sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Pierwsze jazdy Volkswagenem Tiguanem II generacji

Niespe³na 12 km od Olsztyna, gdzie piêkno natury jest nieod³¹cznym elementem regionu Warmii i Mazur mia³a miejsce polska premiera nowego Volkswagena Tiguana. Odby³a siê ona 11 maja w Hotelu Marina Club urokliwie umiejscowionym nad jeziorem Wulpiñskim. Nowoczesny obiekt wspó³graj¹cy z otoczeniem sta³ siê idealnym miejscem do zaprezentowania nowego produktu niemieckiej marki.


Faktem jest, ¿e od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji sta³ siê on jednym z najlepiej sprzedawanych aut tego typu. Do tej pory od roku 2007 znalaz³ nabywców w liczbie blisko 2,8 miliona.
Po raz pierwszy druga generacja zaprezentowana zosta³a we wrzeœniu ubieg³ego roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Charakterystyczny design nowego Tiguana wyró¿nia siê du¿¹ doz¹ dynamiki i elegancji. Stylistycznie nawi¹zuje do innych modeli marki: Passata oraz Golfa VII. Model powsta³ w oparciu o modu³ow¹ platformê MQB, a za jego projekt odpowiada³ Klaus Bischoff. Powsta³ pojazd o nieco zmienionych proporcjach. Jest ni¿szy, a zarazem szerszy i d³u¿szy od swojego poprzednika. Powiêkszony do 2681 mm rozstaw osi nie tylko spowodowa³ poprawê stabilnoœci jazdy, ale jednoczeœnie pozwoli³ konstruktorom na wygospodarowanie wiêkszej przestrzeni wewn¹trz pojazdu. Przednia czêœæ nadwozia to chromowana os³ona ch³odnicy, która wraz z reflektorami wykonanymi w technologii LED oraz subtelnie wkomponowanymi w doln¹ czêœæ zderzaka przedniego œwiat³ami przeciwmgielnymi tworz¹ spójn¹ ca³oœæ. Patrz¹c na auto z profilu nie sposób nie zauwa¿yæ takiego elementu jak wyraŸna krawêdŸ przet³oczenia pod unosz¹c¹ siê ku górze lini¹ okien z perfekcyjnie wkomponowanymi klamkami drzwi, która wraz przet³oczeniami nadkoli nadaje sylwetce dynamicznego wygl¹du. Obramowanie chromowane szyb bocznych, srebrne relingi dachowe, chromowane listwy okalaj¹ce auto w dolnej czêœci nadwozia oraz aluminiowe tarcze kó³ nadaj¹ sylwetce elegancji. Plastikowe, czarne nak³adki progów i dolnej czêœci drzwi zabezpieczaj¹ przed dostaniem siê brudu do wnêtrza pojazdu, a nak³adki nadkoli nawi¹zuj¹ do typowego wykoñczenia dla pojazdów typu SUV. Ty³ to szeroka pokrywa komory baga¿nika ze zintegrowanym spoilerem dachowym, po bokach której umiejscowione s¹ trójwymiarowe klosze lamp tylnych.


Atutem Tiguana jest obszerne wnêtrze. Zarówno w przedniej czêœci jak i na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Komfortowe fotele wraz z dobrze wyprofilowanymi oparciami, które zapewniaj¹ perfekcyjne trzymanie na boki bez wzglêdu na kszta³t drogi, po jakiej siê poruszamy to atuty prezentowanego pojazdu. Tu¿ za wielofunkcyjn¹, obszyt¹ skór¹ kierownic¹ w wersji Highline zamiast tradycyjnego zestawu zegarów znalaz³ swoje miejsce ekran „Active Info Display” o przek¹tnej 12,3 cali i rozdzielczoœci 1440 x 540 pikseli. Wyœwietlacz imituje tradycyjny panel zegarów prêdkoœciomierza i obrotomierza, gdzie przestrzeñ wype³niona mo¿e byæ ekranem komputera pok³adowego lub staæ siê dodatkowym ekranem systemu nawigacji. W œrodkowej czêœci deski rozdzielczej dominowaæ mo¿e 5 calowy wyœwietlacz systemu radiowego "Composition Colour" lub 8 calowy "Composition Media". Obs³ugiwaæ on mo¿e systemy audio, nawigacji, Bluetooth jak i wyœwietlaæ obraz z kamer przedstawiaj¹cych otoczenie pojazdu. Zastosowany system kamer w znaczny sposób u³atwia manewrowanie pojazdem zarówno podczas parkowania jak i poruszania siê w nierównym terenie.


Nowy Tiguan naszpikowany jest bardzo du¿¹ iloœci¹ systemów bezpieczeñstwa jak i wspomagaj¹cych kierowcê. Ju¿ w standardzie otrzymujemy miêdzy innymi takie systemy jak: ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystent si³y hamowania oraz stabilizacji toru jazdy z przyczep¹. Na uwagê zas³uguje dostêpny za dop³at¹ w kwocie 1230 z³otych w wersji Highline system Trailer Assist - asystent cofania i parkowania z przyczep¹. Wzglêdnie sztywnie zestrojone zawieszenie nie sprawia pogorszenia komfortu, ale w znaczny sposób poprawia stabilnoœæ pojazdu, zarazem charakterystyka t³umienia powoduje, ¿e do wnêtrza nie dostaj¹ siê praktycznie ¿adne odg³osy jego pracy. Wraz z uk³adem kierowniczym i znakomicie dzia³aj¹cym uk³adem hamulcowym staj¹ siê atutami nowego modelu Volkswagena. Napêd w zale¿noœci od wersji mo¿e byæ przenoszony na oœ przedni¹ lub wszystkie ko³a (4MOTION) za poœrednictwem 6-cio biegowej przek³adni manualnej lub 7-mio biegowej DSG. Tiguan z napêdem 4MOTION oraz ze skrzyni¹ biegów typu MQ500 (manualna) i DQ500 (automatyczna) mo¿e ci¹gn¹æ przyczepê o masie 2500 kg, co w klasie kompaktowych SUV-ów jest niepowtarzalnym wynikiem.


Nowy Tiguan oferowany jest z imponuj¹c¹ gam¹ jednostek napêdowych, do wyboru s¹: silniki benzynowe - 1.4 TSI BMT 125 i 150 KM, 2.0 TSI BMT 180 i 220 KM oraz silniki wysokoprê¿ne – 2.0 TDI BMT 115, 150, 190 oraz 240 KM. Wersje kompletacji wyposa¿enia otrzyma³y tradycyjne dla Volkswagena nazwy: Trendline, Comfortline oraz Highline. Najtañsza wersja Trendline nowego Volkswagena Tiguana z napêdem na jedn¹ oœ, któr¹ napêdza silnik 1.4 TSI BMT 125 KM dostêpna jest ju¿ od kwoty 97 980 z³otych. Takie zró¿nicowanie oferty, ceny porównywalne z poprzedni¹ generacj¹ modelu, wysoka jakoœæ wykonania, bogate wyposa¿enia standardowe a tak¿e nowoczesny design wskazuj¹, ¿e w najbli¿szym czasie producent mo¿e spodziewaæ siê du¿ego zainteresowania wœród potencjalnych nabywców.

Tekst i zdjêcia: Robert Kulczyk Info-Ekspert

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

Info-Ekspert 17-05-2016


Copyrights 2017: www.millenium.pl