, zasila 48-woltowy g³ówny system elektryczny, a kompaktowy, litowo-jonowy akumulator magazynuje odzyskan¹ energiê. Podczas hamowania RSG mo¿e odzyskaæ nawet 8 kW energii i przes³aæ j¹ do akumulatora. Jeœli przy prêdkoœci pomiêdzy 55 a 160 km/h kierowca zdejmie nogê z peda³u gazu, Audi Q7 rozpoczyna rekuperacjê energii tocz¹c siê z wy³¹czonym silnikiem na luzie lub w tzw. trybie ¿eglowania, przez maksymalnie 40 sekund. Alternator – rozrusznik RSG uruchamia silnik gdy tylko kierowca ponownie naciœnie peda³ gazu, robi¹c to szybciej i delikatniej ni¿ rozrusznik konwencjonalny. System start-stop za³¹cza siê ju¿ przy prêdkoœci 22 km/h.

Luksusowy apartament: wnêtrze

Bez znaczenia, czy w wersji piêcio-, czy siedmiomiejscowej, Audi Q7 to po³¹czenie presti¿u z praktycznymi przymiotami codziennego u¿ytku. Nowa stylistyka pozwoli³a temu du¿emu SUV’owi jeszcze urosn¹æ. Jego d³ugoœæ zwiêkszy³a siê o jedenaœcie milimetrów, do 5063 mm. Szerokoœæ to teraz 1970 mm, a wysokoœæ 1741 mm. Audi Q7 przewy¿sza swych bezpoœrednich konkurentów zarówno jeœli chodzi o d³ugoœæ wnêtrza, jak i o iloœæ miejsca nad g³ow¹ i miejsca dla ramion w przednim rzêdzie foteli. Wiele schowków, w tym nowy w tablicy rozdzielczej oraz du¿a powierzchnia ³adunkowa, zapewniaj¹ spor¹ funkcjonalnoœæ i wartoœæ u¿ytkow¹. W zale¿noœci od pozycji oparæ tylnej kanapy, baga¿nik w wersji piêciomiejscowej ma od 865 do 2050 litrów. Ta druga wartoœæ osi¹gana jest przy zupe³nie p³askiej powierzchni ³adunkowej. Elektryczna klapa baga¿nika jest tu równie¿ standardem. Sterowanie jej otwieraniem i zamykaniem przy pomocy ruchu stop¹ jest dostêpne opcjonalnie. Audi, równie¿ opcjonalnie, dostarcza tyln¹ kanapê w wersji plus. Wszystkie trzy siedziska mo¿na wtedy regulowaæ indywidualnie, jeœli chodzi o ich przesuwanie do przodu i do ty³u, regulowaæ mo¿na stopieñ pochylenia ich oparæ oraz elektrycznie podnosiæ i opuszczaæ dwa fotele trzeciego rzêdu siedzeñ.

Architektura kokpitu doskonale ³¹czy siê z now¹, cyfrow¹ koncepcj¹ obs³ugi. Obs³uga ró¿nych systemów odbywa siê teraz z poziomu dwóch du¿ych ekranów dotykowych. Przy dotkniêciu ikony funkcji, ekrany dostarczaj¹ dŸwiêkowej i haptycznej informacji zwrotnej. Gdy górny ekran jest wy³¹czony, zlewa siê prawie niewidocznie z du¿¹, czarn¹ powierzchni¹ deski rozdzielczej. Wszystkie elementy wnêtrza logicznie, stylistycznie siê uzupe³niaj¹ – od p³askich wlotów powietrza, po szerok¹ konsolê umieszczon¹ na tunelu œrodkowym.

Dostêpny na ¿yczenie pakiet konturowego oœwietlenia rozjaœnia wnêtrze w ciemnoœciach. Inne, dostêpne opcjonalnie elementy wyposa¿enia komfortowego to czterostrefowa, automatyczne klimatyzacja, system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakoœci powietrza z funkcj¹ jego jonizacji i nadawania zapachu. W gamie funkcji indywidualizacji foteli znajdziemy zindywidualizowane fotele konturowe i sportowe fotele S plus – obie wersje klimatyzowane i z funkcj¹ masa¿u.

Systemy connectivity z najwy¿szej pó³ki: Audi connect i systemy wsparcia kierowcy

Najwy¿szym stopniem rozbudowy systemów connectivity jest w nowym Q7 system MMI navigation plus. W jego sk³ad wchodzi m.in. standard przesy³ania danych LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie g³osem naturalnym oraz szeroka gama us³ug Audi connect – od informacji o aktualnym ruchu drogowym online, przez nawigacjê z Google Earth, do hybrydowego radia. Zupe³n¹ nowoœci¹ jest zintegrowana z systemem operacyjnym MMI, umieszczona w chmurze us³uga g³osowa Amazona – Alexa. Nowink¹ jest równie¿ us³uga informacji o sygnalizacji ulicznej Car-to-X. Bêdzie ona stopniowo wprowadzana w wybranych europejskich miastach. Po³¹czenie z miejsk¹ infrastruktur¹ umo¿liwi pojazdowi otrzymywanie informacji z centralnego komputera steruj¹cego sygnalizacj¹ œwietln¹, co z kolei pozwoli kierowcy jechaæ z tak¹ prêdkoœci¹, by bez koniecznoœci zatrzymywania siê dojechaæ do kolejnego skrzy¿owania w tzw. zielonej fali. W pe³ni cyfrowy Audi virtual cockpit oraz opcjonalny wyœwietlacz danych na szybie head-up display podpowiadaj¹ kierowcy jak¹ prêdkoœæ ma zachowaæ i pokazuj¹ czas jaki pozosta³ do zapalenia siê zielonego œwiat³a, o ile kierowca w³aœnie stoi na czerwonym. System wp³ywa w ten sposób na wdro¿enie przewidywalnego i wydajnego stylu jazdy oraz up³ynnia ruch uliczny w mieœcie.

Adaptacyjny asystent jazdy ³¹cz¹cy funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pasa ruchu, zmniejsza koniecznoœæ anga¿owania kierowcy - zw³aszcza na d³ugich trasach. W po³¹czeniu z asystentem wydajnoœci przyhamowuje i rozpêdza Audi Q7 w zale¿noœci od warunków drogowych przed pojazdem. Nowoœci¹ tu jest asystent niebezpieczeñstwa. Jeœli system rozpozna, ¿e kierowca nie wykonuje ¿adnych gestów czy operacji, doprowadzi do zatrzymania pojazdu inicjuj¹c przy tym odpowiednie dzia³ania ochronne i ratownicze.

Audi 26-06-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl