sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Bezpieczeñstwo dla wszystkich: Opel Crossland X edycja „120 lat” kontynuuje tradycjê

120 lat produkcji samochodów w firmie Opel

• Bezpieczeñstwo od dziesiêcioleci: Opel 10 PS, Olympia, Corsa B, Insignia A

• Atrakcyjne innowacje: system wykrywaj¹cy objawy zmêczenia kierowcy, podgrzewana przednia szyba, dyskretne oœwietlenie wnêtrza LED

• Edycja jubileuszowa: Opel Crossland X edycja „120 lat” z atrakcyjnym wyposa¿eniem

• Typowy Opel: samochody tej marki zawsze przewy¿sza³y oczekiwania


Opel produkuje samochody od 1899 roku. Wtedy montowniê opuœci³ pierwszy Patentmotorwagen System Lutzmann. W 2019 roku Opel obchodzi 120 lecie produkcji pojazdów, a tym samym 120 lat innowacyjnoœci. Niemiecka marka ma d³ugie tradycje we wprowadzaniu najwy¿szych standardów bezpieczeñstwa dostêpnych dla wszystkich. Zaawansowane technologie zawieszenia i systemy bezpieczeñstwa biernego zawsze odgrywa³y wa¿n¹ rolê — od hamulców czterech kó³ w Oplu 10 PS poprzez samonoœne nadwozie w Olympii, pe³nowymiarowe poduszki powietrzne w Corsie B po inteligentny system rozpoznawania znaków drogowych w Insignii A.

Doskona³ym przyk³adem bezpieczeñstwa dla wszystkich jest dziœ Opel Crossland X. Podobnie jak jego poprzednicy, oferuje on zaawansowane technologie bezpieczeñstwa w segmencie SUV B, które wyró¿niaj¹ go na rynku. Dziêki szerokiej gamie zaawansowanych systemów wspomagaj¹cych kierowcê, ten atrakcyjny SUV wyró¿nia siê innowacjami, które sprawiaj¹, ¿e ka¿da podró¿ jest bezpieczniejsza, ³atwiejsza i bardziej komfortowa.

Opcjonalny alarm przedkolizyjny z systemem wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego monitoruje sytuacjê w ruchu przed Crosslandem X za pomoc¹ przedniej kamery i potrafi wykrywaæ zarówno poruszaj¹ce siê, jak i zaparkowane pojazdy, a tak¿e pieszych (doros³ych i dzieci). System ten uruchamia dŸwiêkowy i wizualny alarm, a nawet automatycznie inicjuje hamowanie, je¿eli kierowca nie zareaguje na gwa³townie malej¹c¹ odleg³oœæ od pieszego lub pojazdu poprzedzaj¹cego.

Dostêpny opcjonalnie system wykrywania sennoœci kierowcy stanowi rozszerzenie standardowego systemu ostrzegania przed zaœniêciem za kierownic¹, który po up³ywie dwóch godzin jazdy z prêdkoœci¹ przekraczaj¹c¹ 65 km/h doradza kierowcy, aby zrobi³ sobie przerwê na odpoczynek. Rozszerzony system uruchamia alarm w sytuacji, gdy trajektoria ruchu pojazdu sugeruje, ¿e kierowca jest senny lub nie poœwiêca wystarczaj¹cej uwagi prowadzeniu samochodu. Alarm jest og³aszany jako komunikat na ekranie w zestawie wskaŸników oraz ostrze¿enie dŸwiêkowe. Po trzech ostrze¿eniach pierwszego poziomu system generuje drugi alarm w formie komunikatu o innej treœci oraz g³oœniejszego sygna³u dŸwiêkowego. Jazda z prêdkoœci¹ poni¿ej 65 km/h przez 15 minut bez przerwy powoduje zresetowanie systemu.

Samochód jest dostêpny tak¿e z opcjonaln¹ podgrzewan¹ szyb¹ czo³ow¹ ThermaTec, zapewniaj¹c¹ dobr¹ widocznoœæ w mroŸne dni.

Crossland X nie tylko oferuje powy¿sze innowacje, ale jest te¿ uznawany za jeden z najlepszych samochodów pod wzglêdem poziomu bezpieczeñstwa w swojej kategorii. Euro NCAP uzna³a przedstawiciela marki Opel w segmencie SUV B za „najlepszy samochód w swojej klasie roku 2017”. W rankingu bezpieczeñstwa opublikowanym w listopadzie 2017 roku Euro NCAP przyzna³a Crosslandowi X maksymaln¹ ocenê piêciu gwiazdek. Uzyskany wynik jest oparty na dobrych ocenach w czterech obszarach bezpieczeñstwa: ochrona kierowcy i doros³ych pasa¿erów, ochrona dzieci podró¿uj¹cych pojazdem, ochrona pieszych i systemy podnosz¹ce bezpieczeñstwo. Crossland X osi¹gn¹³ szczególnie dobre wyniki w testach uderzenia w bok pojazdu, w których zdoby³ maksymaln¹ liczbê punktów za ochronê doros³ych i dzieci w przedziale pasa¿erskim.

W jubileuszowym roku Crossland X jest dostêpny tak¿e w specjalnej edycji „120 lat”, której standardowe wyposa¿enie obejmuje miêdzy innymi diodowe oœwietlenie w konsoli centralnej i drzwiach podkreœlaj¹ce przyjemny klimat wnêtrza. Z zewn¹trz uwagê zwracaj¹ czarne b³yszcz¹ce s³upki B, chromowana listwa przy dachu, srebrne panele z przodu i z ty³u stylizowane na os³ony podwozia oraz antracytowe obrêcze kó³ z lekkiego stopu o podwójnie 4 ramiennym wzorze.

Oryginalny, p³ynny i precyzyjny uk³ad kierowniczy: Opel „Patentmotorwagen System Lutzmann”

Crossland X to kolejny model, który udowadnia, ¿e przewy¿szanie oczekiwañ klientów jest specjalnoœci¹ marki Opel. Fundamenty tego podejœcia zosta³y po³o¿one pod koniec 19. wieku w samochodzie Opel Patentmotorwagen System Lutzmann. Model ten wyró¿nia³ siê ciekawymi rozwi¹zaniami technicznymi, takimi jak opcjonalne opony pneumatyczne, jednocylindrowy silnik o mocy 4 KM, a tak¿e ³añcuchowa przek³adnia kierownicza. Wed³ug dokumentów Cesarskiego Urzêdu Patentowego z kwietnia 1894 roku system ten zapewnia³ „znacznie wiêksz¹ p³ynnoœæ i precyzjê dzia³ania” w porównaniu z dotychczasowymi konstrukcjami.

Na równi z „zagraniczn¹” konkurencj¹: Opel 10 PS z czterema hamowanymi ko³ami

W 1925 roku model 10 PS umocni³ pozycjê Opla jako firmy wprowadzaj¹cej zaawansowane technicznie rozwi¹zania w umiarkowanych cenach. W katalogu opisywano go jako „samochód w najbardziej przystêpnej cenie, jak¹ mo¿na zaoferowaæ niemieckim klientom”. Dziêki takim cechom jak „cicha i zaskakuj¹co komfortowa jazda oraz znakomite przyspieszenie” czy „bezkonkurencyjne w³aœciwoœci jezdne w zakrêtach” 10 PS mia³ równie¿ dorównaæ podziwianym zagranicznym rywalom. „Niemiecki seryjny precyzyjny samochód” wyró¿nia³ siê te¿ podwy¿szonym poziomem bezpieczeñstwa. Dziêki innowacyjnym hamulcom dzia³aj¹cym na wszystkie cztery ko³a „zatrzymywa³ siê na odcinku kilku metrów”. W 1926 roku Opel zaoferowa³ ten system tak¿e w mniejszym modelu z 4 konnym silnikiem.

Pierwszy niemiecki samochód z nadwoziem samonoœnym: Opel Olympia

Nastêpnym „kamieniem milowym” w zwiêkszaniu poziomu bezpieczeñstwa by³ produkowany w Rüsselsheim Opel Olympia z 1935 roku — pierwszy seryjny niemiecki samochód z wykonanym w ca³oœci ze stali nadwoziem samonoœnym. W owych czasach zwolennicy konwencjonalnych konstrukcji ramowych twierdzili, ¿e nadwozie samonoœne rozpadnie siê w czasie jazdy. Jednak Olympia okaza³a siê niezwykle solidnym i bezpiecznym samochodem o wysokiej sztywnoœci giêtnej i skrêtnej. W celu lepszego zapoznania publicznoœci z tym rozwi¹zaniem Opel wystawi³ nawet przekrój nadwozia Olympii na Miêdzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Berlinie w 1937 roku. Potencjalni klienci zostali ostatecznie przekonani. Do 1940 roku w Rüsselsheim wyprodukowano oko³o 170 000 egzemplarzy Olympii, a innowacyjna konstrukcja sta³a siê pe³noprawn¹ koncepcj¹ budowy nadwozia samochodu (stosowan¹ do dziœ).

Zaprojektowany z myœl¹ o bezpieczeñstwie kierowcy: Opel Rekord C z teleskopow¹ kolumn¹ kierownicz¹
Opel Rekord C debiutuj¹cy w 1967 roku by³ nasycony innowacjami. Jako pierwszy osobowy Opel mia³ na przyk³ad zawieszenie tylnej osi ze sprê¿ynami œrubowymi, a jego uk³ad hamulcowy z tarczami na przedniej osi i wspomaganiem ustanawia³ standardy w tej klasie pojazdów. Projektanci Rekorda C zadbali tak¿e o bezpieczeñstwo bierne, uznaj¹c, ¿e kierowca potrzebuje dodatkowej ochrony. W owych czasach istnia³o ryzyko, ¿e w razie kolizji sztywna kolumna kierownicza przesunie siê do œrodka kabiny. Mog³a ona znaleŸæ siê niebezpiecznie blisko kierowcy pchniêtego si³¹ bezw³adnoœci do przodu, wiêc dla unikniêcia urazów trzeba by³o przewidzieæ dla niej wiêcej miejsca. Projektanci i in¿ynierowie Opla opracowali system bezpieczeñstwa uk³adu kierowniczego, czyli bezpieczn¹ teleskopow¹ kolumnê kierownicy wprowadzon¹ do wyposa¿enia standardowego w 1968 roku. Ogranicza³a ona w maksymalnym mo¿liwym stopniu ryzyko urazów g³owy i klatki piersiowej kierowcy.

Skuteczniejsza ochrona dziêki podwójnym belkom wzmacniaj¹cym w drzwiach i pe³nowymiarowym poduszkom powietrznym: Opel Corsa B

Opel kontynuowa³ doskonalenie systemów bezpieczeñstwa biernego, standardowo montuj¹c pasy bezpieczeñstwa we wszystkich samochodach od 1973 roku. Kiedy pasy sta³y obowi¹zkowym wyposa¿eniem i coraz wiêcej osób korzysta³o z nich w swoich samochodach, bran¿a motoryzacyjna ju¿ pracowa³a nad systemami uzupe³niaj¹cymi ich dzia³anie. Na przyk³ad w Astrze F z 1991 roku Opel zainstalowa³ napinacze pasów bezpieczeñstwa, które w ci¹gu milisekund mog³y naci¹gn¹æ je nawet o 16 cm, przytrzymuj¹c w fotelu przypiêt¹ nimi osobê. Ryzyko urazów ograniczono jeszcze bardziej w 1993 roku, kiedy to debiutowa³a druga generacja Corsy z podwójnymi belkami wzmacniaj¹cymi w drzwiach i pe³nowymiarow¹ poduszk¹ powietrzn¹ kierowcy. Kontynuuj¹c tê drogê, w 1995 roku Opel jako pierwszy niemiecki producent samochodów zacz¹³ standardowo wyposa¿aæ wszystkie nowe modele osobowe w pe³nowymiarowe czo³owe poduszki powietrzne kierowcy.

Opel Eye odczytuje znaki drogowe i pomaga utrzymaæ samochód na pasie ruchu: Opel Insignia A

Wy¿szy poziom bezpieczeñstwa dla szerszego grona klientów w segmencie samochodów klasy œredniej by³ jednym z celów firmy Opel prezentuj¹cej Insigniê A na œwiatowej premierze w czasie Miêdzynarodowego Salonu Samochodowego w Wielkiej Brytanii w 2008 roku. Pionierska stylistyka flagowego modelu podkreœla³a ambicjê Opla, który chcia³ ustanowiæ nowe standardy w segmencie klasy œredniej. Jedn¹ z licznych innowacyjnych technologii na pok³adzie by³a kamera Opel Eye, pomagaj¹ca kierowcy na dwa sposoby. System rozpoznawania znaków drugiej generacji potrafi³ odczytywaæ znaki ograniczenia prêdkoœci i wyprzedzania. Rozpoznany znak by³ wyœwietlany jako symbol w zestawie wskaŸników. System ostrzegania przed niesygnalizowan¹ zmian¹ pasa ruchu informowa³ kierowcê o wykryciu takiej sytuacji. Obydwa systemy zwiêksza³y bezpieczeñstwo jazdy, ogranicza³y stres, a nawet pomaga³y unikn¹æ mandatów.

Opel 07.05.2019


Copyrights 2017: www.millenium.pl