sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowe BMW serii 3 Touring.

Najnowsza generacja sportowego piêciodrzwiowego samochodu bardziej ni¿ kiedykolwiek ³¹czy w sobie najwa¿niejsze cechy BMW serii 3 z du¿ym i wszechstronnym wnêtrzem. Szlachetny i progresywny charakter nowego BMW serii 3 Touring podkreœla gruntownie udoskonalona atmosfera premium wewn¹trz pojazdu oraz najnowsze innowacje w zakresie obs³ugi i ³¹cznoœci.

32 lata temu BMW serii 3 Touring by³o pionierem nowego typu pojazdów. W szóstej generacji znów wyznacza standardy sportowych w³aœciwoœci jezdnych i nowoczesnej wszechstronnoœci w segmencie premium klasy œredniej. Do tej pory wyprodukowano ponad 1,7 miliona egzemplarzy, a poprzednik nowego modelu sprzeda³ siê w liczbie ponad 500 000 egzemplarzy. Nowe BMW serii 3 Touring zostanie zaprezentowane publicznoœci po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. w ramach BMW Group #NEXTGen. Samochód bêdzie produkowany w zak³adach BMW w Monachium na potrzeby rynków w Europie, a tak¿e w Japonii, Korei Po³udniowej, Tajwanie, Hong Kongu, Australii i Nowej Zelandii. Wprowadzenie na rynek nast¹pi od 28 wrzeœnia 2019 r.

Wygl¹d zewnêtrzny: dynamiczne proporcje Touringa.

Oryginalne proporcje i jêzyk stylistyczny charakteryzuj¹cy siê precyzyjnymi liniami i wyraziœcie modelowanymi powierzchniami daj¹ karoserii nowego BMW serii 3 Touring dynamikê, prezencjê i muskularny wygl¹d. D³ugoœæ wzros³a w porównaniu z poprzednim modelem o 76 mm do 4709 mm, szerokoœæ o 16 mm do 1827 mm, a wysokoœæ o 11 mm do 1440 mm. Zwiêkszony o 41 mm rozstaw osi (2851 mm) oraz wiêkszy o 43 mm rozstaw kó³ z przodu (1587 mm) i o 21 mm z ty³u (1604 mm) sprzyjaj¹ zarówno stabilnoœci jazdy, jak i zwinnoœci.
Przód, podobnie jak w nowym BMW serii 3 Limuzyna z du¿¹ atrap¹ ch³odnicy, p³askimi podwójnymi reflektorami i misternie ukszta³towanym zderzakiem, podkreœla atletyczn¹ sylwetkê pojazdu. Wciêcia w konturach reflektorów oraz zewnêtrzne wloty powietrza w kszta³cie poziomego T w wyposa¿eniu standardowym oraz w modelach Sport Line i Luxury Line daj¹ charakterystyczny wygl¹d. Wyposa¿enie standardowe nowego BMW serii 3 Touring obejmuje w pe³ni diodowe reflektory adaptacyjne. Opcjonalnie dostêpne s¹ reflektory diodowe o rozszerzonym zakresie funkcji oraz diodowe reflektory adaptacyjne z nieoœlepiaj¹cymi laserowymi œwiat³ami drogowymi BMW o zasiêgu oko³o 530 metrów oraz diodowe reflektory przeciwmg³owe.

Linia dachu i kszta³t bocznych szyb nadaj¹ typowej sylwetce Touringa bardzo dynamiczny charakter. Mocno ukszta³towana i wyraŸna czêœæ barkowa, linia przet³oczenia biegn¹ca od przedniego b³otnika po ty³ oraz za³amanie s³upków C znane jako „Hofmeister kink” sygnalizuj¹ sportow¹ naturê i pêd do jazdy. Standardowe relingi dachowe i aluminiowe blendy na s³upkach B i C oraz aluminiowe obramowania bocznych szyb podkreœlaj¹ elegancki wygl¹d pojazdu. Boki p³ynnie przechodz¹ w ty³, gdzie mocno zarysowana krawêdŸ aerodynamiczna, przyciemnione w górnej czêœci diodowe lampy i podwójnie koñcówki rur wydechowych stanowi¹ kolejne dynamiczne akcenty.

Wnêtrze: nowoczesna funkcjonalnoœæ w klimacie premium.

Kokpit zorientowany na kierowcê, nowy zestaw ekranów obejmuj¹cy zestaw wskaŸników i monitor pok³adowy oraz elementy obs³ugi skoncentrowane w zaledwie kilku grupach funkcyjnych tworz¹ we wnêtrzu nowego BMW serii 3 Touring sportowy klimat. Standardowe wyposa¿enie obejmuje now¹ skórzan¹ kierownicê sportow¹ z przyciskami wielofunkcyjnymi, podparciami na kciuki i galwanizowanymi wstawkami. Wysoka konsola œrodkowa i dopasowana stylistyka deski rozdzielczej i boczków drzwi tworz¹ wra¿enie zamkniêtej przestrzeni. Jednoczeœnie nowoczesna i lekka w wygl¹dzie deska rozdzielcza, poziome linie oraz dyskretne galwanizowane listwy i inne stylowe detale podkreœlaj¹ przestronny komfort i doskona³¹ atmosferê wnêtrza.

Nowe fotele zwiêkszaj¹ komfort jazdy nowym BMW serii 3 Touring na d³ugich trasach. Na przednich fotelach zwiêkszono szczególnie miejsce na wysokoœci ramion. Wszystkie siedzenia oferuj¹ wiêcej miejsca nad g³ow¹ ni¿ w poprzednim modelu. Ty³ oferuje wiêcej miejsca na nogi oraz wy¿szy komfort wsiadania i wysiadania. Tylna kanapa mieœci trzy foteliki dzieciêce, z których dwa mo¿na zamontowaæ za pomoc¹ systemu ISOFIX.

Nowe BMW serii 3 Touring wyposa¿one jest standardowo w automatyczn¹ obs³ugê pokrywy baga¿nika. Opcjonalny dostêp komfortowy umo¿liwia bezdotykowe otwieranie i zamykanie. Typowa dla BMW oddzielnie otwierana tylna szyba jest szersza o ok. 20 mm ni¿ w poprzednim modelu. Baga¿nik szerszy o 112 mm, otwór wy¿szy o 30 mm i szerszy w górnej czêœci o 125 mm, krawêdŸ ni¿sza o 616 mm oraz zmniejszona z 35 milimetrów do 8 milimetrów ró¿nica wysokoœci miêdzy krawêdzi¹ baga¿nika a pod³og¹ u³atwiaj¹ za³adunek wiêkszego i ciê¿szego baga¿u. Opcjonalnie dostêpny jest równie¿ elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy.

Nowe BMW serii 3 Touring oferuje przy wykorzystaniu wszystkich siedzeñ baga¿nik o pojemnoœci 500 l – o 5 l wiêkszy ni¿ w poprzednim modelu. Bezpoœrednia, g³ówna pojemnoœæ powiêkszy³a siê przy tym o 32 l. Z³o¿enie oparcia tylnej kanapy dzielonego w stosunku 40:20:40 pozwala zwiêkszyæ baga¿nik do 1500 l. Oparcia odblokowuje siê opcjonalnie przyciskami, które znajduj¹ siê na nowym panelu obs³ugi po prawej stronie baga¿nika. Pokrywa i siatka oddzielaj¹ca mog¹ byæ przewo¿one w schowkach pod pod³og¹ baga¿nika. Unikalne w segmencie nowego BMW serii 3 Touring s¹ opcjonalne gumowane szyny antypoœlizgowe w baga¿niku. Wysuwaj¹ siê automatycznie po zamkniêciu pokrywy, zapobiegaj¹c przesuwaniu siê baga¿u podczas jazdy.

Szeœæ mocnych i wydajnych silników na pocz¹tku sprzeda¿y.

Na pocz¹tku sprzeda¿y nowego BMW serii 3 Touring lub kilka tygodni póŸniej oferowane bêd¹ trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprê¿ne. Najwy¿sz¹ dynamikê jazdy w segmencie oferuje przede wszystkim BMW M340i xDrive Touring (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,5 – 7,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 170 – 162 g/km)* z szeœciocylindrowym rzêdowym silnikiem benzynowym o mocy 275 kW (374 KM). Oferta obejmuje ponadto dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe o mocy 135 kW (184 KM) w BMW 320i Touring (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3 – 5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144 – 133 g/km)* i o mocy 190 kW (258 KM) w BMW 330i (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,4 – 6,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 146 – 136 g/km)*, 6-cylindrowy rzêdowy silnik wysokoprê¿ny o mocy 195 kW (265 KM) w BMW 330d xDrive Touring (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,6 – 5,4 l/100 km; emisja CO2w cyklu mieszanym: 146 – 140 g/km)* oraz dwa czterocylindrowe silniki wysokoprê¿ne o mocy 110 kW (150 KM) w BMW 318d Touring (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9 – 4,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 129 – 118 g/km)* i o mocy 140 kW (190 KM) w BMW 320d Touring (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,8 – 4,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 125 – 119 g/km)*.

Czterocylindrowe silniki wysokoprê¿ne w BMW 318d Touring i BMW 320d Touring s¹ dostêpne standardowo z 6-biegow¹ skrzyni¹ manualn¹ i opcjonaln¹ 8-stopniow¹ skrzyni¹ Steptronic, która w pozosta³ych modelach nale¿y do wyposa¿enia standardowego. Inteligentny napêd na cztery ko³a zapewnia optymalny rozdzia³ napêdu na obie osie, a oferowany jest standardowo w po³¹czeniu z oboma najmocniejszymi jednostkami szeœciocylindrowymi oraz opcjonalnie w modelach BMW 330i xDrive Touring (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,6 – 6,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 151 – 143 g/km)* i BMW 320d xDrive Touring (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9 – 4,6 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 129 – 121 g/km)*. Wszystkie warianty modelowe spe³niaj¹ wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. W 2020 r. ofertê uzupe³ni BMW serii 3 Touring z napêdem hybrydowym plug-in.

Innowacyjny uk³ad jezdny zapewniaj¹cy sportowy charakter i komfort jazdy.

Odczuwalnie wy¿sza zwinnoœæ w porównaniu z poprzednim modelem, bardzo precyzyjne prowadzenie i komfort jazdy sprawdzaj¹cy siê nawet na d³ugich trasach s¹ wynikiem konsekwentnego rozwoju konstrukcji karoserii i uk³adu jezdnego. Sztywnoœæ nadwozia nowego BMW serii 3 Touring zosta³a zwiêkszona ³¹cznie o oko³o 25 procent, a lokalnie nawet o 50 procent. Równie¿ punkty mocowania uk³adu jezdnego s¹ teraz znacznie sztywniejsze ni¿ u poprzednika. Nowe BMW serii 3 Touring ma te¿ niski œrodek ciê¿koœci i równomierny rozk³ad masy na osie 50:50. Pomimo wiêkszych wymiarów zewnêtrznych, bogatego wyposa¿enia standardowego, zwiêkszonej sztywnoœci nadwozia i zoptymalizowanych w³aœciwoœci akustycznych jest on l¿ejszy od poprzednika zale¿nie od modelu nawet o 10 kg. Zoptymalizowane w³aœciwoœci aerodynamiczne zmniejszaj¹ wspó³czynnik oporu powietrza do 0,27 (BMW 320d Touring).

Amortyzatory dzia³aj¹ce zale¿nie od skoku jako czêœæ standardowego uk³adu jezdnego oraz opcjonalnego sportowego uk³adu jezdnego M w znacznym stopniu przyczyniaj¹ siê do zapewnienia wyj¹tkowego balansu pomiêdzy sportowym charakterem a komfortem jazdy. P³ynna i progresywna regulacja t³umienia w zale¿noœci od skoku sprê¿yny powoduje zauwa¿alne uspokojenie nadwozia i kompensacjê drgañ na nierównych nawierzchniach lub przy dynamicznym pokonywaniu zakrêtów.

Oprócz sportowego uk³adu jezdnego M obni¿onego o 10 mm oferowany jest adaptacyjny uk³ad jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Ka¿dy z dwóch opcjonalnych wariantów uk³adu jezdnego obejmuje równie¿ adaptacyjny sportowy uk³ad kierowniczy. Oprócz tego dostêpny jest równie¿ sportowy uk³ad hamulcowy M z czterot³oczkowymi zaciskami sta³ymi na przedniej osi. Zaciski hamulcowe s¹ lakierowane na niebieski kolor i maj¹ logo M. Standardowe wyposa¿enie nowego BMW M340i xDrive Touring obejmuje równie¿ sportowy mechanizm ró¿nicowy M dostêpny tak¿e opcjonalnie i w po³¹czeniu ze sportowym lub adaptacyjnym uk³adem jezdnym M w modelach BMW 330i Touring, BMW 330i xDrive Touring oraz BMW 330d Touring. Elektronicznie sterowana, w pe³ni regulowana funkcja blokowania dyferencja³u w tylnej osi zapewnia wyraŸnie lepsz¹ trakcjê, zwinnoœæ, stabilnoœæ i dynamikê pokonywania zakrêtów.

Ukierunkowana indywidualizacja i wysokiej klasy wyposa¿enie dodatkowe.

Model Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport umo¿liwiaj¹ ukierunkowan¹ indywidualizacjê stylistyki i wyposa¿enia nowego BMW serii 3 Touring. Oprócz tego dostêpnych jest wiele wysokiej klasy opcji zwiêkszaj¹cych komfort. Ekskluzywny styl wnêtrza zapewniaj¹ nowe kierownice i listwy ozdobne, opcjonalna tapicerka ze skóry Vernasca i tapicerka BMW Individual ze skóry Merino, deska rozdzielcza obita Sensatekiem i deska rozdzielcza BMW Individual obita skór¹. Asortyment wyposa¿enia dodatkowego obejmuje równie¿ szklany dach panoramiczny, 3-strefow¹ klimatyzacjê automatyczn¹, ogrzewanie postojowe, system Harman Kardon Surround Sound oraz oœwietlenie ambientowe i system telefoniczny z funkcj¹ ³adowania bezprzewodowego. Samochód jest standardowo wyposa¿ony w akustyczn¹ przedni¹ szybê, a opcjonalnie dostêpne s¹ równie¿ akustyczne szyby boczne.

Kolejne postêpy na drodze do automatyzacji jazdy.

Innowacyjne systemy wspomagaj¹ce kierowcê w nowym BMW serii 3 Touring reprezentuj¹ najnowszy postêp na drodze do automatyzacji jazdy. Wyposa¿enie standardowe obejmuje wskazanie ograniczenia prêdkoœci i zakazu wyprzedzania, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu oraz ostrzeganie przed kolizj¹ z poprzedzaj¹cym pojazdem i pieszymi z miejsk¹ funkcj¹ hamowania, które teraz rozpoznaje tak¿e rowerzystów. Opcjonalnie oferowany jest aktywny regulator prêdkoœci z funkcj¹ Stop & Go oraz system asystuj¹cy kierowcy z ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganiem przed zderzeniem tylnym i przed ruchem poprzecznym. Kompletny pakiet funkcji komfortu i bezpieczeñstwa stanowi system asystuj¹cy kierowcy Professional obejmuj¹cy ponadto asystenta sterowania i prowadzenia po pasie ruchu. Wspomaga on kierowcê w trzymaniu kursu w w¹skich miejscach, a tak¿e obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z aktywn¹ ochron¹ przed kolizj¹ boczn¹ i asystenta omijania. Nowa generacja wyœwietlacza BMW Head-Up ma wiêksz¹ powierzchniê projekcji, nowy uk³ad graficzny i dodatkowe wskazania.

Kierowca mo¿e równie¿ liczyæ na wsparcie podczas parkowania i manewrowania dziêki systemowi Park Distance Control i kamerze cofania. Ponadto dostêpny jest równie¿ asystent parkowania, który podczas parkowania i wyparkowywania przyspiesza, hamuje i wybiera biegi w skrzyni Steptronic. Obejmuje on równie¿ asystenta cofania, który prowadzi samochód wstecz na dystansie do 50 metrów dok³adnie po tej samej linii, jaka zosta³a uprzednio pokonana do przodu.

Intuicyjna obs³uga i doskona³a ³¹cznoœæ sieciowa: BMW Operating System 7.0 i inteligentny asystent osobisty BMW.

Nowy system operacyjny BMW 7.0 z nowoczesnymi, cyfrowymi funkcjami precyzyjnie dostosowanymi do potrzeb kierowcy istotnie optymalizuje wskazania i obs³ugê. Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional obejmuje spójne, zale¿ne od sytuacji i personalizowane wskazania na w pe³ni cyfrowym zestawie wskaŸników o przek¹tnej 12,3 cala i na monitorze pok³adowym o przek¹tnej 10,25 cala. Intuicyjn¹ obs³ugê zapewnia kierowcy dotykowy monitor pok³adowy, kontroler iDrive, przyciski na kierownicy oraz sterowanie gestami i sterowanie g³osowe.

BMW Live Cockpit Professional obejmuje równie¿ inteligentnego asystenta osobistego BMW, którego mo¿na aktywowaæ komend¹ „Hej BMW”. Z inteligentnym asystentem osobistym BMW na pok³adzie zawsze jest prawdziwy profesjonalista BMW. Wyjaœnia wiele funkcji („Jak dzia³a asystent œwiate³ drogowych?”), informuje o aktualnym stanie („Czy poziom oleju jest w porz¹dku?”) i odpowiada na pytania („Jakie mam ostrze¿enia?”). Jest doskona³ym kompanem podró¿y i reaguj¹c na polecenia wypowiadane w naturalnej mowie, s³u¿y kierowcy pomoc¹ w kwestiach dotycz¹cych na przyk³ad produktywnoœci czy rozrywki. Regularne aktualizacje, które mo¿na bezproblemowo przeprowadzaæ poprzez zdaln¹ aktualizacjê oprogramowania na smartfonie i w samochodzie, pozwalaj¹ dodawaæ nowe funkcje i mo¿liwoœci.


* Wartoœci zu¿ycia i emisji CO2, zu¿ycia energii i zasiêgu oraz zasiêgi zosta³y ustalone na podstawie nowego cyklu testowego WLTP i przeliczone na NEDC, aby umo¿liwiæ ich porównanie; wartoœci zale¿¹ od wybranego rozmiaru opon. W tych pojazdach podatki i inne op³aty samochodowe uwzglêdniaj¹ce (równie¿) emisjê CO2 mog¹ byæ obliczane na podstawie innych wartoœci ni¿ podane.

BMW 19-06-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl