sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOÅšCI

Pierwsze jazdy nowym Volkswagenem Polo

Na tegorocznym, poznañskim Motor Show, po raz pierwszy oficjalnie zosta³ zaprezentowany polskiej publicznoœci odœwie¿ony model Volkswagena Polo. Dwa tygodnie póŸniej odby³a siê jego prasowa premiera, gdzie zgromadzone osoby mia³y mo¿liwoœæ dok³adniejszego przyjrzenia siê oraz przekonania o w³aœciwoœciach jezdnych pojazdu podczas krótkich jazd testowych. Miejsce, w którym zorganizowano spotkanie z nowym Polo to urokliwie po³o¿ony nad rzek¹ Narew, w podwarszawskim Serocku, Hotel Narvil. Nowoczesny obiekt, który w harmonijny sposób wspó³gra z otaczaj¹c¹ go przyrod¹ sta³ siê idealnym miejscem do przedstawienia naszpikowanego zaawansowan¹ technologi¹ nowego modelu niemieckiej marki.

Od roku 1975, czyli od chwili wprowadzenia na rynek pierwszej generacji do dnia dzisiejszego koncern sprzeda³ blisko 14 milionów egzemplarzy. Jest to jeden z najczêœciej kupowanych miejskich samochodów na œwiecie. Ci¹g³oœæ stylistyczna to jedna z g³ównych zalet auta. W nowym modelu wygl¹d zewnêtrzny niewiele siê ró¿ni od poprzednika, w stylistyce nadwozia trudno doszukaæ siê radykalnych zmian. Sylwetka otrzyma³a na nowo zaprojektowane zderzaki, zmianie uleg³ wygl¹d kraty wlotu powietrza oraz reflektorów. Jest to wynik zastosowania w tym ma³ym miejskim samochodzie nowoczesnych technologii. Jedn¹ z nich jest mo¿liwoœæ wyposa¿enia pojazdu w reflektory wykorzystuj¹ce w pe³ni technologiê LED, co jest nowoœci¹ w ca³ej klasie samochodów miejskich. Wariant ten dostêpny bêdzie od wersji kompletacji wyposa¿enia Comfortline. Za spraw¹ subtelnie wkomponowanych oraz prostych, wyraŸnych linii, sylwetka, nabieraj¹c sportowego charakteru, sta³a siê bardziej zdecydowana. Znacznie poszerzona zosta³a równie¿ gama kolorów – obecnie klienci maj¹ do wyboru a¿ 15 lakierów, z czego nowych barw jest 8.

Wnêtrze zosta³o dopracowane w najmniejszym szczególe, do czego niemiecka marka zd¹¿y³a nas przyzwyczaiæ, wprowadzono wiele ulepszeñ poprawiaj¹cych nie tylko ergonomiê, ale równie¿ design. Przejrzysty i logiczny uk³ad obs³ugi konsoli centralnej, znane z Golfa nowe trójramienne kierownice, zegary prêdkoœciomierza i obrotomierza osadzone w aluminiowych tubach oraz nowe zoptymalizowane sterowanie uk³adem klimatyzacji to elementy, które wyró¿niaj¹ nowego Polo.

Najwiêcej zmian dotyczy jednak jednostek napêdowych. Marka Volkswagen przygotowa³a ca³kowicie now¹, bardzo szerok¹ gamê jeszcze bardziej oszczêdnych silników, spe³niaj¹cych normê emisji spalin EURO VI. Nowe trzy i cztero cylindrowe jednostki benzynowe charakteryzuj¹ siê mocami: 60, 75, 90 oraz 110KM. Przyk³adem efektywnoœci jest debiutuj¹cy turbodo³adowany trzycylindrowy silnik 1.0 z bezpoœrednim wtryskiem paliwa, który wykorzystuje technologiê BlueMotion, potrafi on spaliæ zaledwie 4,1 litra benzyny na 100 km. Równie bogato przedstawia siê paleta silników wysokoprê¿nych, nale¿¹ do nich trzycylindrowe jednostki o pojemnoœci 1.4 litra generuj¹ce moc 75, 90 i 105KM. Tak jak jednostki benzynowe, nowe diesle charakteryzuj¹ znacznie ni¿szym poziomem spalania w porównaniu z poprzednikami. Najbardziej oszczêdny z nich to silnik TDI BlueMotion o mocy 75KM, którego zu¿ycie paliwa kszta³tuje siê na poziomie 3,2 litra oleju napêdowego na 100km. Jeszcze w tym roku na rynku maj¹ siê pojawiæ wersje modelu Polo BlueGT z silnikiem benzynowym o mocy 150KM i funkcj¹ od³¹czania cylindrów oraz Polo GTI z jednostk¹ o mocy 192KM.

Zmodernizowany model oferowany jest jako 3 i 5 drzwiowy hatchback, a dostêpne wersje kompletacji otrzyma³y tradycyjne nazwy: Trendline, Comfortline, Fresh, Highline oraz Cross. Dodatkowo producent przygotowa³ wersje specjalne, które otrzyma³y przydomek Perfectline. W nowym modelu niemieckiej marki znajdziemy wiele systemów podnosz¹cych bezpieczeñstwo jak i wspomagaj¹cych kierowcê podczas jazdy. Nale¿¹ do nich nastêpuj¹ce systemy: znany z Golfa VII hamulec multikolizyjny, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcj¹ awaryjnego hamowania w mieœcie, aktywny tempomat ACC oraz system rozpoznaj¹cy zmêczenie kierowcy. Po raz pierwszy producent daje mo¿liwoœæ wyposa¿enia Volkswagena Polo w zawieszenie Sport Select. Po wciœniêciu przycisku, na konsoli centralnej kierowca ma mo¿liwoœæ zmiany charakterystyki t³umienia amortyzatorów z podstawowej na bardziej sztywn¹, charakterystyczn¹ dla zawieszenia sportowego. Niektóre z tych systemów zastosowano po raz pierwszy w segmencie ma³ych samochodów miejskich. Znacz¹ca zmiana dotyczy równie¿ elektromechanicznego uk³adu kierowniczego. Zastosowano uk³ad o zwartej konstrukcji, który wbudowany zosta³ bezpoœrednio w kolumnê kierownicz¹. Dziêki temu rozwi¹zaniu nowe Polo wyró¿nia siê wyj¹tkow¹ precyzj¹ oraz zwrotnoœci¹ podczas pokonywania zakrêtów. Najtañsza, 3 drzwiowa wersja oferowana jest ju¿ za kwotê 45 490 z³otych i dotyczy modelu o kompletacji wyposa¿enia Trendline Perfectline, która napêdzana jest silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 60KM.

Tekst: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Zdjêcia: Robert Kulczyk


(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrze¿one)

Info-Ekspert 18-04-2014

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl