sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowy Passat ju¿ dostêpny

Nowy Passat, najpopularniejszy na œwiecie samochód klasy œredniej, stanowi wzorzec innowacyjnoœci w swoim segmencie, ju¿ dziœ oferuj¹c technologiê jutra. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwi¹zania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnoœciowa kierownica czy system Travel Assist, umo¿liwiaj¹cy czêœciowo automatyczn¹ jazdê z prêdkoœci¹ autostradow¹. Mo¿na ju¿ sk³adaæ zamówienia na nowego Passata z wybranymi silnikami i w wy¿szych wersjach wyposa¿enia.

Od teraz wszystkie zaawansowane systemy asystuj¹ce Volkswagena s¹ skupione pod jedn¹ nazw¹ – IQ.DRIVE. Nale¿y do nich m.in. nowy system „Travel Assist”. Jednym z jego elementów jest tzw. pojemnoœciowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostêp do obs³ugi ró¿nych systemów. Passat jest pierwszym modelem, w którym Volkswagen zastosowa³ w³aœnie taki rodzaj kierownicy.

Równie¿ po raz pierwszy w nowym Passacie zastosowano „Emergency Steering Assist”. Poprzez ingerencjê w dzia³anie uk³adu hamulcowego zwiêksza on bezpieczeñstwo manewru omijania. Udoskonalono te¿ system „Lane Assist” utrzymuj¹cy samochód na pasie ruchu. Zwiêkszeniu bezpieczeñstwa i komfortu podró¿owania s³u¿¹ ponadto nowe reflektory IQ.LIGHT LED Matrix.

System multimedialny trzeciej generacji (MIB3) ma cyfrowe po³¹czenie z nowym zestawem wskaŸników „Digital Cockpit”. W porównaniu z poprzednim urz¹dzeniem („Active Info Display”) nowe cyfrowe wskaŸniki s¹ jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym s¹ wyœwietlane zapewnia wiêkszy kontrast. System wzbogacono o nowe funkcje. Trzy ró¿ne konfiguracje wskaŸników mo¿na teraz zmieniaæ i uruchamiaæ tylko jednym przyciskiem znajduj¹cym siê na nowej wielofunkcyjnej kierownicy.

Volkswagen rozwin¹³ i wzbogaci³ równie¿ stylistykê Passata, który zarówno jako limuzyna, jak i w wersji Variant jeszcze bardziej wyró¿nia siê teraz wœród innych aut. Zmieniono kszta³t zderzaków z przodu i z ty³u, wygl¹d os³ony ch³odnicy, a tak¿e napis „Passat” znajduj¹cy siê poœrodku tylnej czêœci nadwozia. Nowe diodowe reflektory, LED-owe œwiat³a do jazdy dziennej i przeciwmg³owe, a tak¿e LED-owe lampy z ty³u nadaj¹ autu bardzo nowoczesny wygl¹d.

Nowego Passata mo¿na rozpoznaæ we wnêtrzu po nowych elementach dekoracyjnych i wzorach tapicerki, nowym wykoñczeniu drzwi, nowym kolorze oœwietlenia oraz po zmienionych wskaŸnikach i kierownicy.

Wa¿n¹ nowoœci¹ w Passacie jest silnik 2.0 TDI Evo – wydajny turbodiesel o mocy 110 kW/150 KM, emituj¹cy o 10 g/km mniej dwutlenku wêgla ni¿ porównywalny z nim silnik w poprzednim modelu. Wœród jednostek napêdowych nowego Passata znajd¹ siê równie¿ trzy benzynowe (TSI) o mocy 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 200 kW/272 KM, a tak¿e diesle (TDI) osi¹gaj¹ce 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spe³niaj¹ normê Euro 6d-TEMP. Ka¿dy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprê¿nym – jest wyposa¿any w filtr cz¹stek sta³ych.

Wyposa¿eniu Passata Volkswagen nada³ now¹ strukturê. Podstawowy wariant, który pojawi siê w ofercie na przestrzeni najbli¿szych tygodni, nosi nazwê „Essence”, oferuj¹c w standardzie m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacj¹ bluetooth czy reflektory g³ówne LED z automatyczn¹ regulacj¹ ich zasiêgu. Œrodkowa wersja wyposa¿enia o nazwie „Business” oferuje standardowo m.in. rozbudowany zestaw systemów w ramach „Travel Assist” podnosz¹cych poziom komfortu i bezpieczeñstwa, takich jak „Lane Assist”, „Emergency Assist” (dla DSG), system „Traffic Jam Assist” czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG – z funkcj¹ Stop & Go). Najwy¿szy poziom wyposa¿enia, „Elegance” wyró¿nia siê m.in. zastosowaniem nastrojowego oœwietlenia kabiny czy przykuwaj¹cych wzrok 17-calowych obrêczy kó³ „Istanbul” ze stopu metali lekkich. Do wersji „Business” i „Elegance” mo¿na zamówiæ stylistyczny pakiet „R-Line”. Oprócz opisanych wersji, w ofercie marki znajdzie siê tak¿e Passat Alltrack oraz Passat GTE.

Co istotne, Nowy Passat jest autem oszczêdnym i niedrogim w utrzymaniu. Z punktu widzenia „Total Cost of Ownership” (TCO) nale¿y do najbardziej op³acalnych modeli w swojej klasie.

Volkswagen 19-06-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl