sekretariat - 

22 560 70 00

godziny pracy - 

8:00 - 16:00

WIADOMOŚCI



Test Citroen C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive

Citroen jest marką znaną od kilkudziesięciu lat. Należy ona wraz z marką Peugeot do francuskiego koncernu PSA. Pojazdy marki Citroen coraz częściej zaskakują nas pozytywnie, większą funkcjonalnością czy też innowacyjnością. Model C4 Picasso produkowany od 2006 roku jest bezpośrednim następcą modelu Xsara Picasso. Już na pierwszy rzut oka widzimy, że pojazd stał się nieco większy i bardziej przestronny w porównaniu do swojego poprzednika. C4 Picasso wyróżnia się spośród minivanów dynamicznym i ujmującym stylem, oraz oryginalną sylwetką. Sylwetka pojazdu zwiastuje już nam na samym początku przyjemność z jazdy, jak i odczucie przestronności. Pozycja kierowcy oraz koncepcja visiovana (zastosowanie bardzo dużego przeszklenia pojazdu) gwarantują doskonałą widoczność i doświetlenie wnętrza. W C4 Picasso znajdziemy bardzo łatwe w obsłudze, adaptowalne wnętrze, dużą przestrzeń oraz komfort na przyzwoitym poziomie.

Wygląd zewnętrzny

Szerokie wloty powietrza o charakterze sportowym zasłonięte czarną kratką oraz układ reflektorów przednich, wraz ze światłami przeciwmgielnymi, nadają niepowtarzalny wyrazisty charakter. W testowanym pojeździe pokrywa komory silnika jest stosunkowo krótka i łączy się z panoramiczną szerokokątną szybą czołową zachodzącą na dach pojazdu, który jest również przeszklony tworząc niesamowite wrażenie. Linia boczna jest dość prosta wraz z przedłużoną spoilerem linią dachu podkreśla charakter modelu C4 Picasso. Zaczynając od przedniego słupka poprzez okna drzwi bocznych do zakrytych szybą słupków tylnych mamy wrażenie ciągłości przeszklonej powierzchni bocznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano opływową i lekką formę, którą dodatkowo ożywiono falistym załamaniem linii drzwi i chromowaną listwą ciągnącą się przez całą długość pojazdu. Utrzymanie w czystości tak dużej powierzchni szyb może okazać się trudne, jednak podróżując C4 Picasso w pełni zrekompensowane jest to wrażeniem, że nie jesteśmy niczym ograniczeni przestrzennie w pojeździe.
Kształt lamp tylnych i pokrywy bagażnika, wraz z tylnym zderzakiem, uwydatnia szerokość i stabilność samochodu. Zderzak tylny wyposażony w czujniki parkowania ozdobiony jest smukłą, chromowana listwą. Zwieńczeniem całej konstrukcji pojazdu są ksenonowe reflektory o łagodnym specyficznym kształcie, między którymi umieszczono duże chromowane logo marki tuż nad masywnym zderzakiem ze światłami przeciwmgielnymi. Całość dopełniają siedemnastocalowe tarcze kół ze stopu aluminium podkreślające charakter pojazdu.

Wnętrze samochodu

Powierzchnia szyby czołowej, szklany dach, duże szyby boczne, a także dwie małe szyby z przodu sprawiają, że nic nie ogranicza pola widzenia osób podróżujących tym pojazdem. Dach podkreśla wrażenie przestronnego wnętrza samochodu. Ciekawym rozwiązaniem jest kierownica, która obracając się pozostawia nieruchomy jej środek. Na nieruchomym środku znajdziemy dużo przycisków służących do sterowania takich urządzeń jak radio, telefon czy też tempomat. Ilość przycisków początkowo przeraża kierowcę, lecz po niedługim czasie i zapoznaniu się z ich działaniem okazuje się, że jest dość łatwa, całkowicie intuicyjna. W C4 Picasso uwagę zwraca elegancka tablica rozdzielcza z dużym centralnie umieszczonym elektronicznym wyświetlaczem obsługującym zarówno prędkościomierz, obrotomierz silnika, komputer pokładowy, telefon, radioodtwarzacz, jak i system nawigacji satelitarnej. Wyświetlacz jest duży i czytelny. Mimo umieszczenia go centralnie na desce rozdzielczej jego wygląd wraz z całą deską przypadnie zapewne do gustu wielu osobom. Wzrok przykuwają charakterystyczne elementy indywidualnej regulacji klimatyzacji z przodu pojazdu oddzielnie dla kierowcy i pasażera, jak i regulacja natężenia nawiewu powietrza w tylnej części pojazdu. W zamykanych schowkach bez problemu znajdziemy miejsce na wszystkie podręczne drobiazgi. Radioodtwarzacz umieszczony został centralnie pod wyświetlaczem na środku deski rozdzielczej, który jak na samochód w najbogatszej wersji wyposażenia prezentuje się dość ubogo. Dopiero po zapoznaniu się z jego funkcjami dochodzimy do wniosku, że jest on dość funkcjonalny i wyposażony w wiele funkcji takich jak przykładowo czytnik kart SD oraz sterowanie nawigacją satelitarną i telefonem. Testowany samochód został wyposażony w przyciemniane szyby tylne oraz rolety przeciwsłoneczne szyb drzwi bocznych tylnych, oraz szyby pokrywy bagażnika. Takie rozwiązanie podnosi komfort podróżowania podczas słonecznych upalnych dni.
Fotele przednie samochodu są wygodne, obszerne, o dobrym bocznym podparciu i wyposażone w szerokie, komfortowe zagłówki, jedynym mankamentem mogą być dość wąskie podłokietniki. Tył pojazdu natomiast wyposażono w trzy identyczne, samodzielne fotele oraz płaską podłogę, w której znajdziemy dwa zamykane schowki. Płaska podłoga zapewnia równy poziom komfortu wszystkim pasażerom podróżującym z tyłu pojazdu. Mają oni do dyspozycji umieszczone w oparciach foteli przednich dwa stoliki lotnicze. Siedzenia tylne są wygodne i nawet osoby wysokie nie powinny mieć problemu z brakiem miejsca nad głową i na kolana. Na szybie czołowej znajduje się dodatkowe lusterko pozwalające rodzicom podróżującym z dziećmi na ich wzmożoną kontrolę.
Dzięki prostemu systemowi składania i przesuwania tylnych siedzeń na podłodze uzyskano dowolność w tworzeniu przestrzeni bagażowej w zależności od potrzeb. Po złożeniu wszystkich siedzeń przestrzeń bagażowa wzrasta do ponad 1700 litrów. Ciekawym gadżetem jest lampka w bagażniku pełniąca również funkcję latarki. Bagażnik testowanego samochodu wyposażony jest w siatkę mocującą bagaż, a także w bardzo ciekawe rozwiązanie, jakim jest wózek na zakupy z termiczną torbą Modubox. W bagażniku znajdziemy też zestaw naprawczy kół ze względu na brak koła zapasowego.
Mimo mnogości wyposażenia wnętrza panuje w nim harmonia i poczucie miłej atmosfery. Podróż C4 Picasso w pogodne dni dostarcza wielu przyjemnych i estetycznych wrażeń.

Silnik i właściwości jezdne

Testowany model C4 Picasso wyposażony jest w silnik wysokoprężny 2.0 HDI o mocy 138KM i momencie obrotowym 270Nm, charakteryzujący się dobrymi parametrami technicznymi i użytkowymi.
Napęd na koła jezdne przenoszony jest za pośrednictwem 6 – biegowej manualnej skrzyni biegów z dźwignią zmiany biegów umieszczoną na konsoli centralnej. Do umiejscowienia dźwigni zmiany biegów niektóre osoby muszą się przyzwyczaić nie jest to jednak wadą, a raczej zaletą testowanego samochodu. Silnik C4 Picasso jest jednostką dość dynamiczną jednocześnie bardzo oszczędną w zużyciu paliwa oraz niesprawiającą kłopotów. Samochód dobrze przyspiesza, jest dynamiczny. Zawdzięcza to między innymi dobrze dobranym przełożeniom skrzyni biegów. Mimo tych zalet pojazd sprawia wrażenie skonstruowanego do spokojnego i statecznego podróżowania.
W testowanej wersji Exclusive pojazd wyposażony został w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi. Zaletą tego pneumatycznego zawieszenia jest zapewnienie komfortu na najwyższym poziomie oraz utrzymanie stałej wielkości prześwitu między drogą a samochodem. Zawieszenie testowanego pojazdu jest miękkie i komfortowe, ma się wrażenie poruszania samochodem z segmentu premium.

Podsumowanie

Citroen C4 Picasso to pojazd świetnie sprawdzający się w roli samochodu rodzinnego, podczas podróży wakacyjnych, jak i na zakupach. Posiada wszystkie cechy rodzinnego pojazdu i przy okazji doskonale wygląda. Pojazd charakteryzuje się małym zapotrzebowaniem na paliwo z jednoczesnym zapewnieniem dobrych warunków jezdnych.
Podróżowanie w bezmiernej przestrzeni jest atutem tego francuskiego samochodu, w którym producent połączył funkcjonalność i estetykę, zapewniając ład i harmonię we wnętrzu.
Po przejechaniu kilku kilometrów odnosi się wrażenie, że samochód jest w naszym posiadaniu od dłuższego czasu. Przestronność, komfort i funkcjonalność, dobre właściwości jezdne sprawiają, że osoby myślące o zakupie auta rodzinnego powinny poważnie zastanowić się nad zakupem Citroena C4 Picasso.
Cena jego jest dość wysoka, ale dzięki różnego rodzaju rabatom może okazać się do przyjęcia.
Koszt zakupu samochodu Citroen C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive w wersji podstawowej to 106 000 zł. brutto, natomiast koszt zakupu testowanego pojazdu uwzględniając wyposażenia dodatkowe to suma zł około 122 000.

Dane techniczne testowanego samochodu:

Silnik - 2.0 HDI/136 KM
- Pojemność skokowa – 1997 ccm,
- Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) - 100 (136) przy 4000,
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 270 przy 2000,
- Średnica cylindra x skok tłoka (mm) – 825 x 88,
- Liczba cylindrów / zaworów – 4/16,
- Rodzaj zasilania – Common Rail,
- Średnica zawracania (m) – 11,33,
- Układ kierowniczy - ze zmiennym wspomaganiem,

Osiągi
- Prędkość maksymalna (km/h) – 195,
- Rozpędzanie 0 - 100 km/h (s) - 12"40 ,
- 1000 m ze startu zatrzymanego (s) - 28"50,


Zużycie paliwa i emisja CO2 wg Dyrektywy Europejskiej nr 93/116 (w l/100 km)
- Cykl miejski (l/100 km) – 7,9 ,
- Cykl pozamiejski (l/100 km) - 5,1 ,
- Cykl mieszany (l/100 km) – 6,1 ,


Pojemność zbiornika paliwa: 60litrów

Teoretyczny zasięg: 870km

Wymiary: 4470/1830/1680 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)

Napęd: przedni

Koła i opony
- Wymiary opon standardowych - 215/50 R17 ,
- Standardowe obręcze kół (") - 7,0 J 17 ,

Masa (kg)
- Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1581 kg,
- Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2130 kg,
- Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów – 3530 kg.

Pojemność bagażnika: 500/[1734] l [po rozłożeniu siedzeń]

Kompletacja wyposażenia
Testowany samochód to wersja kompletacji wyposażenia Exclusive. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:
- ABS + EBD + system wspomagania nagłego hamowania
- Czujnik parkowania -tył
- Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Fotel pasażera z regulacją wysokości
- Fotele przednie podgrzewane
- Fotele w n rzędzie 3 szt.
- Głośniki 6 szt.
- Hamulec postojowy elektryczny
- Immobilizer
- Kierownica pokryta skorą
- Klimatyzacja automatyczna dwu strefowa
- Kolumna kierownicy regulowana
- Komputer pokładowy
- Kurtyny powietrzne foteli przednich i siedzeń tylnych
- Listwy boczne w kolorze nadwozia
- Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
- Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie
- Lusterko wewnętrzne ściemniane automatycznie
- Napinacze pasów bezwł. pirotechniczne z kontrolą naciągu
- Podłokietniki foteli przednich
- Poduszka powietrzna dolna kierowcy
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Poduszka powietrzna pasażera z możliwością odłączenia
- Poduszki powietrzne boczne przednie
- Radioodtwarzacz CD + MP3
- Rolety przeciw słoneczne II rzędu siedzeń
- Siatka mocująca bagaż
- Sterowanie radiem w kierownicy
- Stoliki w oparciach foteli przednich składane
- Sygnalizacja niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy
- System przeciw poślizgowy ASR + ESP
- System wspomagania ruszania pod górę
- Szyba drzwi tyłu nadwozia otwierana
- Szyba przednia atermiczna
- Szyba tylna ogrzewana
- Szyby przednie regulowane elektrycznie
- Szyby tylne regulowane elektrycznie
- Światła mijania włączane automatycznie
- Światła przeciw mgielne przednie
- Tarcze kół ze stopu aluminium
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Wspomaganie układu kierowniczego zmienne
- Wycieraczka szyby tylnej
- Wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Zamek centralny zdalnie sterowany
- Zawieszenie tylne pneumatyczne
- Zderzaki w kolorze nadwozia

Testowany samochód oprócz wyposażenia standardowego dla wersji Exclusive posiadał wyposażenie dodatkowe w postaci:
- Dach panoramiczny
- Lakier metalizowany
- Reflektory bi-ksenonowe z doświetlaniem łuków
- Szyby tylne dodatkowo przyciemniane
- System nawigacji satelitarnej "MyWay"
- Zestaw głośnomówiący "Bluetooth"

Test przeprowadzony w dniach 8-12 lipca 2010r.
Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Serdecznie dziękujemy firmie Citroen Polska Sp. z o.oza udostępnienie samochodu do testu.

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody Firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

14.07.2010

powrót
>

Copyrights 2017: www.millenium.pl