sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Nowe BMW Serii 1 - Perfekcyjna synteza zrêcznoœci i przestrzennoœci.

Sportowe, atrakcyjne, bezpieczne i szlachetne, o œwie¿ym designie i z najnowszymi rozwi¹zaniami z zakresu ³¹cznoœci – nowe BMW serii 1 to prawdziwe BMW o w³asnym, mocnym charakterze.

Nowoczesny uk³ad jezdny oraz innowacyjne technologie, a tak¿e integracja wszystkich komponentów i uk³adów sterowania istotnych dla dynamiki jazdy, daj¹ BMW serii 1 odczuwalnie wiêksz¹ zwinnoœæ – zarówno z nowym napêdem przednim, jak i z inteligentnym napêdem na cztery ko³a BMW xDrive. Decyduj¹ce znaczenie ma fakt, ¿e w piêcioletnim rozwoju nowego BMW serii 1 firma BMW uwzglêdni³a wszystkie doœwiadczenia zebrane przez BMW Group w ci¹gu ostatnich kilku lat w zakresie technologii napêdu na przednie ko³a w innych modelach. Dziêki temu nowe BMW serii 1 oferuje poziom dynamiki jazdy niespotykany dot¹d w pojazdach z napêdem na przednie ko³a, wyznaczaj¹c nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.

Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie zaprezentowana publicznoœci po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. w ramach nowej platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 bêdzie Miêdzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrzeœniu 2019 roku. Wprowadzenie na rynki na ca³ym œwiecie nast¹pi od 28 wrzeœnia 2019 r.

Dziêki nowoczesnej konstrukcji BMW z napêdem na przednie ko³a trzecia generacja BMW serii 1, dotychczas wyprodukowana ponad 1,3 mln razy i ciesz¹ca siê szczególn¹ popularnoœci¹ w Europie, oferuje równie¿ znacznie wiêcej przestrzeni przy niemal takiej samej powierzchni. Szczególnie odczuj¹ to pasa¿erowie na tylnych miejscach; wiêksza jest te¿ pojemnoœæ baga¿nika. Nowe BMW serii 1, oferowane wy³¹cznie w wersji 5-drzwiowej, ma d³ugoœæ 4319 mm i jest o piêæ milimetrów krótsze ni¿ jego poprzednik.

Szerokoœæ (obecnie 1799 mm) zwiêkszy³a siê o 34 mm, a wysokoœæ (1434 mm) o 13 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm, jest wiêc o 20 mm krótszy ni¿ w drugiej generacji.

Nowy front z wiêksz¹ atrap¹ ch³odnicy BMW.

Ju¿ widok z przodu wyraŸnie pokazuje nowe oblicze BMW serii 1 z now¹ interpretacj¹ charakterystycznych cech BMW. Typowe „nerki” BMW s¹ teraz wiêksze, bardziej rzucaj¹ siê w oczy i po raz pierwszy w tej serii maj¹ postaæ po³¹czonych poœrodku elementów. Topowy sportowy model BMW M135i xDrive (zu¿ycie paliwa: 7,1-6,8 l/100 km; emisja CO2: 162-155 g/km*) ma wyrazist¹, inspirowan¹ sportami motorowymi atrapê ch³odnicy z trójwymiarow¹ siatk¹ w miejsce klasycznych listew grilla. Przednie reflektory s¹ teraz ustawione pod k¹tem, nadaj¹c pojazdowi œwie¿y, m³odzieñczy wygl¹d. Szczególnie nowoczeœnie prezentuj¹ siê oferowane opcjonalnie w pe³ni diodowe reflektory dostêpne równie¿ w wersji adaptacyjnej.

Wyrazisty „nos rekina” i wyraŸnie klinowy kszta³t.

Widok boczny BMW serii 1 charakteryzuje siê typowym dla BMW przodem przypominaj¹cym nos rekina, klinowym kszta³tem i p³ask¹ powierzchni¹ szyb, która koñczy siê na s³upku C charakterystycznym za³amaniem „Hofmeister kink”. Kilka wyraŸnie zarysowanych, precyzyjnych linii oraz charakterystyczne wymodelowane powierzchnie nadaj¹ nowemu BMW serii 1 atletyczny wygl¹d. Widok tylny wyró¿nia atletycznie szeroka sylwetka w dolnej czêœci i zwê¿enie u góry. Powsta³a w ten wyrazista partia barkowa podkreœla szerokoœæ auta i mocno osadza je na drodze. Szerokie dwuczêœciowe lampy tylne wzmacniaj¹ to wra¿enie, a dziêki p³askiemu kszta³towi i minimalistycznemu wygl¹dowi prezentuj¹ siê bardzo nowoczeœnie. Oferowana opcjonalnie w pe³ni diodowa wersja jest now¹ interpretacj¹ znanego kszta³tu L utworzonego przez pojedynczy p³aski element œwietlny z efektownym zagiêciem z boku. Mocno wymodelowane powierzchnie i wyraziste, chromowane koñcówki rur wydechowych o œrednicy 90 mm (100 mm, œciête ukoœnie w dó³ w BMW M135i xDrive) dope³niaj¹ sportowy wygl¹d ty³u. BMW serii 1 oferuje do wyboru wiele nowych obrêczy ze stopów lekkich w rozmiarze od 16 cali. Po raz pierwszy opcjonalnie dostêpne s¹ te¿ obrêcze o œrednicy 19 cali.

Dach panoramiczny i podœwietlane listwy dekoracyjne.

Oferowany opcjonalnie po raz pierwszy w BMW serii 1 elektryczny dach panoramiczny wpuszcza wiêcej œwiat³a do wnêtrza, gdzie wiêkszej iloœci miejsca i lepszemu poczuciu przestronnoœci towarzyszy wysoka jakoœæ materia³ów oraz innowacyjnie rozwi¹zane detale. Na przyk³ad oferowane po raz pierwszy w wyposa¿eniu dodatkowym podœwietlane listwy dekoracyjne tworz¹ce fascynuj¹ce efekty przenikania œwiat³a w trzech ró¿nych wzorach i szeœciu barwach do wyboru. Zwarte grupy funkcyjne, np. do ogrzewania i klimatyzacji lub ró¿nych funkcji jazdy, u³atwiaj¹ obs³ugê, a funkcjonalne miejsca na przedmioty zapewniaj¹ dodatkowy komfort – np. funkcjonalne miejsce na przedmioty przed wybierakiem biegów, które mo¿e mieæ opcjonalnie funkcjê bezprzewodowego ³adowania smartfonów.

Dostêp do opcjonalnej oferty inforozrywki nowego systemu operacyjnego BMW 7.0 – obs³ugiwanego na ¿yczenie równie¿ za pomoc¹ gestów – umo¿liwiaj¹ dwa du¿e ekrany o przek¹tnej do 10,25 cala w BMW Live Cockpit Professional. Nowy wygl¹d wyœwietlacza w tym wariancie nawi¹zuje form¹ i uk³adem do nowej atrapy ch³odnicy BMW. Centralny dotykowy monitor pok³adowy ma typow¹ dla BMW orientacjê na kierowcê i jest optymalnie umiejscowiony w jego polu widzenia. Z opcjonalnym kolorowym wyœwietlaczem BMW Head-Up o przek¹tnej 9,2 cala, oferowanym po raz pierwszy w wyposa¿eniu dodatkowym BMW serii 1, kierowca mo¿e odczytywaæ informacje bez odrywania wzroku od drogi.

Znacznie przestronniejsze wnêtrze.

Nowe BMW serii 1 oferuje znacznie wiêcej miejsca ni¿ jego poprzednik, zw³aszcza z ty³u. Wsiadanie jest ³atwiejsze, a przestrzeñ na nogi dla pasa¿erów z ty³u zwiêkszy³a siê o 33 mm. Z nowym otwieranym na zewn¹trz szklanym dachem panoramicznym nowy model oferuje na tylnych siedzeniach o 19 mm wiêcej miejsca nad g³ow¹. Pasa¿erowie z ty³u mog¹ siê te¿ cieszyæ o 13 mm wiêksz¹ przestrzeni¹ na wysokoœci ³okci; z przodu jest ona wiêksza nawet o 42 mm. Pojemnoœæ baga¿nika wzros³a o 20 l i wynosi teraz 380 l, a przy z³o¿onej tylnej kanapie 1200 l. Szerokoœæ przedzia³u baga¿owego w najwê¿szym miejscu wzros³a o 67 mm. Po raz pierwszy w BMW serii 1 dostêpny jest równie¿ elektryczny napêd pokrywy baga¿nika.

Cztery linie stylistyczne i jeden topowy model.

Oprócz modelu Advantage jako wariantu podstawowego, nowe BMW serii 1 jest dostêpne w trzech innych liniach stylistycznych, które ró¿ni¹ siê miêdzy sob¹ pod wzglêdem wygl¹du zewnêtrznego i wyposa¿enia wnêtrza. Model Luxury Line podkreœla przede wszystkim elegancki i komfortowy wygl¹d poprzez elementy zewnêtrzne w satynowanym aluminium i tapicerkê ze skóry Dakota. Model Sport Line z akcentami w kolorze czarnym, b³yszcz¹cymi ramkami szyb BMW Individual Shadowline i fotelami sportowymi oraz model M Sport z akcentami w satynowanym aluminium, pasem przednim ze specjalnie ukszta³towanymi wlotami powietrza oraz pasem tylnym BMW M w b³yszcz¹cym kolorze czarnym stopniowo prowadz¹ BMW serii 1 do topowego modelu BMW M135i xDrive. Mo¿na go rozpoznaæ po atrapie ch³odnicy BMW z siatkowym grillem, ukoœnie œciêtych koñcówkach rur wydechowych w kolorze Cerium Grey i spojlerze tylnym BMW M w kolorze karoserii.

Nowoczesna konstrukcja BMW z napêdem przednim i innowacyjn¹ technologi¹ napêdu.

Trzecia generacja BMW serii 1 po raz pierwszy opiera siê na nowoczesnej konstrukcji BMW z napêdem na przednie ko³a. Dziêki temu ³¹czy wzorcow¹ w tym segmencie dynamikê jazdy ze znacznie wiêksz¹ iloœci¹ miejsca wewn¹trz pojazdu. Dziêki doœwiadczeniu zebranemu w ostatnich latach w modelach BMW Group z napêdem przednim i transferowi technologii z BMW i do g³ównej marki BMW nowe BMW serii 1 okaza³o siê po piêciu latach rozwoju prawdziwym BMW o indywidualnym charakterze. Zarówno z nowym napêdem przednim, jak i inteligentnym napêdem na cztery ko³a BMW xDrive zapewnia ono wiêksz¹ zwinnoœæ w porównaniu z poprzednim modelem. Szybkie i precyzyjne reakcje s¹ bezpoœrednio odczuwalne i zapewniaj¹ optymalne wra¿enia z jazdy. Wa¿nym elementem jest tu znana z BMW i3s (zu¿ycie energii w cyklu mieszanym: 14,6-14 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km**) technologia ARB (ograniczenie poœlizgu kó³ w pobli¿u aktuatora), która debiutuje teraz w samochodzie z silnikiem spalinowym i umo¿liwia jeszcze bardziej precyzyjn¹ i szybsz¹ kontrolê trakcji. W przypadku standardowej w BMW serii 1 technologii ARB regulacja poœlizgu odbywa siê bezpoœrednio w sterowniku silnika, a nie w jednostce steruj¹cej DSC (dynamicznej kontroli stabilnoœci). Bez d³ugich œcie¿ek sygna³owych informacje s¹ przesy³ane trzykrotnie szybciej, a regulacja jest odczuwana przez kierowcê jako nawet dziesiêciokrotnie szybsza. W œcis³ej wspó³pracy z dynamiczn¹ kontrol¹ stabilnoœci DSC ograniczenie poœlizgu kó³ w pobli¿u aktuatora znacznie zmniejsza podsterownoœæ powszechn¹ w samochodach z napêdem na przednie ko³a.

Technologiê ARB wspiera oferowany równie¿ w standardzie uk³ad BMW Performance Control (rozk³ad momentu ¿yroskopowego). Zwiêksza on zwinnoœæ BMW serii 1 dziêki precyzyjnej ingerencji hamulców na ko³ach po wewnêtrznej stronie zakrêtu, co zapewnia neutraln¹ samosterownoœæ. Oprócz dynamicznego standardowego uk³adu jezdnego dopasowanego do danej wersji silnikowej oraz sportowego uk³adu jezdnego M z obni¿eniem o 10 mm nowe BMW serii 1 dostêpne jest równie¿ z adaptacyjnym uk³adem jezdnym VDC (Variable Damper Control).

Kierowca ma w tym przypadku do wyboru dwie charakterystyki amortyzacji – Comfort i Sport – prze³¹czane za pomoc¹ prze³¹cznika w³aœciwoœci jezdnych. Nowe BMW serii 1 ju¿ w podstawowej wersji silnikowej wyposa¿one jest w wielowahaczow¹ oœ tyln¹.

Dwa modele z inteligentnym napêdem na cztery ko³a BMW xDrive.

Technologiê ARB i BMW Performance Control zastosowano równie¿ w BMW 120d xDrive (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,7-4,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 124-117 g/km*) oraz w BMW M135i xDrive, które s¹ standardowo wyposa¿one w inteligentny napêd na cztery ko³a BMW xDrive. BMW xDrive w BMW M135i wyposa¿ono równie¿ w nowo opracowan¹ mechaniczn¹ blokadê mechanizmu ró¿nicowego Torsena, która jako blokada poprzeczna przedniej osi daje samochodowi jeszcze bardziej sportowy charakter.

Blokada mechanizmu ró¿nicowego jest zintegrowana z oferowan¹ standardowo 8-stopniow¹ sportow¹ skrzyni¹ Steptronic i obejmuje równie¿ procedurê startu (Launch Control), która zapewnia maksymalny moment obrotowy 450 Nm ju¿ na pierwszym i drugim biegu. Reaguj¹cy jeszcze bardziej spontanicznie sportowy uk³ad kierowniczy M w BMW M135i xDrive poprawia zwinnoœæ i ³atwoœæ wchodzenia w zakrêt, a sportowe hamulce M oferuj¹ zawsze wysok¹ stabilnoœæ i du¿e rezerwy. Sportowy uk³ad kierowniczy M i sportowe hamulce M s¹ równie¿ dostêpne w wyposa¿eniu dodatkowym pozosta³ych modeli BMW serii 1.

Na pocz¹tku sprzeda¿y trzy silniki wysokoprê¿ne i dwa benzynowe.

Nowe BMW serii 1 wyposa¿ono w 3-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki najnowszej generacji z rodziny napêdów BMW EfficientDynamics, które dziêki wielu szczegó³owym udoskonaleniom oferuj¹ mniejsze zu¿ycie paliwa, mniejsz¹ emisjê spalin, a po czêœci tak¿e wiêksz¹ moc. Nowe BMW serii 1 debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema silnikami wysokoprê¿nymi o mocy: od 85 kW (116 KM) w BMW 116d (zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2-3,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 110-100 g/km*) a¿ po 225 kW (306 KM) w BMW M135i xDrive. Jego nowy silnik jest najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M135i xDrive zaledwie 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance dostêpnym od 11/2019 r.), a prêdkoœæ maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Mimo tak sportowych osi¹gów jego zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,1 do 6,8 l/100 km, a emisja CO2 od 162 do 155 g/km. Silniki BMW serii 1 spe³niaj¹ surow¹ normê emisji spalin Euro 6d-TEMP, a BMW 116d spe³nia ju¿ normê Euro 6d. Silniki benzynowe s¹ wyposa¿one w filtr GPF, a silniki wysokoprê¿ne w filtr cz¹stek sta³ych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction).


Po raz pierwszy trzy ró¿ne rodzaje skrzyni biegów.

BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposa¿one s¹ standardowo w zaawansowan¹ 6-biegow¹ skrzyniê manualn¹. Nowoœci¹ jest ultranowoczesna 7-biegowa skrzynia dwusprzêg³owa Steptronic dostêpna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i. 8-stopniowa skrzynia Steptronic dostêpna opcjonalnie w BMW 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w BMW M135i xDrive zosta³y dodatkowo zoptymalizowane pod wzglêdem komfortu zmiany biegów i akustyki. Dziêki inteligentnej ³¹cznoœci obie automatyczne skrzynie biegów mog¹ dostosowywaæ strategiê zmiany biegów do aktualnej trasy i sytuacji na drodze.

Systemy wspomagaj¹ce kierowcê z wy¿szych serii BMW.

Wiele innowacyjnych systemów wspomagaj¹cych kierowcê w BMW serii 1 pochodzi z wy¿szych serii BMW i debiutuje teraz w klasie kompaktowej premium. Do nadzorowania otoczenia samochodu wykorzystywany jest zale¿nie od systemu obraz z kamery oraz dane z czujników radarowych i ultradŸwiêkowych, aby ostrzegaæ kierowcê przed zagro¿eniami i minimalizowaæ ryzyko wypadków poprzez odpowiednie hamowanie i korekty kierunku jazdy. Wyposa¿enie standardowe w Europie obejmuje ostrzeganie przed kolizj¹ z poprzedzaj¹cym pojazdem i pieszymi z miejsk¹ funkcj¹ hamowania ostrzegaj¹c¹ równie¿ przez rowerzystami, oraz dzia³aj¹ce przy prêdkoœciach od 70 do 210 km/h ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem. W wyposa¿eniu dodatkowym oferowany jest aktywny regulator prêdkoœci dzia³aj¹cy do prêdkoœci 160 km/h – w modelach ze skrzyni¹ automatyczn¹ tak¿e z funkcj¹ Stop & Go – a tak¿e system asystuj¹cy kierowcy obejmuj¹cy ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizj¹ z ty³u oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym.

Asystent parkowania z innowacyjnym asystentem cofania.

Podczas parkowania kierowcê BMW serii 1 wspiera opcjonalny system Park Distance Control (PDC), kamera cofania lub asystent parkowania, który automatycznie parkuje samochód równolegle lub poprzecznie do jezdni oraz automatycznie wyje¿d¿a z równoleg³ych miejsc parkingowych. W kompaktowej klasie premium debiutuje równie¿ innowacyjny asystent cofania, który zapamiêtuje ruchy uk³adu kierowniczego na ostatnim odcinku przejechanym do przodu z prêdkoœci¹ do 36 km/h i potrafi wycofaæ pojazd po dok³adnie tej samej linii na odcinku do 50 metrów z prêdkoœci¹ do 9 km/h.

Smartfon jako kluczyk do pojazdu.

Funkcja BMW Digital Key i inteligentny asystent osobisty BMW – dwie nowe funkcje znane z wy¿szych serii BMW – wchodz¹ teraz do segmentu kompaktów premium BMW, u³atwiaj¹c codzienne korzystanie z auta. Funkcja BMW Digital Key oferuje w przypadku opcjonalnego dostêpu komfortowego mo¿liwoœæ odblokowywania i blokowania samochodu za pomoc¹ smartfonu poprzez NFC (Near Field Communication). Aby otworzyæ samochód, wystarczy przytrzymaæ smartfon przy klamce drzwi – nawet przy roz³adowanej baterii telefonu. Silnik mo¿na w³¹czyæ, gdy tylko smartfon znajdzie siê w niecce do bezprzewodowego ³adowania smartfonów. Kierowca mo¿e udostêpniæ kluczyk cyfrowy maksymalnie piêciu innym osobom lub u¿yæ karty BMW Key Card z tak¹ sam¹ funkcjonalnoœci¹. Funkcja BMW Digital Key jest dostêpna w smartfonach Samsung Galaxy z systemem Android 8.0 lub nowszym obs³uguj¹cych NFC.

Inteligentny asystent osobisty BMW: ekspert i towarzysz rozmów.

Elementem koncepcji obs³ugi nowego BMW serii 1 jest równie¿ zaprezentowany po raz pierwszy w BMW serii 3 Limuzyna inteligentny asystent osobisty BMW, który jako prawdziwy ekspert BMW dobrze zna niemal wszystkie funkcje samochodu. Na has³o „Hej BMW” obs³uga pojazdu oraz dostêp do funkcji i informacji mog¹ odbywaæ siê za pomoc¹ poleceñ g³osowych. Inteligentny asystent osobisty BMW uczy siê procesów, preferowanych ustawieñ i nawyków kierowcy i mo¿e je potem wykorzystywaæ w odpowiednim kontekœcie lub pe³niæ funkcjê partnera do rozmów. W porównaniu z innymi asystentami cyfrowymi unikalna jest mo¿liwoœæ nadania mu indywidualnego imienia.

Dojazd w relaksie z nawigacj¹ Connected.

Us³ugi sieciowe z zakresu nawigacji Connected uwzglêdniaj¹ w kalkulacji trasy informacje wewnêtrzne i zewnêtrzne. W przysz³oœci kierowcy BMW serii 1 bêd¹ mogli wysy³aæ cele z ró¿nych aplikacji bezpoœrednio do systemu nawigacyjnego swojego auta, zapisywaæ je i synchronizowaæ. Asystent miejsc parkingowych oferuje kierowcy ró¿ne mo¿liwoœci znalezienia miejsca parkingowego przed dotarciem do celu. Us³uga zawiera informacje o najbli¿szym parkingu oraz propozycje trasy, przy której prawdopodobieñstwo znalezienia miejsca parkingowego w pobli¿u celu podró¿y jest najwy¿sze. Istniej¹ce us³ugi On-Street Parking Information i ParkNow s¹ przy tym inteligentnie zintegrowane. W wybranych miastach mo¿liwe s¹ równie¿ bezpoœrednie p³atnoœci za parkowanie.

Obs³uga za pomoc¹ kontrolera iDrive, dotyku, mowy i gestów.

W nowym BMW serii 1 mo¿na ³¹czyæ ró¿ne opcje obs³ugi, dopasowuj¹c je do ró¿nych sytuacji i preferencji. Oprócz klasycznych przycisków na konsoli œrodkowej lub kierownicy centralnym elementem obs³ugi s¹ kontroler iDrive – od BMW Live Cockpit Plus z funkcj¹ dotykow¹ – oraz oferowany standardowo dotykowy monitor pok³adowy o przek¹tnej 8,8 cala. BMW Live Cockpit Plus zawiera równie¿ system nawigacyjny oraz inteligentne sterowanie g³osem z przetwarzaniem mowy online. System BMW Live Cockpit Professional oparty na nowym systemie operacyjnym BMW 7.0 oferuje w pe³ni cyfrowy system wskazañ i obs³ugi z dwoma wyœwietlaczami o przek¹tnej 10,25 cala umo¿liwiaj¹cy maksymalne wykorzystanie funkcji ³¹cznoœci oraz indywidualizacjê. W sk³ad tego systemu wchodzi ucz¹cy siê system nawigacyjny i multimedialny z twardym dyskiem; opcjonalnie oferowana jest obs³uga za pomoc¹ siedmiu gestów.

BMW 28-05-2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl