sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

PL EN RUS
WIADOMOŚCI

Pierwsze jazdy nowym Volkswagenem Polo

Na tegorocznym, poznaskim Motor Show, po raz pierwszy oficjalnie zosta zaprezentowany polskiej publicznoci odwieony model Volkswagena Polo. Dwa tygodnie pniej odbya si jego prasowa premiera, gdzie zgromadzone osoby miay moliwo dokadniejszego przyjrzenia si oraz przekonania o waciwociach jezdnych pojazdu podczas krtkich jazd testowych. Miejsce, w ktrym zorganizowano spotkanie z nowym Polo to urokliwie pooony nad rzek Narew, w podwarszawskim Serocku, Hotel Narvil. Nowoczesny obiekt, ktry w harmonijny sposb wspgra z otaczajc go przyrod sta si idealnym miejscem do przedstawienia naszpikowanego zaawansowan technologi nowego modelu niemieckiej marki.

Od roku 1975, czyli od chwili wprowadzenia na rynek pierwszej generacji do dnia dzisiejszego koncern sprzeda blisko 14 milionw egzemplarzy. Jest to jeden z najczciej kupowanych miejskich samochodw na wiecie. Cigo stylistyczna to jedna z gwnych zalet auta. W nowym modelu wygld zewntrzny niewiele si rni od poprzednika, w stylistyce nadwozia trudno doszuka si radykalnych zmian. Sylwetka otrzymaa na nowo zaprojektowane zderzaki, zmianie uleg wygld kraty wlotu powietrza oraz reflektorw. Jest to wynik zastosowania w tym maym miejskim samochodzie nowoczesnych technologii. Jedn z nich jest moliwo wyposaenia pojazdu w reflektory wykorzystujce w peni technologi LED, co jest nowoci w caej klasie samochodw miejskich. Wariant ten dostpny bdzie od wersji kompletacji wyposaenia Comfortline. Za spraw subtelnie wkomponowanych oraz prostych, wyranych linii, sylwetka, nabierajc sportowego charakteru, staa si bardziej zdecydowana. Znacznie poszerzona zostaa rwnie gama kolorw obecnie klienci maj do wyboru a 15 lakierw, z czego nowych barw jest 8.

Wntrze zostao dopracowane w najmniejszym szczegle, do czego niemiecka marka zdya nas przyzwyczai, wprowadzono wiele ulepsze poprawiajcych nie tylko ergonomi, ale rwnie design. Przejrzysty i logiczny ukad obsugi konsoli centralnej, znane z Golfa nowe trjramienne kierownice, zegary prdkociomierza i obrotomierza osadzone w aluminiowych tubach oraz nowe zoptymalizowane sterowanie ukadem klimatyzacji to elementy, ktre wyrniaj nowego Polo.

Najwicej zmian dotyczy jednak jednostek napdowych. Marka Volkswagen przygotowaa cakowicie now, bardzo szerok gam jeszcze bardziej oszczdnych silnikw, speniajcych norm emisji spalin EURO VI. Nowe trzy i cztero cylindrowe jednostki benzynowe charakteryzuj si mocami: 60, 75, 90 oraz 110KM. Przykadem efektywnoci jest debiutujcy turbodoadowany trzycylindrowy silnik 1.0 z bezporednim wtryskiem paliwa, ktry wykorzystuje technologi BlueMotion, potrafi on spali zaledwie 4,1 litra benzyny na 100 km. Rwnie bogato przedstawia si paleta silnikw wysokoprnych, nale do nich trzycylindrowe jednostki o pojemnoci 1.4 litra generujce moc 75, 90 i 105KM. Tak jak jednostki benzynowe, nowe diesle charakteryzuj znacznie niszym poziomem spalania w porwnaniu z poprzednikami. Najbardziej oszczdny z nich to silnik TDI BlueMotion o mocy 75KM, ktrego zuycie paliwa ksztatuje si na poziomie 3,2 litra oleju napdowego na 100km. Jeszcze w tym roku na rynku maj si pojawi wersje modelu Polo BlueGT z silnikiem benzynowym o mocy 150KM i funkcj odczania cylindrw oraz Polo GTI z jednostk o mocy 192KM.

Zmodernizowany model oferowany jest jako 3 i 5 drzwiowy hatchback, a dostpne wersje kompletacji otrzymay tradycyjne nazwy: Trendline, Comfortline, Fresh, Highline oraz Cross. Dodatkowo producent przygotowa wersje specjalne, ktre otrzymay przydomek Perfectline. W nowym modelu niemieckiej marki znajdziemy wiele systemw podnoszcych bezpieczestwo jak i wspomagajcych kierowc podczas jazdy. Nale do nich nastpujce systemy: znany z Golfa VII hamulec multikolizyjny, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcj awaryjnego hamowania w miecie, aktywny tempomat ACC oraz system rozpoznajcy zmczenie kierowcy. Po raz pierwszy producent daje moliwo wyposaenia Volkswagena Polo w zawieszenie Sport Select. Po wciniciu przycisku, na konsoli centralnej kierowca ma moliwo zmiany charakterystyki tumienia amortyzatorw z podstawowej na bardziej sztywn, charakterystyczn dla zawieszenia sportowego. Niektre z tych systemw zastosowano po raz pierwszy w segmencie maych samochodw miejskich. Znaczca zmiana dotyczy rwnie elektromechanicznego ukadu kierowniczego. Zastosowano ukad o zwartej konstrukcji, ktry wbudowany zosta bezporednio w kolumn kierownicz. Dziki temu rozwizaniu nowe Polo wyrnia si wyjtkow precyzj oraz zwrotnoci podczas pokonywania zakrtw. Najtasza, 3 drzwiowa wersja oferowana jest ju za kwot 45 490 zotych i dotyczy modelu o kompletacji wyposaenia Trendline Perfectline, ktra napdzana jest silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 60KM.

Tekst: Robert Kulczyk - Info-Ekspert
Zdjcia: Robert Kulczyk


(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeone)

Info-Ekspert 18-04-2014

>

Copyrights 2017: www.millenium.pl