sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

SEAT Ateca – pierwsze jazdy

Popularnoœæ SUV’ów nieustannie roœnie i obecnie jest to jeden z najprê¿niej rozwijaj¹cych siê segmentów rynku motoryzacyjnego. Kolejnym producentem, który do³¹czy³ do rywalizacji o wzglêdy klientów poszukuj¹cych uniwersalnego pojazdu ³¹cz¹cego atuty samochodów osobowych i terenowych jest Seat z modelem Ateca. Atrakcyjny design zewnêtrzny, przestronna kabina, szeroka gama silnikowa, optymalnie skonfigurowane wersje wyposa¿enia i konkurencyjna cena zakupu to tylko niektóre z zalet nowego Seata, które sprawiaj¹, ¿e Ateca ma szanse szybko zdobyæ popularnoœæ na polskim rynku.

Efektowna stylistyka nadwozia w po³¹czeniu z flagowym lakierem Samoa Orange prezentuje siê œwietnie i podkreœla sportowy charakter marki. Du¿a trapezowa os³ona ch³odnicy i LED-owe reflektory przednie o nieszablonowym kszta³cie zdobi¹ przód pojazdu. W profilu dostrze¿emy wyraŸne przet³oczenia biegn¹ce wzd³u¿ ca³ego nadwozia oraz typowe dla tego segmentu czarne plastikowe os³ony chroni¹ce nadkola, progi oraz doln¹ czêœæ zderzaków. Z ty³u pomiêdzy poziomymi œwiat³ami zaprojektowano charakterystyczne wciêcie biegn¹ce przez ca³¹ szerokoœæ pokrywy baga¿nika.

W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano przestronn¹ przestrzeñ pasa¿ersk¹ i baga¿nik o pojemnoœci 510 litrów. Wnêtrze doskonale znane z najpopularniejszego w ofercie – Leona, po kilku modyfikacjach idealnie komponuje siê z wy¿szym SUV’em. Konsola centralna zorientowana na kierowcê, czytelne zegary, dobrze le¿¹cy w d³oniach wieniec kierownicy czy optymalnie wyprofilowane przednie fotele tworz¹ komfortowe miejsce pracy kierowcy. Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie niezale¿nie od wzrostu i postury pasa¿erów, cztery doros³e osoby nie bêd¹ narzeka³y na brak miejsca. Jakoœæ wykonania wnêtrza, spasowanie elementów, ich faktura czy twardoœæ nie budz¹ zastrze¿eñ i prezentuj¹ najwy¿szy poziom wœród produktów SEAT’a. Ciekawym akcentem jest oœwietlenie powitalne zamontowane w lusterkach bocznych, mo¿liwoœæ zmiany koloru podœwietlenia wnêtrza (8 kolorów) lub niedostêpne do tej pory w modelach SEAT’a bezdotykowe (ruch stopy pod tylnym zderzakiem) otwieranie baga¿nika.

Pod mask¹ Ateci mo¿e pracowaæ jeden z piêciu silników 1.0 TSI – 115KM, 1.4 TSI – 150KM, 1.6 TDI – 115KM, 2.0 TDI – 150KM oraz 2.0 TDI – 190KM. Podczas pierwszych jazd testowych sprawdziliœmy mo¿liwoœci dwulitrowego diesla o mocy 150KM i momencie 340 Nm. Wysokoprê¿na jednostka wspó³pracuj¹ca z precyzyjn¹ szeœciobiegow¹ manualn¹ przek³adni¹ zapewnia optymaln¹ dynamikê (od 0 do 100 km/h – 8.5 sekundy) i elastycznoœæ. Uzupe³nieniem tego duetu jest dobrze zestrojone, dosyæ twarde zawieszenie i czu³y uk³ad kierowniczy. Po³¹czenie tych elementów gwarantuje pewne, stabilne i przewidywalne prowadzenie w ka¿dych warunkach. Podczas pokonywania bezdro¿y przydatny oka¿e siê 187 mm przeœwit, napêd 4Drive oraz system Drive Profile oferuj¹cy cztery tryby jazdy w wersjach z napêdem na jedn¹ oœ: Normal, Eco, Sport i Individual oraz dwa dodatkowe: Snow i Off-Road w wersjach z napêdem na obie osie. Podczas codziennej eksploatacji w mieœcie nieoceniona oka¿e siê kamera cofania, rewelacyjny system kamer 360°, system kontroli odstêpu czy system monitorowania martwego pola.

Ceny Seata Ateca zaczynaj¹ siê od 77 100 z³. W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposa¿enia: Reference, Style i Xcellence, piêæ wspomnianych wczeœniej wersji silnikowych, opcjonalny automat DSG oraz napêd na obie osie.

Tekst i zdjêcia: Dariusz Wo³oszka

16.08.2016


Copyrights 2017: www.millenium.pl